Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Til jeres behagelige orientering.. Jeg kan fortælle at vi fra foreningen er stærkt repræsenteret også at medlemmer. Jeg selv skal være en case og skal på i rampelyset og fortælle om mine oplevelser med at bo/flytte rundt i regionen.. Øresundshøringen sendes i tv - - - - - - - - - - - - - - - Fredagens Øresundsarrangement med minister for nordiske samarbejdsspørgsmål, Cristina Husmark Pehrsson, vil blive transmitteret af Sveriges Television. Det er eftermiddagens høring, der vil blive sendt på SVT2 samt SVT24. Sendetidspunktet er ikke fastlagt endnu. I forbindelse med tv-transmissionen vil man også kunne følge med på nettet. Øresundsarrangementet indledes med, at Cristina Husmark Pehrsson om formiddagen møder repræsentanter for det lokale erhvervsliv samt for myndigheder og organisationer. Som Rapidus tidligere har berettet, vil pendlerorganisationerne Øresund og ØresundsBorger få deres egen samtale med ministeren om situationen for dem, der daglig rejser over Øresundsbron. Klokken 14.15 starter høringen, hvor offentligheden får mulighed for at stille spørgsmål til ministeren. Af Malin Nävelsö fra Rapidus

Besvaret

Foreningen ÖresundsBorgers oplæg til mødet med svenske minister Den svenske minister for nordisk samarbejde, Christina Husmark Pehrson gæster høringen hele dagen, og Foreningen ÖresundsBorger har kl. 14 møde face-to-face med ministeren. Ved dette møde vil vi præsentere vores hovedbudskaber - se dokumentet på vores hjemmeside. http://iloblog.oresundsborger.dk/blog?NewComment&post=14 Christina Husmark Pehrson har i dag skrevet en artikel i Sydsvenskan, der lover godt for konkrete svenske initiativer efter høringen i dag. Lad os håbe den danske regering lytter på budskaberne fra høringen: http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article221537.ece

Besvaret
Den svenske minister for nordisk samarbejde, Christina Husmark Pehrson gæster høringen hele dagen, og Foreningen ÖresundsBorger har kl. 14 møde face-to-face med ministeren. Ved dette møde vil vi præsentere vores hovedbudskaber - se dokumentet på vores hjemmeside. http://iloblog.oresundsborger.dk/blog?NewComment&post=14 Christina Husmark Pehrson har i dag skrevet en artikel i Sydsvenskan, der lover godt for konkrete svenske initiativer efter høringen i dag. Lad os håbe den danske regering lytter på budskaberne fra høringen: http://sydsvenskan.se/opinion/aktuellafragor/article221537.ece
Glæder mig til at høre hvad der kom ud af det. Dejligt at det er lagt i jeres kompetente hænder.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
×
×
  • Tilføj...