Hydrazin Skrevet February 13, 2007 Rapporter Skrevet February 13, 2007 Hej. Har kigget lidt på http://www.alfakassan.se/_pages/aktuellt/aktuellt,124.asp og er lidt forvirret. Har fået tilbudt et job for 6 måneder. Jeg har aldrig været medlem af en a-kasse før men regner med at melde mig ind i en dansk a-kasse i forbindelse med jobbet. Finder jeg så ikke et andet arbejde efter de 6 måneder har jeg vel ret til at få dagpenge fra Sverige da deres Arbetsvillkor bare er på 6 mån?? Er der nogle som ved hvad mit ersättningsnivå kommer til at være?? Der står: "Arbetslöshetsersättningen baseras på de 12 senaste månaderna innan arbetslösheten. Alla månader inom tolvmånadersperioden ska nu ingå i beräkningen, även månader utan arbete." Da jeg bare har arbejdet 6 måneder kan jeg så bare få minimum-beløbet på 320 kr/dag eller kan jeg få de 80% de omtaler nederst??? Jeg synes formuleringerne på siden er lidt svære at forstå (selv min svenske kæreste har bedt om lidt betænkningstid med de formuleringer). Ellers må man vel sende dem en mail.
Mette Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Jeg tør ikke sige hvordan reglerne er i SE men i Danmark skal man have været medlem af en a-kasse i 12 måneder før de udbetaler så meget som en eneste krone.
Mohlin Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Ja, och de där 80% är 80% av en lön upp till 25.000 eller vad det är. Jag kan inte det exata beloppet. Så om man tjänar 35.000 per månad så får man fortfarande bara 80% av 25.000 (eller vad det nu var).
Hydrazin Besvaret February 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 17, 2007 Jeg har da sagt ja tak til det job det var da ikke fordi jeg er kræsen men man ved jo aldrig hvordan tingene ser ud om 6 måneder når det ophører (det er kun et sæsonarbejde på 6 måneder). Til din information vil jeg da sige at jeg søger alle slags job men enten har jeg ikke erfaring nok eller også er jeg overkvalificeret så det kan være lidt svært at finde noget. Har søgt en del i butikker og rengøring men de vil ikke have en akademiker som de ikke er sikre på at de kan holde på i flere år.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu