Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Eller så må man bare accepterer at man ikke kan få en splinter ny bil, før man er udlært? Tror ikke at du skal regne med at svenske banker lægger meget anderledes budgeter end danske.

Besvaret
Er det lettere af låne penge til ny bil i SE end det er i DK. Har aldrig haft en bil der har kørt under 170.000km, så kunne vildt godt tænke mig af købe en der havde kørt 0!!!!
Nej, det er ikke lettere at låne penge i en svensk bank ift. en dansk. I Sverige kræver banken en langt større sikkerhed for sit udlån end en tilsvarende dansk bank - og jeg taler om samme bank, blot svensk/dansk afdeling. Du kan uden videre låne til en splinterny bil gennem forhandlerne - Seat for eksempel. Og Seats konkurenceevne vedr. lånets rente og ydelse er udemærket.
Besvaret
Er det lettere af låne penge til ny bil i SE end det er i DK. For så kunne jeg godt tænke mig af låne penge til en ny bil fra forhandler. Har aldrig haft en bil der har kørt under 170.000km, så kunne vildt godt tænke mig af købe en der havde kørt 0!!!! Men hvis jeg tjener ca. de 17.000 hver mdr, vil det så være nok til et billån på ca. de 200-400.000kr ?? I DK vil de i hvertfald ik gå med til det.. Mvh Nikolaj Jennsen :new:
Bare du har de 20% i udbetalling skulle det ikke väre noget problem :) De tar jo pant i bilen :) Men du skal nok ikke regne med at få en bil til 400 k :)
Besvaret

Jeg vil sige det kommer nu an på så meget - indtægter, udgifter og ikke mindst din personlighed. Hvis du bor hjemme og har stort set ingen udgifter er det nok nemmere end hvis du skal bruge mange penge på bolig, mad osv. Stil et realistisk budget op i excel hvor du "pointer" alle beregninger ud - tag dine lønsedler, årsopgørelse, samt forskudsopgørelse - og gå ned i din bank og snak med din rådgiver - der er næsten ikke andet for. Om du gør det i Sverige eller Danmark gør ikke den store forskel, kan jeg forstå på de andre..:) Ellers er der "nød" metoden. Bemærk jeg skriver "nød" for i nogen tilfælde er denne metode bedre end bank metoden. Køb og finansier din nye bil gennem forhandleren. Ofte tilbyder forhandlerne i Sverige en OK finansiering, samt de skal kun have 20% af bilens værdi (svinger nok fra forhandler til forhandler). På den måde kan du jo "nemt" få dig din nye bil. F.eks. en bil til 200.000 skal du så have 40.000 kr. selv... med din løn (går ud fra de 17.000 er efter skat?) er det jo bare 3 sparemåneder, hvis du altså bor hjemme. /Danny '01 Porsche Boxster

Besvaret
Jeg vil sige det kommer nu an på så meget - indtægter, udgifter og ikke mindst din personlighed. Hvis du bor hjemme og har stort set ingen udgifter er det nok nemmere end hvis du skal bruge mange penge på bolig, mad osv. Stil et realistisk budget op i excel hvor du "pointer" alle beregninger ud - tag dine lønsedler, årsopgørelse, samt forskudsopgørelse - og gå ned i din bank og snak med din rådgiver - der er næsten ikke andet for.... ...F.eks. en bil til 200.000 skal du så have 40.000 kr. selv... med din løn (går ud fra de 17.000 er efter skat?) er det jo bare 3 sparemåneder, hvis du altså bor hjemme. /Danny '01 Porsche Boxster
Hmmm... ja nu spammer jeg tråden... Falder bare over dit "øjensynlige" fine arrangement med dine forældre (ja, undskyld min konklusion læst ml. linier). Jeg tvivler på at de fleste herinde, stadig bor hjemme - med en indtægt på 17.000 efter skat. :eek: Jeg kan da kun sige at hvis det var min søn, som havde den indtægt og stadig insisterede på at hænge hjemme, men synes han skulle betale: "stort set ingenting", for kost, logi og øvrige forbrug... blot fordi han skulle køre i en ny bil??? Arh dér! Det synes jeg ikke holder. Men sådan er der jo så meget. Og jeg er muligvis "gammeldags". /Winnie
Besvaret
Hmmm... ja nu spammer jeg tråden... Falder bare over dit "øjensynlige" fine arrangement med dine forældre (ja, undskyld min konklusion læst ml. linier). Jeg tvivler på at de fleste herinde, stadig bor hjemme - med en indtægt på 17.000 efter skat. :eek: Jeg kan da kun sige at hvis det var min søn, som havde den indtægt og stadig insisterede på at hænge hjemme, men synes han skulle betale: "stort set ingenting", for kost, logi og øvrige forbrug... blot fordi han skulle køre i en ny bil??? Arh dér! Det synes jeg ikke holder. Men sådan er der jo så meget. Og jeg er muligvis "gammeldags". /Winnie
Der er på INTET tidspunkt i mit indlæg nævnt at jeg har det sådan - det var blot en situation jeg stillede op. Desuden vil jeg tillade mig at sige at man NEMT kan komme op på en indkomst på 17.000 efter skat når man bor i Sverige, pga. ens fradrag. Jeg er elev og har en løn på 12.000 efter skat, sååå... den opstillede situation er slet ikke så utænkelig. Nevermind. Det du kommenterede drejer sig jo kun om 2 linier i mit indlæg. Undskyld vi prøver at hjælpe knægten med finansieringsmuligheder i forbindelse med hans nye bil. God weekend du gamle :cool::love2:
Besvaret
Der er på INTET tidspunkt i mit indlæg nævnt at jeg har det sådan - det var blot en situation jeg stillede op. Desuden vil jeg tillade mig at sige at man NEMT kan komme op på en indkomst på 17.000 efter skat når man bor i Sverige, pga. ens fradrag. Jeg er elev og har en løn på 12.000 efter skat, sååå... den opstillede situation er slet ikke så utænkelig. Nevermind. Det du kommenterede drejer sig jo kun om 2 linier i mit indlæg. Undskyld vi prøver at hjælpe knægten med finansieringsmuligheder i forbindelse med hans nye bil. God weekend du gamle :cool::love2:
:confused: Nu var min kommentar ikke så meget møntet på diskussionen om hvorvidt man kan eller ikke kan tjene 17.000 kr efter skat - men snarere en kritik af et økonomisk scenarie, som jeg ihvertfald syntes, virkede lidt urealistisk (bo hjemme og særdeles pæn indtægt). Men, det er da en fantastisk nyhed (for mig), hvis MAN nemt kan komme op på en indtægt der hedder 17.000 efter skat - blot fordi man bor i Sverige! Taler du egentlig svenske eller danske kr. her?... Min løn er da ikke steget blot fordi jeg har købt hus i Sverige!!... Jeg er godt nok selvstændig... men tror ikke reelt det har SÅ forfærdelig meget med sagen at gøre. (Ja udover at direktøren er et nærrigt kvindfolk som sidder på pengene - he he). Javel - der kan købes mere for pengene i Sverige (og derved opnås bedre fradrag) - og den danske krone er mere værd... og der er kørselsfradraget oveni... MEN min løn er ikke steget. Kald mig bare "du gamle", det bliver du også en dag min dreng ;) Smil, Winnie
Besvaret
Tror ikke at du skal regne med at svenske banker lægger meget anderledes budgeter end danske.
Ok, jeg havde abre hørt renterne var lavere, plus man kunne betale over længere sigt, det må jo så sige man skal betale mindre pr. mdr, og derfor ikke behøver lige så stor indkomst som i DK ??
Ellers er der "nød" metoden. Bemærk jeg skriver "nød" for i nogen tilfælde er denne metode bedre end bank metoden. Køb og finansier din nye bil gennem forhandleren.
Den havde jeg os tænkt lidt over ;)
Danske bank har en svensk afdeling der hedder Skåne Provins Bank. Hvis du nu havde Danske bank i forvejen kunne det måske være smart at snakke med Skåne Provins Bank.
Det har jeg faktisk, Takker :th2:
Besvaret
Ok, jeg havde abre hørt renterne var lavere, plus man kunne betale over længere sigt, det må jo så sige man skal betale mindre pr. mdr, og derfor ikke behøver lige så stor indkomst som i DK ??
Renterne er ca. 2% lavere i Sverige end DK, men som nævnt kræver de en bedre sikkerhed. Køber du en helt ny bil ved en aut. forhandler, tager de sikkerhed i bilen. Importerer du selv, har du et problem...
Besvaret
Ellers er der "nød" metoden. Bemærk jeg skriver "nød" for i nogen tilfælde er denne metode bedre end bank metoden. Køb og finansier din nye bil gennem forhandleren. Ofte tilbyder forhandlerne i Sverige en OK finansiering, samt de skal kun have 20% af bilens værdi (svinger nok fra forhandler til forhandler). På den måde kan du jo "nemt" få dig din nye bil. F.eks. en bil til 200.000 skal du så have 40.000 kr. selv... med din løn (går ud fra de 17.000 er efter skat?) er det jo bare 3 sparemåneder, hvis du altså bor hjemme.
Dér er jeg godt nok uenig, mht. at det er "sidste udvej"! Mange forhandlere kan sagtens matche din bank! Jeg fik min Fabia RS finansieret gennem min Skoda forhandler, og forskellen mellem bank og forhandlerens pris på lånet var i håndører. Tag bestemt forhandlerens tilbud med til banken, og se om de så på dét grundlag, kan give dig et endnu bedre lån. Så har du jo lidt ekstra at forhandle med til din fordel!!!
Besvaret
Er det lettere af låne penge til ny bil i SE end det er i DK. For så kunne jeg godt tænke mig af låne penge til en ny bil fra forhandler. Har aldrig haft en bil der har kørt under 170.000km, så kunne vildt godt tænke mig af købe en der havde kørt 0!!!! Men hvis jeg tjener ca. de 17.000 hver mdr, vil det så være nok til et billån på ca. de 200-400.000kr ?? I DK vil de i hvertfald ik gå med til det.. Mvh Nikolaj Jennsen :new:
Kære Nikolaj Lad os sige du kan låne pengene (400.000 DKK) i din faste egendom med en flexibel rente på 4%. Det giver en månedlig ydelse på 6258,- hvis lånet skal afvikles over 72 måneder. Dertil skal lægges:
  1. Forsikring 1500,- MINIMUM
  2. Brændstof 3000,-
  3. Bilskat 400,-
  4. dæk, service rep. 1000,-
  5. Brobizz 3000,-

TOTAL: 15.158 DKK Så har du hele 1.842 DKK at snolde væk på, husleje, el, forsikring, tv, internet, telefon, tøj, opsparing, lommepenge, rejser, a-kasse, fagforening + uforudsete udgifter! Held og lykke med at få det til at hænge sammen :-)

Besvaret
Dér er jeg godt nok uenig, mht. at det er "sidste udvej"! Mange forhandlere kan sagtens matche din bank! Jeg fik min Fabia RS finansieret gennem min Skoda forhandler, og forskellen mellem bank og forhandlerens pris på lånet var i håndører. Tag bestemt forhandlerens tilbud med til banken, og se om de så på dét grundlag, kan give dig et endnu bedre lån. Så har du jo lidt ekstra at forhandle med til din fordel!!!
Hvis du gad prøve læse hvad jeg skrev, så skrev jeg også at det ikke var "sidste udvej", da de ofte kan matche ens bank.:love::thumbup:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...