Gio Skrevet February 2, 2007 Rapporter Skrevet February 2, 2007 Jeps...jeg natte-roder :) jeg har dog pludselig gevaldige problemer med at tilgå 95% af alle sites. Diverse traces viser underlige routings og pakketab. Som jeg ser det, så er der et eller andet galt med et temmelig vigtigt knudepunkt et eller andet sted. Andre der oplever/har oplevet noget lignende de sidste par timer? Men debatten - dén er der sgu´ hul igennem til :th2:
BS Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Tja. Et hvert site jeg har prøvet at tilgå har virket hos mig. Hvilke har du fx ikke kunnet komme på?
Gio Besvaret February 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2007 Tja. Et hvert site jeg har prøvet at tilgå har virket hos mig. Hvilke har du fx ikke kunnet komme på?Min Messenger startede med at hoppe off-line, og ville ikke logge på igen. Så ville jeg snuse lidt rundt for at se hvad der foregik - men det var de færreste sider der svarede. De resolve´r fint i DNS, men dør derefter. Bl.a. www.microsoft.com/technet, netradio.tv2.dk/ m.fl. svarer ikke. Derimod funker www.dr.dk, www.dix.dk og en del andre danske fint - ink. http://debat.sunddebat.com (der mangler dog grafik enkelte steder, samt billeder)
BS Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 ALLE de link du kommer med der virker hos mig. Den eneste fejl jeg har kunnet komme i tanke om jeg har haft problemer med idag er netplayeren på DR.
MissCath Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Har også fint hul igennem her... (mon ikke man burde gå i seng?)
Gio Besvaret February 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2007 Ok...takker, i to nat-fisk :th2: Problemet må ligge hos min udbyder. Jeg afventer. ...og SÅ er det (snart) sengetid :D
Guest Supermule Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Tror du ikke det er en opdatering af routersoftware alternativt en DNS server???
Gio Besvaret February 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2007 Tror du ikke det er en opdatering af routersoftware alternativt en DNS server???...med varighed på over en time? Med skiftende routings på samme addresse indenfor kort tid? DNS resolve´de fint - men derefter døde requests´ne. Tilsyneladende var det planlagt - men info´en skal man på http://www.ownit.se/?page=page439477042c4bb for at finde :o : Planerat Driftavbrott - Malmö/Lund 2007-02-03 00:12:57 Natten mellan Fredagen den 2/2 och Lördagen den 3/2 mellan 00:01 och 03:00.
Guest Supermule Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 http://www.ownit.se/?page=page439477042c4bb Der varer en router opdatering én time...;)
Gio Besvaret February 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2007 http://www.ownit.se/?page=page439477042c4bb Der varer en router opdatering én time...;)Hvor ved du det fra?
Guest Supermule Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 "2006-10-24 12:41:01 Ett kort avbrott som påverkar alla kunder i Stockholmsområdet kommer att inträffa mellan 05:00-06:00 den 25 okt, detta p.g.a en router uppdatering. Med Vänliga Hälsningar Ownit Broadband AB"
Gio Besvaret February 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 3, 2007 "2006-10-24 12:41:01 Ett kort avbrott som påverkar alla kunder i Stockholmsområdet kommer att inträffa mellan 05:00-06:00 den 25 okt, detta p.g.a en router uppdatering. Med Vänliga Hälsningar Ownit Broadband AB"Tvivler stærkt på at opdateringen tager en time. Regner stærkt med de bare oplyser tidsrummet hvor det vil ske. Og egentlig, så er det da lettere amatør-agtigt at de ikke har redundans på deres core-routers. Men ok - de Cisco-kasser koster jo en del :o
Guest Supermule Besvaret February 3, 2007 Rapporter Besvaret February 3, 2007 Heyy Thomas.....Det var ikke mig der sagde det var nemt..... Men det var mig der gættede på en router/DNS opdatering..... Som sagt kan de opføre sig således, når ting ikke altid spiller med det samme.... Supermule det lyder da nemt nok. Men... det er jo ikke altid nødvendigvis en lille 48 ports router/switch de skifter. Der er ikke noget mere irriterende end at skifte et par store fiberkort i en større switch, og så der er 4-5 underkrydsfelter der ter sig som GIOs ADSL . Har for nyligt set en switch nede i et underkrydsfelt, lægge anden switch ned helt ovre i et andet netværk. Det tager lidt tid lige at lure den kl 07 om morgenen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu