Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi er et ungt par hvis man kan tillade sig at kalde det? Far er lige blevet 36 og mor bliver 30 til september, vores datter er 15 måneder, og vi går med seriøse planer om at flytte til Malmö. Men det kan til tider virke uoverskueligt og abstrakt, for hvad venter der os på den anden side? Ja, spekulationerne er mange og dette på trods af at jeg er født som svensk statsborger, mor svensk far dansk, men voksede op hos min mor. Taler sproget flydende men har desværre en ”Stockholms dialekt” Vi kunne enormt godt tænke os at komme i kontakt med andre, lige som os men måske med den forskel at man allerede har turdet tage springet, til udveksling af erfaringer om det svenske, det kunne også være rigtigt hyggeligt at komme på besøg, og se med egne øjne hvordan det er at være en dansk familie i Malmö, eller en kommende svensk familie i København. Med venlig hilsen familien Winther http://www.123hjemmeside.dk/winthersverden :new:

Besvaret
Taler sproget flydende men har desværre en ”Stockholms dialekt” Vi kunne enormt godt tænke os at komme i kontakt med andre, lige som os men måske med den forskel at man allerede har turdet tage springet, til udveksling af erfaringer om det svenske, det kunne også være rigtigt hyggeligt at komme på besøg, og se med egne øjne hvordan det er at være en dansk familie i Malmö, eller en kommende svensk familie i København.
Velkommen til :) Jeg tror ikke at du behøver at være bekymret for at tale med Stockholms dialekt. Jeg taler selv med en kraftig københavnsk dialekt, så kraftig at de fleste nok ville hævde at jeg taler dansk og er indtil videre sluppet afsted med det :) Anyways, jeg håber at I finder nogle besøgsvenner, så I kan få en smag af en tilværelse herovre. Alternativt kan I tage på et par hyggeture herovre. Jeg flyttede selv herovre uden at overveje det længe. Måske var det ikke den mest optimale beslutning, men det var pænt tæt på optimalt, så jeg er tilfreds :D.
Besvaret
HEY... er der andre end mig der er så skånske at 08'ere ikke er det man helst hører i Malmö ??? :love2:
Whaat?:confused: 08'ere? Hvilke tanker er det der har skræmt jeg mest ved at flytte over? Hvori tror i den store forskel ligger? Måske vi kan punktere nogen af jeres "fordomme" omkring at bo herovre. Men vil sige hvis min mor og far kan flytte herover kan i sq også :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...