Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Nu har jeg i lang tid kun fulgt med i Riksbankens forventninger til den svenske rente og egentlig været rimelig ligeglad med hvad ECB fortager sig. Men nu er det så blevet interessant for min privatøkonomi og derfor vil jeg høre om nogen kender til hvilke prognoser der findes fra ECB Mvh Dennis

Besvaret

Ikke langt til rentetoppen Vores officielle renteforventninger (både de korte pengepolitiske og de lange) kan findes på www.handelsbanken.dk (under cheføkonomen's hjørne). Vi forventer kort fortalt, at der er to renteforhøjelser tilbage fra ECB's side således, at vi ender i 4% indenfor 6 måneders sigt. Afmatningen i amerikansk økonomi ventes i løbet af 2. halvår 2007 at trække euroområdet med ned, hvilket er en væsentlig faktor bag de europæiske renteforventninger. Vi forventer ligeledes, at Riksbanken har 2 renteforhøjelser tilbage indenfor de kommende 12 måneder.

Besvaret

Har eller ikke troet jeg skulle binde mine lån, men havde 4,05 rørligt, og fik i dag mulighed for at binde til 4,20 på 2-årig basis - så det sprang jeg på og hvis vi er heldig går tjener vi vel lidt, og er vi uheldige taber vi lidt. Har en forventning om til at den stiger 3-4 gange inden den igen vender nedad - og så skulle de 2 år være gået og vi kan gå tilbage til rørlig. Men det er jo altid bare spekulationer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...