Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg fået nyt job på vestsjælland, som pga. en store afstand til malmø nok gør, at jeg vil strukturere mit arbejde med et par lange dage på job fulgt en overnatining i DK inden jeg den efterfølgende dag efter job kører hjem til Malmø. Dvs. jeg vil være pendler 3 dage om ugen i stedet for 5 og have bilen til at overnatte i dk 2 dage. Er der nogen som har samme situation, eller eventuelt kende noget til en lignende situation? - Jeg vil jo nødig stå i en situation hvor man anklages for snyd, lignende de sager som kørte i 2005/6.

Besvaret
Hej. Jeg fået nyt job på vestsjælland, som pga. en store afstand til malmø nok gør, at jeg vil strukturere mit arbejde med et par lange dage på job fulgt en overnatining i DK inden jeg den efterfølgende dag efter job kører hjem til Malmø. Dvs. jeg vil være pendler 3 dage om ugen i stedet for 5 og have bilen til at overnatte i dk 2 dage. Er der nogen som har samme situation, eller eventuelt kende noget til en lignende situation? - Jeg vil jo nødig stå i en situation hvor man anklages for snyd, lignende de sager som kørte i 2005/6.
Det kan aldrig blive noget problem, du er jo et frit menneske og kan i pricippet overnatte hvor du vil - kun hvis SKAT mener man har erhvervet sig svensk adresse, udelukkende med henblik på at undrage sig dansk registreringsafgift, kan der opstå vanskeligheder. Jeg er overbevist om det ikke vil ske i dit tilfælde.:)
Besvaret

Hvornår er det så lige at man må købe en bil i SE og ikke mindst køre i den i DK. Hvis jeg f.exs. overtar lejligheden (tilträde) d. 1-4-2007, hvornår kan jeg så skifte den gamle DK-spand ud med en nyere model.?:new:

Besvaret
Hvis jeg f.exs. overtar lejligheden (tilträde) d. 1-4-2007' date=' hvornår kan jeg så skifte den gamle DK-spand ud med en nyere model.?:new:[/quote'] 1-4-2007, eller snarest derefter når du har din svenske personnummer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...