bananas Skrevet February 9, 2007 Rapporter Skrevet February 9, 2007 Kørte over broen i dag omkring 10.45. På den danske side af broen og motovejsstykket hen mod tunellen var der lige pludselig max 70 km/t. Siden jeg dårligt havde mærket den mindste smule vind på vej henover regnede jeg med at det var noget vejarbejde eller lign. og trak ind. Men næ nej - hastigheden var sænket uden nogen synderlig grund. Jeg ved ikke om de mente, at der var for meget vind, men der var ikke den mindste form for ryk i bilen - heller ikke ved væsentligt højere hastigheder. Det ødelægger altså troværdigheden omkring skiltningen, når de laver den slags. Når man nedsætter hastigheden skal der være en fornuftig grund, så de daglige pendlere ikke bliver immune over for skiltene. I øjeblikket synes jeg at de råber "ulv" hele tiden.
Mulde Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Ja, altså jeg må også indrømme, at det var temmelig uforståeligt her til morgen. Jeg havde hørt i radioen, at der var hastighedsbegrænsning, men jeg troede, at det var på højbroen, ikke på Peberholm, som det viste sig at være. Det virkede lettere tåbeligt, og nej - vi kunne heller ikke mærke det mindste lille ryk i bilen....
andersen Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Jeg har altså også svært ved at tage sådan en dynamisk fartgrænse seriøs, når den først bliver 70 km/t på vej ned ad broen igen. Den var 110 km/t hele vejen over broen (på vej mod dk) og først efter landegrænseskiltet begynder hastigheden at blive 70 km/t. Endvidere kom tunnellens 90 km/t-skilt først på 2 km. inde i tunellen. Ideen med dynamisk fartgrænser er jo helt fin, men de skal altså give mening for at folk respekterer dem.
Homer Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Er de skilte på broen ikke blot "vejledende minimumshastighed"??
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu