Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

På et tidspunkt for godt 2 år siden var der en herinde der kunne lave telefonstik. Jeg kan simpelthen ikke finde det indlæg igen. Jeg har problemer med mine telefon stik her i lejligheden som jeg skal have fikset. Derudover er jeg i tvivl om jeg har sat min internet boks rigtig til. Jeg har internet gennem telefon stikket men når jeg har internet og telefon på samme stil cutter internettet når telefonen ringer. Derfor er jeg i tvivl. Nogen der kan fixe telefon stik?

Besvaret

I know. og mener også selv jeg har fundet det. har testet mine telefonstik om hvilke der er klartone i. Det eneste der er det i er mit første går jeg ud fra. Men hvis jeg kører både internet og telefon i det stik sker det omtalte fra 1 indlæg. Lige nu kører mit internet i stik nr. 2. og nettet kører fint men telefonen er der vildt meget støj på!

Besvaret
I know. og mener også selv jeg har fundet det. har testet mine telefonstik om hvilke der er klartone i. Det eneste der er det i er mit første går jeg ud fra. Men hvis jeg kører både internet og telefon i det stik sker det omtalte fra 1 indlæg. Lige nu kører mit internet i stik nr. 2. og nettet kører fint men telefonen er der vildt meget støj på!
Du har skillefilter på, går jeg ud fra? Hvor sidder telefonen henne nu? På samme stik som ADSL´en? Al´så stik i væg->skillefilter/Internet->telefon i skillefilter?
Besvaret
Nej sådan sidder det ikke. Telefon i første stik og internet(skillefilter) i 2 stik.
Det skal være omvendt... Og optimalt telefonen ført ud til andre stik i huset, efter at have været igennem skillefilteret. Det forklarer din støj på linien. ...samt at din telefon cutter dit internet ;) Du lader til at have lavet en standard-Svensson :D
Besvaret
Så blev det testet og der er stadig støj på telefonen. Så der skal nok en tele repper ud og kigge på det.
test med telefonen alle stik. Uden noget andet koblet på linien. Hvis der er støj konstant er det nok linien ud af lejligheden.
Besvaret
Så er det det udstyr du kobler på linien før telefonen.
Ja mit internet. Men det burde jo ikke være rigtigt man ikke kan have telefon og internet samtidigt
Besvaret

Jeg er ikke så vældigt teknisk kyndig, men jeg havde også problemer med støj i telefonen efter at jeg var flyttet til Helsingborg. (Jeg var dog aldrig ude for at internettet blev afbrudt af telefonen.) Men jeg fik et andet, nyere modem og så forsvandt støjen. Jeg fik lov til at låne det først og så skiftede de modemerne ud da det virkede med det nye.

Besvaret

Jeg fik det fra Glocalnet, men først efter at jeg selv havde prøvet med forskellige computere (og dermed forskellige netværkskort), forskellige telefoner, forskellige stik og forskellige ledninger fik jeg allernådigst lov til at låne et andet modem. Jeg troede der ville komme et af samme model, men det var et andet, nyere. Da det nye så virkede fik jeg lov til at beholde dem begge, de havde ikke noget at bruge det gamle til. Jeg havde mit Glocalnet abonnement og -modem med mig fra Stockholm til Helsingborg, det var to år gammelt, og de sagde at det enten var gået i stykker eller at det var telefonnettene der var forskellige. Noget med at visse telefonnet er opgraderede, andre er ikke. Gammelt modem klarer et nyt net mens der skal et nyt modem til i de gamle net for at sortere støjen fra. det gamle modem hedder dsl link 3001 det nye modem hedder speed touch 516

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...