Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg var oppe på Vallåsen i søndags. Der var sådan set sne - godt nok skabt af snekanoner, men der var ikke nogen bare pletter eller lign. I slutningen af denne uge skulle det dog blive op til 8 grader, hvilket kan få sneen til at smelte igen. Jeg har også været i Isaberg - bare ikke i år. Med hensyn til skiterræn er Isaberg lidt bedre idet de ligefrem har en piste, som er sort - eller de kalder den i hvert fald for sort. Ville nok snarere have været en middelsvær rød i alperne.:laugh: Så man kan få en lille smule mere udfording i Isaberg Er du nybegynder er det sådan set ligemeget med den ekstra udfordring, og så kan du ligeså godt tage den som er tættest på. Er du en erfaren skiløber, som relativt ubesværet kan komme ned af en sort er det også ligemeget - der er ikke nok udfordring nogen af stederne og så kan du ligeså godt tage den som er tættest på. Er du medium kan det godt give mening at tage til Isaberg. Forøvrigt tror jeg ikke at forskellen er 3 timer - snarere 1½. Min Wayfinder GPS siger følgende: Malmø -> Vallåsen : 1 time og 35 minutter Malmø -> Isaberg : 3 timer og 4 minuter Jeg selv foretrækker Vallåsen fordi det er så tæt på. For mig handler det alligevel mest om at få løbet benene flade nogen gange før jeg skal afsted på den rigtige skitur, så jeg ikke bliver så øm dernede.

Besvaret

Var også i Vallåsen søndag... fin sne - kanonerne kørte på fuld kraft hele dagen... så måske er den sidste piste (den røde til venstre for den lille/gamle stolelift også åben nu? www.vallasen.se Da jeg var der i søndags var der 30 cm. nu er der 45 cm. - så kanonerne arbejder stadig! Jeg tager derop igen søndag... også bare lige for at få rystet de værste Bambi bevægelser ud af systemet inden den rigtige skiferie. Jeg tror ikke at hverken Vallåsen eller Isaberg kan tilfredsstille det store sus for nogen... men som et par timers hyggeski er det godt. Koster dog ca. 500 SEK for ski og liftkort for en dag... Pelle

Besvaret

Tak for input. Jeg hører desværre nok mest til "bambi" versionen, men det er jo ikke ensbetydende med at man er langsom på vej ned - nok mere hvorvidt det er kontrolabelt :-) Ved ikke lige helt med de 3 timer - søgte og fandt Isaberg via GoogleEarth - måske det var noget andet isaberg end skisports stedet. Vallåsen havde gps koordinater på deres hjemmeside, så de var lidt lettere at finde.

Besvaret

Var i Valåsen i lørdags. Det var nu ganske fint, kan fint anbefales for begyndere. Spørgsmålet er nu hvor man skal tage hen sydpå, hvis man vi skridtet videre ? Her tænker jeg på længere nedfarter, men stadig pister i kategorien grøn/blå...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...