Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Jeg har et spørgsmål vedrørende personnummer. Jeg flytter til Malmø fra torsdag den 1. februar, hvilket også fremgår af lejekontrakten. Kan jeg godt tage over til Skatteverket f.eks. på mandag, dvs. inden jeg rent fysisk er flyttet derover, og få lavet mit svenske personnummer? Altså hvor jeg medbringer lejekontrakt, pas, billed-id mv. På forhånd tak.

Besvaret
De vil højst sandsyngeligt ikke give dig det med det sammen' date=' men sende det hjem til din nye adresse..[/quote'] Ok, så bliver det nok lidt svært at få det inden torsdag. Jeg må prøve at skrue charmen på og se om det hjælper :) Mvh Thomas
Besvaret
Ok, så bliver det nok lidt svært at få det inden torsdag. Jeg må prøve at skrue charmen på og se om det hjælper :) Mvh Thomas
Det vil tage én til to uger før du modtager dit svenske personnummer med posten.
Besvaret
Det vil tage én til to uger før du modtager dit svenske personnummer med posten.
Det ville jeg da være ked af... Jeg har dog hørt andre sige at de fik det mens de ventede, så det håber jeg lidt mere på.
Besvaret

Jeg fik også et udskrift med det samme, og så sendte de det rigtige bevis til mig med posten bagefter. Men det er altså også 5½ år siden, så måske er proceduren lavet om.

Besvaret
Jeg fik også et udskrift med det samme' date=' og så sendte de det rigtige bevis til mig med posten bagefter. Men det er altså også 5½ år siden, så måske er proceduren lavet om.[/quote'] Det ville da også være meget naturligt at de lavere et udskrift der viser det, for folk kan jo stå og skal bruge det til diverse investeringer/køb. Så det håber jeg de stadig kan.
Besvaret
Jeg fik også et udskrift med det samme' date=' og så sendte de det rigtige bevis til mig med posten bagefter. Men det er altså også 5½ år siden, så måske er proceduren lavet om.[/quote'] Da jeg fik mit personnummer for et år siden, kunne jeg ikke få noget udskrift mens jeg ventede - men fik at vide at jeg ville modtage personnumret efter ca. 14 dage (to uger). Jeg måtte endda selv rykke stattevärket efter 1 1/2 uge - hvorefter jeg da fik mit personnummer via mail og bagefter med posten.
Besvaret
Da jeg fik mit personnummer for et år siden, kunne jeg ikke få noget udskrift mens jeg ventede - men fik at vide at jeg ville modtage personnumret efter ca. 14 dage (to uger). Jeg måtte endda selv rykke stattevärket efter 1 1/2 uge - hvorefter jeg da fik mit personnummer via mail og bagefter med posten.
Ok, jeg må bare sige at det er meget vigtigt jeg får det hurtigt, og håbe på at de vil lade det påvirke dem bare en lille smule.
Besvaret

Hmm... Kæresten og jeg fik vores efter 2-3 dage - for mit vedkommende over en weekend (var hos dem fredag og det lå i postkassen mandag!) Men jeg fedtede også godt for hende, fordi jeg skulle bruge det til banken... Som skrevet andetsteds - hvis du kan, så find et lille skattecenter og helst på 'landet' - det går åbenbart mere smertefrit dér...!

Besvaret
Hmm... Kæresten og jeg fik vores efter 2-3 dage - for mit vedkommende over en weekend (var hos dem fredag og det lå i postkassen mandag!) Men jeg fedtede også godt for hende, fordi jeg skulle bruge det til banken... Som skrevet andetsteds - hvis du kan, så find et lille skattecenter og helst på 'landet' - det går åbenbart mere smertefrit dér...!
Jamen det vil jeg da gøre så.. Nu er jeg bare ikke så kendt i det svenske, men jeg må prøve at slå lidt adresser op på nettet og se om det hjælper. Hvis du tilfældigvis kan huske adresse på det i var på, så må du gerne poste den :) For det virker som om de er ret effektive der, hvis man vel og mærket fedter lidt :love2:
Besvaret

Jeg fik selv mit svenske personnummer ca. 3 uger efter jeg havde været på skattverket. For 1 år siden, der skulle min søster have sit, men da hun skulle have en bil med det samme, da hendes gamle var brudt sammen, så fik hun personnummeret med det samme - og gik direkte ned til forhandleren og købte bilen :) Og det var begge inde på skattverket ved Admiralsgatan

Besvaret
. For 1 år siden, der skulle min søster have sit, men da hun skulle have en bil med det samme, da hendes gamle var brudt sammen, så fik hun personnummeret med det samme - og gik direkte ned til forhandleren og købte bilen :)
Jamen så er det da det jeg... hvis nu jeg påstår at min bil er brudt sammen, så kan det være at de får lidt ondt af mig og giver mig det med det samme :)
Besvaret

Hej jeg flyttet her over i dec 06, jeg var nede på skatteverket inden jeg overtog min bostadsrat og afleverede mine oplysninger. På overtagelses dagen kørte jeg ned på skatteverket og fik en udskrift med person nr. og så tog jeg i banken og skrev under på div, det virkede perfekt. Martin

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...