Jump to content

Køb af bostädsratt til fremlejning - muligt?

Recommended Posts

Besvaret
Betaler man ATP når man så har et studie job?
Det står på din lønseddel. Det afhænger af hvor mange timer du arbejder. Tror det er omkring 10 timer om ugen man skal arbejde for at betale ATP. Du skal så også være opmærksom på de anderledes regler der er i SE med hensyn til A-kasse. I det tilfælde du står uden job som nyuddannet.
Besvaret
Mht. a-kasse problematikken, den er jeg med på. Vil det så sige, hvis jeg ikke betaler ATP, så skal jeg gå til læge over i Sverige?
Det er ganske korrekt. Men det er altså ikke så slemt, er ret glad for min læge.
Besvaret
Nå ok' date=' det lød ellers som en skandale hehe. Betaler man penge for privatlæge i Sverige?[/quote'] Der er en patientafgift når du benytter lægen. Og ved privatlæge som ikke er under Region Skåne skal du betale det hele selv (tror jeg).
Besvaret
Ok men nu er det højst 1 gang om året jeg går til læge. Men hvad koster den patientafgift?
Jeg mener den er 300 sek for den offentlige læge. Og du maks kommer til at betale 900 sek om året. Så det er ikke så dyrt.
Besvaret
Nå ok' date=' det lød ellers som en skandale hehe. Betaler man penge for privatlæge i Sverige?[/quote'] Hey Kay! Velkommen til... Jeg er ellers en meget venlig sjæl - men nu sidder jeg simpelthen nærmest på tungen for ikke at sige de famøse 2 ord: "Brug søgefunktionen!". - og UPS der skete det. Du har simpelthen så mange spørgsmål, som er blevet besvaret i debatten et utal af gange... prøv nu lige at give den et skud ik'... :th2: Det er meget nemt - prøv at søg på f.eks. læge, mon så ikke der dukker noget op. Held og lykke med det, Winnie
Besvaret
Hey Kay! Velkommen til... Jeg er ellers en meget venlig sjæl - men nu sidder jeg simpelthen nærmest på tungen for ikke at sige de famøse 2 ord: "Brug søgefunktionen!". - og UPS der skete det.
Ja, jeg HAR opgivet at svare .... Det ligner sgu en ny udgave af Emre.
Besvaret

Tak Miss W Jeg sad selv og overvejede det, men gad ikke - så tak :D Der er simpelthen blevet blandet så mange emner ind i den her tråd - og som du så rigtigt skriver, svarene findes andet steds. Men selvfølgelig hvis nogen gider svare på ens spørgsmål, så er det da nemmere end at søge selv....

Besvaret
Det er da for morsomt at bostadsrättsforeningerne skulle være så store modstandere af fremlejning. Det burde kunne lade sig gøre' date=' jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor de skal blande sig, udover selvfølgelig at godkende fremlejeren. [/quote'] Fordi svenskerne har et ordsprog: 'det man äger vårdar man' (det man ejer passer man på). Dem der bor i en velfungerende ejerboligforening er ikke interesserede i at der kommer løst folk i deres opgange som ikke bryder sig lige så meget om trappen, vaskemaskinerne, og støj og gener i det hele taget. Men rent teoretisk, hvis du køber en lejlighed i Sverige, og bor der i 4 uger, (eller mindre), og så søger om at fremleje den fordi du skal studere udenlands (fx. i det fjerne Copa'n Haga) så kan bestyrelsen kun bevilge det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...