Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Det lader til at DSB vinder denne kamp og jeg må finde et alternativ til DSB. Træt af det ene og det andet. Jeg overvejer meget en mc pga. prisen, men jeg har ikke meget erfaring med mc'er så derfor nogle spørgesmål. Hvad er service intervalerne på en mc? Hvor langt kør de på en liter? Hvor meget kan en mc motor kør før den skal skifte stempler osv.? Eller endnu letter, findes der ikke en god database på nettet hvor noget dette kan findes, jeg har ikke lige fundet noget sted man kan råbe hurra for. Det jeg har i tankerne er noget i stil med en Transalp pga. den oprejste køre stilling. Jeg arbejder i Lyngby til hverdagen og bor i Malmö. På forhånd tak Nenad PS Hvad gør i broen? Betaler mc virkelig mere end en bil når man bruger brobiz?

Besvaret
Jeg overvejer meget en mc pga. prisen,
Husk at brobizz'en koster det samme som til bil ... En uretfærdighed der er gjort opmærksom på flere gange.
1. Hvad er service intervalerne på en mc? 2. Hvor langt kør de på en liter? 3. Hvor meget kan en mc motor kør før den skal skifte stempler osv.?
1. Forskelligt. Min ligger på 10.000 km mellem hver service (Triumph Sprint ST) og koster 1500 SEK for et lille service og 3000SEK for et stort. Men, det er meget forskelligt. 2. Forskelligt. Min Ducati Monster kørte vel 10km/l, min Triumph kører 17/18km/l. 3. Forskelligt :rolleye: . En firtaktsmotor (som alle moderne mc'ere er, men mindre det er noget små skrammel (Undskyld, Rune :laugh: ) kan kører langt. Op til 100.000 km hvis man kører pænt. En Suzuki GSXR 1000 som har kørt 30.000 km er til gengæld nok ved at være færdig... afhængig af hvor vildt man kører. Kom med en mere specifik model, så kan vi sikkert godt finde nogle data for sådan en... En transalp kan iøvrigt køre forevigt, tror jeg... Der skal du VIRKELIG være ihærdig hvis du skal ødelægge motoren
Besvaret

Har en kollega der har kørt 70000 på en Transalp. Det er en rigtig god og driftsikker (enkel teknik) pendler-cykel omend ikke den hurtigste (men det er jo nok heller ikke det du søger :D ) .....og så er det jo en HONDA !!! Gogogogooooo........ (ta' den MCdreng :fight::lol: ) Iøvrigt er jeg sikker på MC manden eller jeg gerne svarer på specifikke spørgsmål (enten her/via PM/MSN eller lign). ...og så fik vi lige rusket op i MC-pendlerpriser-uretfærdigheden igen....grrrrr :cry:

Besvaret

En af mine kamerater der er nybegynder i MC livet kørte over broen da der var 18 sekundmeter vind på hans BMW offroader. Det var den klammeste oplevelse og han har aldrig i sit liv været så bange for at ryge en tur i bølgen. Er det tufft at køre på broen her om vinterne når det blæser ?

Besvaret
Jeg troede spørger ville skifte DSB ud for altid ;) og ikke kun i godt vejr
Ja, det var også min förste tanke liiiige at nävne, at mc'er måske ikke er det mest praktiske pendlerköretöj. Det kan regne hvad det vil, det er ikke noget problem, men bläst! :scared: Jeg körer ikke over broen (längere), hvis den siger mere end 13-14 m/s, specielt ikke hvis det er sidevind, så det er nok også värd at tage med i overvejelserne. Men med den vinter der har väret denne säson kunne man, med en ordentlig cykel, stort set ha kört hver dag. Der findes jo varmehåndtag -og hvis det alligevel skal väre en Honda sååå:laugh:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...