göte_børge Skrevet February 5, 2007 Rapporter Skrevet February 5, 2007 Jag har fått en fråga som jag vidareförmedlar: "Både jag o min sambo arbetar i Köpenhamn och bor i Sverige. Om vi får barn så har jag förstått att det är de danska reglerna som gäller för oss dvs man kan vara hemma som längst 52 veckor. Det jag undrar är vad som händer om jag skulle börja arbeta i Sverige efter att jag varit hemma i t ex 6 månader i Danmark. Avräknas då de dagar jag haft i Danmark, så att jag kommer in i det svenska systemet och därmed får fler dagar igen, eller vad sker?" MVH GB http://www.andrasidansundet.se/newforum.asp?forumID=4&visa=las&id=843&rubrik=Arbete%20i%20DK%20SE%20och%20barsel/föräldraredighet
Mc.Kinnell Besvaret February 5, 2007 Rapporter Besvaret February 5, 2007 Da vi fik vores første barn i 2002 arbejdede vi begge i DK og jeg havde mine 46 uger ( som det var den gang ) med barselsdagpenge fra DK men da jeg begyndte at arbejde i SE i 2004 fik jeg en opgørsel fra FK med den besked at jeg havde 137 dage tilbage 90 med lågniv. og 47 i sjukp. niv. Jeg har ikke brugt nogle af dem så jeg har ingen ide om hvad jeg får på sjukp. niv. da det jo beregnes efter indkomst og jeg havde jo pt. DK'sk indkomst. Håber det kunne bruges men ellers ring til Øresunds kontoret i Malmö de kan som regl svare på det meste :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu