Junkeren Skrevet January 23, 2007 Rapporter Skrevet January 23, 2007 Bolighandlen kom i hus for en uge siden. Bagefter var det hektisk med banken og vi har nu også været et smut forbi Skatteverket for at ordne den svenske registrering. Og lige nu føles det som om der er AAAAALLLL for lang tid til at vi skal overtage lejligheden d. 1/3... Desuden virker det som om, at de fleste små praktiske ting skal ske i forbindelse med overtagelsen og sjældent kan lade sig gøre uden svensk personnummer. Nogen der har en form for tjekliste på hvad man skal sørge for ved indflytning til Sverige? Eneste der lige falder mig ind er portering af mobilen til 3. /Junkeren
Guest Mogens Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 Nogen der har en form for tjekliste på hvad man skal sørge for ved indflytning til Sverige? Bilvalg? - da vi havde boligen i Sverige på plads (underskrevet), købte vi bilen. Afgiftsfri og købt i Tyskland !! :)
MissCath Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 Forsikring f.eks. Hvis I har dyr, skal de vaccineres og alt muligt. Internet/bredbånd - I kan ligeså godt begynde at se jer omkring. TV - skal I ha' parabol f.eks? Tilmelding til strøm, vand og den slags. Bare lidt strøtanker... Velkommen til ;)
Junkeren Besvaret January 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 23, 2007 Velkommen til ;) Tak skal du ha'!!! Forsikring f.eks. Hvis I har dyr, skal de vaccineres og alt muligt. Internet/bredbånd - I kan ligeså godt begynde at se jer omkring. TV - skal I ha' parabol f.eks? Tilmelding til strøm, vand og den slags. Bare lidt strøtanker... Nu rykker vi ind i en bostadsrätt, så el- og vand passer mere eller mindre sig selv. Katten køber vi derovre ;) Internet og forsikringer kan man vel ikke anskaffe uden et svensk personnummer?!? Eller tager jeg fejl??? Og til Mogens - ja, selvfølgelig lurer vi (læs: jeg) på bil. Men der skal lige lidt luft i økonomien først...
irode Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 Tak skal du ha'!!! Internet og forsikringer kan man vel ikke anskaffe uden et svensk personnummer?!? Eller tager jeg fejl??? QUOTE] Jeg flyttede herover 1. december, så mine erfaringer er ret friske. Der er ikke ret meget, man kan foretage sig herovre uden et aktivt svensk personnummer. Du skal også være forberedt på at kunne bevise din indtægt (arbetsgivareintyg) i forbindelse med tegning af mobilabonnement. Der bliver taget check på ens økonomiske forhold i tide og utide. Men når man lige er ankommet, står der jo ikke ret meget om en i betalingsregistret. Og hver gang en virksomhed har bestilt et check, får man selv et brev med de oplysninger, der er blevet givet. Du skal nok have en forsikringsaftale klar til overtagelsesdagen. Personnummer kan påføres senere. Held og lykke med flytningen - her er dejligt i Sverige :) Inge
andersen Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 Nu rykker vi ind i en bostadsrätt' date=' så el- og vand passer mere eller mindre sig selv.[/quote'] Den vil jeg da gerne lige advare imod, for det gør det ikke... det lærte jeg på den hårde måde. Den dag jeg flyttede ind var der nemlig ingen strøm i lejligheden - det havde Sydkraft (nu Eon) lukket for, da den gamle ejer var flyttet ud, og de havde ikke fået nogen besked om indflyttere... Man skal altså selv lige huske at fortælle el-selskabet at man flytter ind... Det kan være nyttigt at have den gamle ejers personnummer, da el-selskabet i så fald ved præcis hvilken måler det er de skal koble til (og fremover fakturere dig for).
plup Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 Nu rykker vi ind i en bostadsrätt' date=' så el- og vand passer mere eller mindre sig selv. [/quote'] Tjek lige den med strømmen igen, ellers risikerer I bare at komme til en meget mørk lejlighed...
Gio Besvaret January 23, 2007 Rapporter Besvaret January 23, 2007 El kan jeres mægler sørge for er iorden til indflytning. Det er ganske normalt, at de kan kontakte e-on og informere om nye kunder pr dén og dén dato. Det har jeg selv oplevet to gange herovre.
Chris Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Måske var det en idé at få oprettet en skandiabank konto med et Visakort tilknyttet (i DK). For der koster det nemlig ikke et gebyr, når man hæver penge i udlandet. (normalt koster det cirka 30-35dkr pr. hævning i automater) og er sku meget rart at man slipper for det, når man står et sted og skal bruge penge til et eller andet og at man så ikke lige har fået hævet lidt over i den lokale Netto. Derudover er der en masse andre fordele ved Skadiabanken fx. renten. Tjek selv ud på www.skandiabanken.dk
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu