tim_pedersen_ Skrevet February 11, 2007 Rapporter Skrevet February 11, 2007 Hej. Nogle herfra som har købt bostadsrätt hos JM som kan sige hvordan den anslåede afgift holdt ved indflytning og derefter. ? Jeg tænker på dette da jeg overvejer at investerer i et JM projekt og gerne vil vide om JM's forhåndsberegninger plejer at holde. Jeg har jo hørt om de prisstigninger der har været i Annastad pga. afviften på forhånd var sat for lavt. Alle erfaringer er velkomne. Tak. Tim
repeat Besvaret February 12, 2007 Rapporter Besvaret February 12, 2007 Hej Tim, Nu er avgifts forhøjelsen i Annestad ikke pga af at den var sat for lav, men pga den nye regering har fjernet et rentetilskud, som bostadrätsforeninger med store lån har fået. Og det må man jo sige at man har i en nybygget Brf. Så du skulle spørger JM om de har lavet deres beregninger med det tilskud el uden det tilskud.
Nils Besvaret February 12, 2007 Rapporter Besvaret February 12, 2007 Hej Tim, Nu er avgifts forhøjelsen i Annestad ikke pga af at den var sat for lav, men pga den nye regering har fjernet et rentetilskud, som bostadrätsforeninger med store lån har fået. Og det må man jo sige at man har i en nybygget Brf. Så du skulle spørger JM om de har lavet deres beregninger med det tilskud el uden det tilskud. Nemlig. For fuldstændighedens skyld, så bliver dette tilskud aftrappet over vist nok fem år, så når sælger/mægler siger, at afgiften måske stiger lidt til næste år, så betyder det måske, at afgiften stiger lidt til næste år, og næste år og næste år og næste år og næste år. Så det kan man jo spørge lidt ind til. :)
tim_pedersen_ Besvaret February 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 12, 2007 Så har jeg skrevet til JM. Svaret var kort at de har taget højde for de nye regler i deres beregninger af afgiften. Men der er vel også andre ting som kan påvirke afviften. Så som hvis der er sat for lidt af til varme, vand osv. Ikke nogle der har erfaringer med prisudviklingen i afgiften i en nybygget forening. ? Mvh Tim
credde Besvaret February 12, 2007 Rapporter Besvaret February 12, 2007 Jeg har boet et år i min nybygget lejlighed og her har vi faktisk ret mange penge på kontoen, så der har ikke været nogen afgiftstigning overhovedet. Der er faktisk tale om at sætte den lidt ned :th2:
repeat Besvaret February 12, 2007 Rapporter Besvaret February 12, 2007 Har jo boet i min lejlighed i godt 1½ år. Og i vores forening (annestad) hævede vi afgiften pga det med regerings foreslag. Og så pga af den generelle rentestigning. Vi havde et ret så stort lån med rølig rente, som vi var inde og låse. For ikke at skulle stå med et lidt større problem:) Så det ser nu egentlig fornuftigt ud
tim_pedersen_ Besvaret February 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 12, 2007 Jeg har boet et år i min nybygget lejlighed og her har vi faktisk ret mange penge på kontoen' date=' så der har ikke været nogen afgiftstigning overhovedet. Der er faktisk tale om at sætte den lidt ned :th2:[/quote'] Hej. Tak for svaret. Kan du sige hvad det er for en bygherre du har købt af. ? JM, NCC, Skanska, HSB osv. ? Mvh Tim
repeat Besvaret February 13, 2007 Rapporter Besvaret February 13, 2007 I Annestad er det Open House der har bygget og Peter Landgren & co som mæglerer
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu