Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Mon der er nogen MS eksperter, der kan løse et mysterium? Jeg ville surfe lidt på den bærbare og det eneste, der skete var en helt hvid side bortset fra menulinier mv. Jeg troede først, det var forbindelsen, der var noget galt med, men der var ingen problemer på den stationære PC. :) Jeg har nu konstateret, at når jeg klikker Vis - Tegnsæt, står der Ingen (og ikke andre muligheder). Hvor er tegnsættene forsvundet hen? - og hvordan får jeg dem installeret igen :confused:

Besvaret
Hvis du kører XP. Brug system restore, eller på dansk systemgendannelse. Den genindlæser en kopi af din registreringsdatabase, og kan løse mange af den slags problemer. Gå i: Start/programmer/tilbehør/systemværktøjer/systemgendannelse (Tror jeg det hedder, jeg roder kun med engelsk setup) Vælg et systemgendannelsespunkt lige før du fik problemet. Den smadrer ikke noget, og det er en simpel operation. Det var også min første tanke, men når jeg vælger den, får jeg også bare en hvid skærm med en blå bjælke, hvorpå der står Systemgendannelse :confused:Nu behøver jeg vel ikke spørge om du er up to date med sikkerhedsopdateringer, både til windows, office og virusscanneren vel?Nej, det er heldigvis OK, men jeg havde ikke lige lyst til at geninstallere lige nu, men det bliver nok løsningen :sad:Ellers er du nok hurtigt tilbage i problemer. Går det helt i hårknude og du ikke VIL geninstallere alt lige nu, så kan du hælde den udemærkede firefox browser på og køre videre med den. :th2: http://www.mozilla-europe.org/da/
Det kunne jeg selvfølgelig gøre, men det bliver maskinen jo ikke i orden af. Jeg har endvidere fået et par mails i Outlook, hvor jeg ikke kan se noget tekst i tekstvinduet. Hvis jeg dobbeltklikker på mailen får jeg meddelelsen: Dette emne kan ikke åbnes. Tekstformateringskommandoen er ikke tilgængelig. Den er måske ikke installeret korrekt. Installer Outlook igen. :confused:
Besvaret
Jeg har endvidere fået et par mails i Outlook, hvor jeg ikke kan se noget tekst i tekstvinduet. Hvis jeg dobbeltklikker på mailen får jeg meddelelsen: Dette emne kan ikke åbnes. Tekstformateringskommandoen er ikke tilgængelig. Den er måske ikke installeret korrekt. Installer Outlook igen. :confused:
Virkede Systemgendannelsen ikke?
Besvaret
Det ved jeg ikke - jeg kan ikke bruge den' date=' da jeg kun får en hvid skærm op uden tekst, når jeg vælger den[/quote']Har du genstartet? Evt. tryk F8 ved opstart (lige efter bios er færdg med at tælle enheder op) - og vælg så "Fejlsikret Tilstand" - og prøv så, når Winblows er oppe, at gendanne et par dage tilbage i fortiden.
Besvaret
Har du genstartet? Evt. tryk F8 ved opstart (lige efter bios er færdg med at tælle enheder op) - og vælg så "Fejlsikret Tilstand" - og prøv så' date=' når Winblows er oppe, at gendanne et par dage tilbage i fortiden.[/quote'] Det havde jeg ikke lige tænkt på, men desværre - også her får jeg kun en hvid skærm. Det skal siges, at første gang jeg vælger Systemgendannelse sker der ingenting - det er ved andet forsøg, jeg får den hvide skærm :confused: Hvor har man dog meget "fornøjelse" af Windows - not!! :mad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...