Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi overvejer at flytte vores børn fra vuggestue/børnehave i DK til Dagis i Malmö. Den helt store fordel, som VI ser det, er at vores børn (på 1 og 3 år) får lært svensk, bliver integreret, får et netværk og er bedre rustet til den dag de skal starte i skole. VI vil gerne have vores børn i Dagis, hvor der også er andre danske børn, og gerne en efter vores mening ordentlig fordeling mellem invandrere (incl os selv fra DK) og svenske børn. Hvor vi selv bor i det nordlige Fosie er andelen af invandere mere end 50 % og det syntes jeg er meget. Så vi overvejer om vi skal få dem passet et andet sted i Malmö. Men hvor har i jeres børn henne, og er der andre der får passet børn et sted hvor andelen af invandrere et meget høj som kan give nogel fordele ulemper i den forbindelse. Og jeg ved godt at jeg "selv er ude om det" ved at bosætte mig i Fosie, så det behøver i ikke minde mig om :-)

Besvaret

Sarah bliver passet i ôstra Fäladens förskola i Kirseberg. Jeg fik plads indenfor 3 uger. Der er hovedsaglig svenske børn, institutionen har åbent fra 6.15 til 21.00 alle dage. Jeg er yderst tilfreds.

Besvaret

Fosie Vi bor selv i Fosie (Folksångsgatan) har en dreng på 4 år (20 feb.) han går i Gånglåtens förskola, og den er vi ekstremt glade for. jeg har aldrig talt efter hvor mange af børnene der er invandrere, og hvor mange der er svenskere, da jeg ikke går serlige meget op i det, men Ians beste venner i hans dagis, består både af invandrere og svenskere. Free your mind

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...