Totte Skrevet January 24, 2007 Rapporter Skrevet January 24, 2007 Hej med jer, Jeg er en tøs på snart 30, som har en kæreste på 31. Jeg har ikke rigtig nogen uddannelse, mens han er højt uddannet inden for IT, men har ikke noget job pt. (han er lige færdiguddannet). Han regner med at finde et job rimeligt hurtigt, enten i KBH eller i Malmø, da der er rift om "hans slags" :-) Vi flytter til sverige, så snart vi finder en lejelejlighed. Jeg vil gerne på bistandshjælp (i sverige), inden jeg finder et job. Jeg har desværre været ud og ind af bistandssystemet i snart 10 år pga sygemelding, men jeg er 100% rask nu. Jeg kan forstå, at det skulle være rimeligt svært, at få bistandshjælp i sverige. Er det korrekt? Vi har ingen bil eller formue. Er det ikke "bare" at finde det bistandskontor man hører ind under, gå derop, få en tid, snakke med en socialrådgiver, og så se hvad de siger? På forhånd, tusinde tak for hjælpen :-) MVH Totte (Marianne)
duni Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 Hvad er ideen med at flytte til Sverige og gå direkte på bistands hjælp.?? Tvivler på at kommunen vil stå der med åbne arme og sige, jamen velkommen til Sverige, du kan da selvfølgelig komme på bistand herovre.. :-(
Totte Besvaret January 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 24, 2007 hmm, jeg skrev det fordi jeg ikke ved, hvilke jobmuligheder jeg har derovre. Det skulle jeg nok have undersøgt først. Undskyld ;-)
Guest Supermule Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 Man kan få job alle steder i dag.... Så det er bare ud og søg igennem ;) Har du job i dk, er tingene 100000000 gange nemmere for jer.
duni Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 mødte for 3 uger siden et dansk par på malmø kommune, de var inde for at få hjælp da kæresten var blevet fyret fra sit job i dk, og var ikke i fagforening eller noget andet ( ikke smart ) hun kunne få 133 SEK om dagen.... Så jeg ville nok også hellere tage hvilket som helst andet job i dk.... Men der er ikke andet end at tage på kommunen, men igen tvivler jeg på hjælp, især hvis i slet ikke er flyttet herovre. Men kan også forstå at I ikke har Svensk person nr endnu.. det tager også sin tid.. Held og lykke
Mr. Kubik Besvaret January 24, 2007 Rapporter Besvaret January 24, 2007 Man kan få job alle steder i dag.... Så det er bare ud og søg igennem ;) Har du job i dk, er tingene 100000000 gange nemmere for jer. Enig, især med den kraftige mangel på arbejdskraft. Så det er bare at hoppe ud af skabet som ansat
Totte Besvaret January 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 24, 2007 Tak for hjælpen - indtil nu :-) Oh ja, jeg er i fuld gang med at finde noget at rive i her i Aalborg. Og efter hvad I siger, så skal jeg finde mig noget arbejde i København i stedet for sverige. Så det vil jeg da gøre :-) Jeg vil lige sige, at vi er helt nye i det her. Vi har _overvejet_ at flytte derover. Det er ikke 100% fatslagt, at vi pakker sydfrugterne og tager til sverige. Men det er jo meget attraktivt, og jeg tror ikke det er såååå farligt igen. Jow, det er svært, men ikke helt umuligt. Lalleglad og optimist som man er, så er der en vej, hvor der er en vilje :-) Tak for hjælpen - indtil nu :-)
Furland Besvaret January 25, 2007 Rapporter Besvaret January 25, 2007 Den svenske arbejdsformidling finder du så på www.ams.se Desværre er arbejdsforhold og løn for ufaglærte noget ringere hér, flere timer og væsentligt ringere løn, men som du selv siger, viljen og vejen! Held og lykke om i bestemmer jer for at flytte helt herover!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu