Allan* Skrevet February 27, 2007 Rapporter Skrevet February 27, 2007 Davs i forumet Jeg overvejer at købe et sommerhus i Sverige og kunne godt tænke mig at have en motorcykel stående deroppe. Men er det muligt og lovligt at indregistere et køretøj i Sverige når man har bopæl i Danmark? Hvordan klares forsikring når jeg ikke har svensk cpr-nummer? Og nej, jeg har ikke tænkt mig at snyde og køre på den i Danmark. Den kommer udelukkende til at blive brugt i Sverige. Mvh Allan
Miriam Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 Davs i forumet Jeg overvejer at købe et sommerhus i Sverige og kunne godt tænke mig at have en motorcykel stående deroppe. Men er det muligt og lovligt at indregistere et køretøj i Sverige når man har bopæl i Danmark? Hvordan klares forsikring når jeg ikke har svensk cpr-nummer? Og nej, jeg har ikke tænkt mig at snyde og køre på den i Danmark. Den kommer udelukkende til at blive brugt i Sverige. Mvh Allan Du skal have et svensk cpr nr for at indreg og forsikre en bil så nej ! :)
larscph Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 Det kan ikke lade sig gøre at indreg køretøj i Sverige når du bor i Danmark.
nielsen.se Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 Det kan ikke lade sig gøre at indreg køretøj i Sverige når du bor i Danmark. Det kunne jeg da godt tænke mig at i bakkede op med links til den lov? For hvad med samordningsnummer? http://www.skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2003/samordning.4.18e1b10334ebe8bc80002958.html
thsk Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 Det kunne jeg da godt tænke mig at i bakkede op med links til den lov? For hvad med samordningsnummer? http://www.skatteverket.se/skatter/infotext/artiklar/2003/samordning.4.18e1b10334ebe8bc80002958.html Jeg har svenskt personnummer og har også haft en bil indregistreret (og forsikret) mens jeg boede i Honduras, så det kan man godt. Fosikringsselskabet (Volvia) ville ha' en svensk adresse så at de kunne beregne premiens störrelse, og det var fint med foräldrernes bolig.
newport Besvaret February 27, 2007 Rapporter Besvaret February 27, 2007 når du köper ejendom får du et samordningsnummer (fiktiv personnummer) så du kan betale ejendomsskat. når du köper bil får du af vv et samordningnummer, men man må have en co adresse i sverige, så vejskat kan opkräves. köper du först ejendommen får du numret og samtidig adressen du kan bruge. så kan du köpe bilen. ENJOY
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu