Martin_M Skrevet March 4, 2007 Rapporter Skrevet March 4, 2007 Hej, Hvis man køber digitalt tv fx via bredbandsbolaget, skal man så betale licens?` Har lige købt hus til overtagelse 1/6 og vil gerne have styr på de små detaljer inden vi står derovre. Derudover håber jeg at i kan anbefale en bredbåndsudbyder som tilbyder en samlet adsl + fastnet pakke og også gerne hvis de tilbyder digitalt tv samtidigt. Stabilitet og go kundeservice er vigtigt.
Mette Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Ja, det skal du. I Sverge skal alle der har et tv signal betale licens uanset om de har tv eller ej. Vi har selv Telia bredbånd (internet+digital tv) + fastnet og det fungerer fint. Vem ska betala tv-avgift Alla som äger, hyr eller lånar en tv-mottagare ska betala tv-avgift, enligt 2a § lag om finansiering av radio och tv i allmänhetens tjänst. Som tv-mottagare räknas exempelvis: - Tv - Video med kanalväljare - Dator med tv-kort - Videokamera med kanalväljare - Inspelningsbar DVD med kanalväljare/mottagare - Digital-tv-mottagare Varje hushåll betalar en tv-avgift för ett obegränsat antal tv-mottagare, enligt 2 § lag om TV-avgift. Till ett hushåll räknas de personer som bor på samma adress och ingår i familjegemenskapen. Till hushållet räknas också t.ex. fritidshus, husvagn eller tillfällig bostad på annan ort - förutsatt att man inte bildar ett nytt hushåll på detta ställe.
larscph Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Hvis man køber digitalt tv fx via bredbandsbolaget' date=' skal man så betale licens?[/quote'] Ja det vil jeg tro. De skriver sådan her på radiotjanst.se: "Vad räknas som tv-mottagare? Som tv-mottagare räknas exempelvis Tv Video med kanalväljare Dator med tv-kort Videokamera med kanalväljare Inspelningsbar DVD med kanalväljare/mottagare Digital tv-mottagare" Hvis du ikke har brug for svensk tlf nummer kunne du overveje noget dansk IP telefoni i stedet for fastnet. Præcist hvad der er af muligheder afhænger nok af hvor du skal bo, og om der eksempelvis er kabel TV som måske kan give nogen muligheder. Jeg har Telia til fastnet og ADSL og det fungerer fint og meget stabilt. Dog skal det siges at der var en lang periode med ustabilitet i starten da der var en periodisk fejl på linjen som de havde meget svært ved at finde. Siden den blev fundet har det dog fungeret perfekt. Telia tilbyder også digital TV, men bruger det dog ikke. Kundeservicen er nok deres største problem - de er svære at komme igennem til på telefonen og de brugte meeeeget lang tid (flere måneder) på at løse usatiliteten på min linje. Jeg har bare ikke andre muligheder end dem hvor jeg bor p.t. Vær i øvrigt opmærksom på at der godt kan være lidt bøvl med at bestille forbindelsen mm herovre før du er flyttet og har fået tildelt dit svenske personnummer.
Martin_M Besvaret March 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 4, 2007 Super. Tak for svarene. Havde lige håbet at man kunne slippe for licensen ;) Men den gik ikke, men det er jo stadig billigere end i dk.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu