Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg står og skal til at flytte til sverige. Derfor skal jeg have anskaffet mig en bil, så jeg kan komme på job i DK. Jeg har ikke sindssyg meget forstand på biler og vil derfor gerne høre jeres erfaringer ang. ovennævnte biler. Jeg står først og fremmest og skal vælge mellem cabriolet eller ej. Ved godt det er en smagsag. Men er der nogen derude der kan give gode råd ang cabriolet for de forskellige mærker. Mere specificeret kigger jeg på BMW 3-serie (ej cab.) vs. Audi A4 cab. vs. Mercedes CLK (cab eller ej). Hvad ville I derude vælge? Bilen skal helst ikke være for gammel, hvad kan man forvente af pris, da jeg har svært ved at vuredere dette, ved at kigge hos de forskellige forhandlere. Håber I derude vil give jeres synspunkter og gode råd. Har I evt. andre gode modeller, som brugt bil inden for de tre mærker, som I mener er bedre, må I meget gerne supplere. På forhånd tak

Besvaret
Jeg står og skal til at flytte til sverige. Derfor skal jeg have anskaffet mig en bil, så jeg kan komme på job i DK. Jeg har ikke sindssyg meget forstand på biler og vil derfor gerne høre jeres erfaringer ang. ovennævnte biler. Jeg står først og fremmest og skal vælge mellem cabriolet eller ej. Ved godt det er en smagsag. Men er der nogen derude der kan give gode råd ang cabriolet for de forskellige mærker. Mere specificeret kigger jeg på BMW 3-serie (ej cab.) vs. Audi A4 cab. vs. Mercedes CLK (cab eller ej). Hvad ville I derude vælge? Bilen skal helst ikke være for gammel, hvad kan man forvente af pris, da jeg har svært ved at vuredere dette, ved at kigge hos de forskellige forhandlere. Håber I derude vil give jeres synspunkter og gode råd. Har I evt. andre gode modeller, som brugt bil inden for de tre mærker, som I mener er bedre, må I meget gerne supplere. På forhånd tak
Jeg har en A4 Cab. 2.5 TDI. Jeg valgte ud fra at jeg ville have en sjov bil der samtidig var økonomisk at pendle i da jeg kører en del kilometer. Jeg har ikke et sekund fortrudt! At køre cabriolet er ikke som at køre andre biler. Det er en helt særlig fornemmelse at køre med taget af. At det er en diesel ser og hører jeg kun som en dejlig lyd. (God økonomi). At det er en seksbenet motor med en rigtig godt moment er også dejligt. Men jeg købte ikke min vabriolet for at køre hurtigt. Min er fra 03 og jeg har haft den et lille års tid nu. Prislejet for A4 kan du se på diverse sider som bilweb.se blocket.se mobile.de osv. Men omkring 250K SEK med fuld udrustning. Jeg synes overhovedet ikke man kan tillade sig at sammenligne Cab. med en alm. coupe. Der er så meget mere personlighed i en cab. Der er intet der kan slå den køreglæde man får når man på en sommer dag suser ud af landevejen med vind i håret og sol i ansigtet med en vellydende motor og bil der bare oser af individualisme og ren ren køreglæde. Vælg en cabriolet...
Besvaret
Jeg har en A4 Cab. 2.5 TDI. Jeg valgte ud fra at jeg ville have en sjov bil der samtidig var økonomisk at pendle i da jeg kører en del kilometer. Jeg har ikke et sekund fortrudt! At køre cabriolet er ikke som at køre andre biler. Det er en helt særlig fornemmelse at køre med taget af. At det er en diesel ser og hører jeg kun som en dejlig lyd. (God økonomi). At det er en seksbenet motor med en rigtig godt moment er også dejligt. Men jeg købte ikke min vabriolet for at køre hurtigt. Min er fra 03 og jeg har haft den et lille års tid nu. Prislejet for A4 kan du se på diverse sider som bilweb.se blocket.se mobile.de osv. Men omkring 250K SEK med fuld udrustning. Jeg synes overhovedet ikke man kan tillade sig at sammenligne Cab. med en alm. coupe. Der er så meget mere personlighed i en cab. Der er intet der kan slå den køreglæde man får når man på en sommer dag suser ud af landevejen med vind i håret og sol i ansigtet med en vellydende motor og bil der bare oser af individualisme og ren ren køreglæde. Vælg en cabriolet...
Er glad for at høre din holdning. Det bliver en cabriolet. Man tænker jo bare meget praktisk og tænker, ej man burde nok være fornuftig. Men det er kun i sine unge år, man har muligheden:) Du har ingen skrubler ved at have valgt en cab, når det er vinter? Kan kalechen nemt holde til det. Det jeg er bange for, er, at den bliver grim og ikke kan holde til vinteren? Er der rimelig plads i A4 cab? For nu står jeg jo så og skal vælge mellem A4 og 3-serie cabriolet. Tror ikke der bliver råd til mercedes eller porsche for den sags skyld. Skal køre meget, så er vel bedre at holde sig til audi eller BMW og så få mere for pengene? Har du evt. selv været ud i overvejelserne mellem audi og BMW evt mercedes som cab? Må jeg evt. spørge til hvad det ca vil koste at have en A4 om mdr. Tænker på, hvordan det kan finansieres? Måske du har erfaring. Takker for din gode respons
Besvaret
Hvorfor det?
Mere fordi der ikke er meget plads og derfor bliver man gerne nød til at have en ekstra bil. Det jo ikke alle der har råd til det. Har du ellers nogen holdning til det ovenfor diskuterede?
Besvaret
Mere fordi der ikke er meget plads og derfor bliver man gerne nød til at have en ekstra bil. Det jo ikke alle der har råd til det. Har du ellers nogen holdning til det ovenfor diskuterede?
Kig på min avatar... hvad ved jeg om plads? Synes bare det er synd, hvis man pr. definition kun kan have sjove köretöjer, når man er ung. Undskyld jeg blandede mig:) Ved ingenting om biler, og har heller ikke råd, men kunne da godt tänke mig en Volvo;)
Besvaret
Er glad for at høre din holdning. Det bliver en cabriolet. Man tænker jo bare meget praktisk og tænker' date=' ej man burde nok være fornuftig. Men det er kun i sine unge år, man har muligheden:)[/quote'] I sverige er det nemmere at få muligheden uanset alder..
Besvaret
I sverige er det nemmere at få muligheden uanset alder.. Jeg havde en del skrubler, men de er gjort til skamme. Audien har været rigtig god hele vinteren. OK det har været en mild vinter denne gang. Men den har kørt perfekt. Dog vil jeg anbefale en form for motor- og kabinevarmer. Men det har alle biler godt i norden. Jeg har en dobbeltforet kaleche, og den kan holde fint. Man kan ikke se det på den endnu overhovedet. Der findes midler til at vedligeholde den, skulle det komme så langt. Men vælger du en kaleche, som jeg mener man skal når man skal køre cab. Så vælg en der er dobbeltforet, det koster ikke ekstra når du alligevel handler brugtbil. Det gør den ikke. I kabinen er der plads til 4 personer. Vi har flere gange kørt med 4 voksne til kolding og andre steder. Men er der 2 personer bagi, er det ikke rart for dem når man kører på motorvej med taget nede. Det blæser ret meget. Men kører man på landevej er der ingen problemer. Tværtimod vil jeg næsten sige, al den plads op ad... Foran er der masser af plads. Er man kun 2 mest, så er der overflod af plads. Bagagerummet er ikke noget at råbe hurra for. Kalechen tager plads når den er åben, meget plads. Men der kan godt være en kuffert og en taske alligevel. Men der er ikke plads til et stuebord fra ikea, eller en odder barnevogn. Er kalechen oppe, er der god plads bagi, men stadigvæk ikke til en odder barnevogn. Det er jo igen en smagssag. Jeg synes mest om Audien, den er så stilren i designet. 3 serien kan du få med fast tag. Det er der jo nogen der kan lide. CLK er fed og dyr. Så ja jeg tror du får mere for pengene ved audi eller bmw. Men igen, det er også lidt det signal du vil sende til omverden... Mercedes er stadigvæk forbundet med mere prestige og status. Uden at det måske er berettiget. Lidt som Rolex er blandt ure, det er meget brandet som luksus og prestige.. Ja, mine overvejelser var mellem Audi og Mercedes. Men jeg vil stadigvæk ikke bruge så meget af min indkomst på bil. Så mercedes blev ret hurtigt valgt fra. Det er meget individuelt med finansieringen. Jeg har købt min med et banklån. Men man skal jo regne med service, der er audi ikke de billigste, det er vel 10K om året. Vinterdæk er vel 5K. Så i de faste er udgifter til driften, er det vel en 1100-1300,- ca. pr md. Forsikring, igen det er også meget individuelt. Men den er ikke dyr at forsikre.
Tusind tak for en detaljeret besvarelse. Man bliver klogere og klogere:) Jeg står også og kigger lidt mellem SLK eller Audi A4 cab eller BMW cab. Må sige, at jeg synes man får rimelig meget for penge mht BMW. Og BMW får jo altid sindssyg god ros. Har du evt prøvet at køre SLK, er der bare overhovedet ingen plads, for jeg er alligevel lidt over 190 cm høj.
Besvaret
Tusind tak for en detaljeret besvarelse. Man bliver klogere og klogere:) Jeg står også og kigger lidt mellem SLK eller Audi A4 cab eller BMW cab. Må sige' date=' at jeg synes man får rimelig meget for penge mht BMW. Og BMW får jo altid sindssyg god ros. Har du evt prøvet at køre SLK, er der bare overhovedet ingen plads, for jeg er alligevel lidt over 190 cm høj.[/quote'] Velbekommen, det er rart at skrive om. Desværre skal min videre. Jeg kigger efter en stor bil nu. Jeg har ikke prøvet SLK, kun CLK som jo er stor som bare pokker. Men desværre ikke SLK.
Besvaret
Velbekommen, det er rart at skrive om. Desværre skal min videre. Jeg kigger efter en stor bil nu. Jeg har ikke prøvet SLK, kun CLK som jo er stor som bare pokker. Men desværre ikke SLK.
Er bare fedt du vil dele din viden. Så må jeg ud at prøve SLK'en jo og nok også BMW cab og TT:) Må lige høre dig hvad din holdning er til tre yderligere aspekter: Import fra Tyskland. Når man ikke har vildt meget forstand på det, kan det så overhovedet betale sig? Alder: Hvor gammel vil du sige at de biler vi har talt om max må være? Den skal jo køre hver dag og gider ikke skulle til service hele tiden? Forhandler: Kan du anbefale en god forhandler i malmø området, eller ville du købe privat? På forhånd tak
Besvaret
Import fra Tyskland. Når man ikke har vildt meget forstand på det' date=' kan det så overhovedet betale sig?[/quote'] Som udgangspunkt kan det altid betale sig at importere selv. Det er ikke den store kunst, og efter alt at dømme herindefra, så er det noget selv de mest naive og ikke så velforberedte gør. Hvis de kan slippe afsted med kan du så sandelig også. Der er rigtig meget god information tilgængelig på nettet om det at importere selv. Læs især de svenske sider der findes om det. De danske er også ok, men de handler mest om ældre biler og om problematikken omkring den danske afgift. Men der er mange penge at spare ved at hente selv. Lav selv et par opslag på www.bytbil.com og www.mobile.de og sammenlign priser. Men igen, der er mange gode forhandlere herhjemme. Klart de er dyrer, det er jo deres levevej. Ydermere slipper du også for at skulle undersøge en masse selv. Tjah, nu er jeg jo på ingen måde ekspert. Men tyske biler holder jo godt. Så det skal vel være din økonomi der bestemmer.
Besvaret
Som udgangspunkt kan det altid betale sig at importere selv. Det er ikke den store kunst, og efter alt at dømme herindefra, så er det noget selv de mest naive og ikke så velforberedte gør. Hvis de kan slippe afsted med kan du så sandelig også. Der er rigtig meget god information tilgængelig på nettet om det at importere selv. Læs især de svenske sider der findes om det. De danske er også ok, men de handler mest om ældre biler og om problematikken omkring den danske afgift. Men der er mange penge at spare ved at hente selv. Lav selv et par opslag på www.bytbil.com og www.mobile.de og sammenlign priser. Men igen, der er mange gode forhandlere herhjemme. Klart de er dyrer, det er jo deres levevej. Ydermere slipper du også for at skulle undersøge en masse selv. Tjah, nu er jeg jo på ingen måde ekspert. Men tyske biler holder jo godt. Så det skal vel være din økonomi der bestemmer. Min bil er til salg gennem prestige auto, en dansker, med forretning uden for malmø. www.prestigeauto.se. Indtil videre har jeg intet at udsætte på ham. Jeg har selv hentet bil i tyskland et par gange, jeg har ikke benyttet en forhandler så på det område kan jeg ikke anbefale nogen. Men vent du lidt så kommer der nok en _reklame_ i denne tråd snart. Umiddelbart ville jeg ikke være nervøs for at købe privat, hverken her eller i tyskland. Dog ville jeg nok gardere mig noget mere hvis jeg skulle handle privat i tyskland. Køre den til eftersyn, tjekke om den er stjålet og den slags Men det vil man vel altid gøre, hvor i verden man køber dyre forbrugsgoder..
Jeg takker manger gange. Nu er det bare ud at prøvekøre og finde ud af hvad der tiltaler én. Og så må jeg se om der er nok penge at spare i tyskland til man gider bøvle med det. Skal man egentlig regne med at have en stor regning til servicetjek engang i mellem på de tyske biler? For de skal jo overholdes. Bare så man ikke køber til bilen og så ikke har råd til servicen.
Guest Mogens
Besvaret
Nu er det bare ud at prøvekøre og finde ud af hvad der tiltaler én.
Præcis
Og så må jeg se om der er nok penge at spare i tyskland til man gider bøvle med det.
Der er masser af penge at spare - og langt hen af vejen kan du anvende denne vejledning: http://bilimport.tkrath.dk - hvor der også er et forum, hvor du kan spørge ind til emnet.
Skal man egentlig regne med at have en stor regning til servicetjek engang i mellem på de tyske biler? For de skal jo overholdes. Bare så man ikke køber til bilen og så ikke har råd til servicen.
Alle biler uanset herkomst skal selvfølgelig holdes iorden og følge producentens serviceanvisninger...
Besvaret

Takker mogens. Du siger du selv har hentet biler et par gange. Kan man direkte sammenligne priser SE og DE, eller skal man regne med høje omkostninger ved at hente? Kan forstå på dig at processen er rimelig let. Er det nemmeste at tage bilen hjem direkte fra tyskland til Sverige. altså undgå at tage den igennem DK? og på den måde bare få nogle tyske prøveplader af ham man køber den af. Dem må man vel gerne køre med i sverige til de udløber? Så skal man vel have den synet og indregistreret i sverige (er det dyrt??)? er det noget der er problematisk og er der ellers noget man skal huske? Det meste der står på den henviste side er om danske procedurer? Mht bil, kan jeg forstå du har prøvet lidt forskelligt og bliver derfor nødt til at spørge... SLK og TT, kan de sammenlignes? Har du evt. præferencer og hvorfor? fx mht plads og kvalitet? Jeg skal køre i bilen året rundt. Er det dumt at købe en cabriolet, eller kan den holde til det. Endvidere overvejer jeg en BMW 3-serie (da de altid får så meget ros) i cabriolet eller coupe (alt afhængig om det nu skal være cabriolet eller ej). Er der noget bestemt i 3-serien du kan anbefale (evt årstal), budgettet er på ca.170.000 DKK Undskyld de mange spørgsmål, men det lader til du har styr på det. Evt. bare lidt hjælp med noget af det, ville være super:)

Guest Mogens
Besvaret
Takker mogens. Du siger du selv har hentet biler et par gange.
Selvtak. På web-siden er nævnt en brøkdel af de biler, vi har importeret - startede i 2001...
Kan man direkte sammenligne priser SE og DE, eller skal man regne med høje omkostninger ved at hente?
Du kan nemt sammenligne, men alt efter kvalitet skal du tillægge 4-5.000 SEK i omkostninger. Med kvalitet mener jeg, om du vil lade bilen gennemgå af Dekra eller aut. værksted for at være mere sikker. Sønnens nyindkøbte Boxster havde fået et Dekra-siegel, viste det sig, da vi hentede den. Forhandleren betalte, fordi han på vore vegne godt ville sikre sig, at han solgte os en perfekt bil. Det er altså meget sjældent at opleve !
Kan forstå på dig at processen er rimelig let. Er det nemmeste at tage bilen hjem direkte fra tyskland til Sverige. altså undgå at tage den igennem DK? og på den måde bare få nogle tyske prøveplader af ham man køber den af. Dem må man vel gerne køre med i sverige til de udløber?
Det er ligegyldigt - du kan køre den vej, du vil, fordi de tyske plader godt må anvendes i DK af en dansker, som ikke bor i DK. Pladerne må navnedes een uge i S.
Så skal man vel have den synet og indregistreret i sverige (er det dyrt??)? er det noget der er problematisk og er der ellers noget man skal huske?
Det er totalt nemt - absolut intet problem. Det koster 2.100 SEK plus en skrotafgift på 1.500 SEK, der sendes til dig et par dage efter syn
Det meste der står på den henviste side er om danske procedurer?
Ja, vi har fabrikeret web-siden ift. DK, men den kan jo bruges på de generelle sider.
Mht bil, kan jeg forstå du har prøvet lidt forskelligt og bliver derfor nødt til at spørge... SLK og TT, kan de sammenlignes?
Ah, der er jeg jo farvet. Jeg fatter ikke dem, der vælger en TT, når man kan få den ægte vare Porsche :)
Har du evt. præferencer og hvorfor? fx mht plads og kvalitet? Jeg skal køre i bilen året rundt.
Som daglig vogn kørte jeg en overgang i BMW 530d - fremragende vogn !
Er det dumt at købe en cabriolet, eller kan den holde til det.
Nøh, det er ingen problem. Når du pendler, møder du en del cabrio's
Endvidere overvejer jeg en BMW 3-serie (da de altid får så meget ros) i cabriolet eller coupe (alt afhængig om det nu skal være cabriolet eller ej). Er der noget bestemt i 3-serien du kan anbefale (evt årstal), budgettet er på ca.170.000 DKK
Jeg ville gå efter en 330 - i eller d...
Undskyld de mange spørgsmål, men det lader til du har styr på det. Evt. bare lidt hjælp med noget af det, ville være super
Takker for de rosende ord - biler er mit halve privatliv. Jeg drømmer om dem :o)
Besvaret
Selvtak. På web-siden er nævnt en brøkdel af de biler, vi har importeret - startede i 2001... Du kan nemt sammenligne, men alt efter kvalitet skal du tillægge 4-5.000 SEK i omkostninger. Med kvalitet mener jeg, om du vil lade bilen gennemgå af Dekra eller aut. værksted for at være mere sikker. Sønnens nyindkøbte Boxster havde fået et Dekra-siegel, viste det sig, da vi hentede den. Forhandleren betalte, fordi han på vore vegne godt ville sikre sig, at han solgte os en perfekt bil. Det er altså meget sjældent at opleve ! Det er ligegyldigt - du kan køre den vej, du vil, fordi de tyske plader godt må anvendes i DK af en dansker, som ikke bor i DK. Pladerne må navnedes een uge i S. Det er totalt nemt - absolut intet problem. Det koster 2.100 SEK plus en skrotafgift på 1.500 SEK, der sendes til dig et par dage efter syn Ja, vi har fabrikeret web-siden ift. DK, men den kan jo bruges på de generelle sider. Ah, der er jeg jo farvet. Jeg fatter ikke dem, der vælger en TT, når man kan få den ægte vare Porsche :) Som daglig vogn kørte jeg en overgang i BMW 530d - fremragende vogn ! Nøh, det er ingen problem. Når du pendler, møder du en del cabrio's Jeg ville gå efter en 330 - i eller d... Takker for de rosende ord - biler er mit halve privatliv. Jeg drømmer om dem :o)
Kan du evt anbefale nogle som du har handlet med i Tyskland. Det er jo klart det vigtigste med tilliden. Man må jo bare kræve et DEKRA fra forhandleren, om det koster ekstra eller ej. Ved du evt. hvad det ville koste at få det udarbejdet? Er glad for du nævner specifikke BMW modeller. er 330 dog ikke lidt dyr i drift. Det kan vel ikke betale sig at købe diesel. Kan jeg evt få en begrundelse hvorfor du nævner 330 og ikke eksemeplvist 325, 328 eller 320? Jeg kender ikke så meget til de forskellige modeller?:confused: Er der nogle årstal hos BMW man specielt skal gå efter? Nu nævner du porsche og straks tænker jeg. uha det er ikke billigt.. hehe.. Men det er klart min drøm. Kan jeg få en ordentlig porsche til den pris jeg nævner? Og er der plads nok i fx boxster til en mand på 193:) (men ville nok være det samme i en SLK). Er glad for du nævner det med cab, for har været meget i tvivl om jeg turde købe en cab som helårsbil. Endnu en gang tak for din hjælp. Vildt inspirerende!!
Guest Mogens
Besvaret
Kan du evt anbefale nogle som du har handlet med i Tyskland. Det er jo klart det vigtigste med tilliden. Man må jo bare kræve et DEKRA fra forhandleren, om det koster ekstra eller ej. Ved du evt. hvad det ville koste at få det udarbejdet?
Jeg kender ikke prisen for Dekra, idet forhandleren som nævnt blot fik det gjort uden vores vidende. Kontrakten var underskrevet på det tidspunkt, og da det var hans første export, ville han godt have at det var iorden ! Send mig en PM, hvis du vil købe en Porsche - så skal jeg seriøst anvise dig, hvorledes du får max succes med det...
Er glad for du nævner specifikke BMW modeller. er 330 dog ikke lidt dyr i drift. Det kan vel ikke betale sig at købe diesel. Kan jeg evt få en begrundelse hvorfor du nævner 330 og ikke eksemeplvist 325, 328 eller 320? Jeg kender ikke så meget til de forskellige modeller?:confused: Er der nogle årstal hos BMW man specielt skal gå efter?
Nøh, jeg vil jo gerne ha' så stor en motor som muligt, for de midler jeg vil bruge på projektet. Og så selvfølgelig med absolut alt i udstyr. Benzin eller diesel vil en økonomisk kalkulation kunne afgøre - de kører begge fantastisk
Nu nævner du porsche og straks tænker jeg. uha det er ikke billigt.. hehe.. Men det er klart min drøm. Kan jeg få en ordentlig porsche til den pris jeg nævner? Og er der plads nok i fx boxster til en mand på 193:) (men ville nok være det samme i en SLK).
Jeg har en højde på 200 cm. Jeg kan fint være i Dannys nyindkøbte Boxster, ligesom der ingen problemer er min egen (den har endda soltag), men jeg kan ikke være i en MB SLK.
Endnu en gang tak for din hjælp. Vildt inspirerende!!
Tak for dét !
Besvaret
Jeg kender ikke prisen for Dekra, idet forhandleren som nævnt blot fik det gjort uden vores vidende. Kontrakten var underskrevet på det tidspunkt, og da det var hans første export, ville han godt have at det var iorden ! Send mig en PM, hvis du vil købe en Porsche - så skal jeg seriøst anvise dig, hvorledes du får max succes med det... Nøh, jeg vil jo gerne ha' så stor en motor som muligt, for de midler jeg vil bruge på projektet. Og så selvfølgelig med absolut alt i udstyr. Benzin eller diesel vil en økonomisk kalkulation kunne afgøre - de kører begge fantastisk Jeg har en højde på 200 cm. Jeg kan fint være i Dannys nyindkøbte Boxster, ligesom der ingen problemer er min egen (den har endda soltag), men jeg kan ikke være i en MB SLK. Tak for dét !
Lyder godt, for har tænkt meget over en boxster. Super lækker bil og kvaliteten har jeg hørt man ikke kan pille ved??.. Er der noget plads i bagagerummet overhovedet?? Hvilken årgang er sønnens boxster? Hvad har du selv? Ang 320 vs 325 vs 330... er den eneste forskel motoren? Selvfølgelig er det rart med en stor motor, men det der undrer mig er, at når jeg kigget på benzinforbrug bruger 330 ikke mere end fx 318. Kan du give en logisk forklaring på det? For jeg vil virkelig gerne have en økonomisk bil, men den skal samtidig være lækker. Vil du stadig mene 330?? (vil ikke have touring, dem er der godt nok mange af).
Guest Mogens
Besvaret
Lyder godt, for har tænkt meget over en boxster. Super lækker bil og kvaliteten har jeg hørt man ikke kan pille ved??.. Er der noget plads i bagagerummet overhovedet?? Hvilken årgang er sønnens boxster? Hvad har du selv?
Det er den samme kvalitet i sønnens Boxster fra '01 som i min 996 turbo. Han har endda mere plads i de 2 bagagerum, hvor jeg dog har bagsæderne, hvis det kniber
Ang 320 vs 325 vs 330... er den eneste forskel motoren? Selvfølgelig er det rart med en stor motor, men det der undrer mig er, at når jeg kigget på benzinforbrug bruger 330 ikke mere end fx 318. Kan du give en logisk forklaring på det? For jeg vil virkelig gerne have en økonomisk bil, men den skal samtidig være lækker. Vil du stadig mene 330?? (vil ikke have touring, dem er der godt nok mange af).
He he - der mange der ikke kan forstå den forbedrede økonomi i den større motor. Vi har haft en 325i cabrio fra '93, som var mindre økonomisk end vor nuværende 328i fra '99. Sidstnævnte går knap 11 på literen. Du finder km/l via www.hvorlangtpaaliteren.dk
Besvaret
Det er ligegyldigt - du kan køre den vej, du vil, fordi de tyske plader godt må anvendes i DK af en dansker, som ikke bor i DK. Pladerne må navnedes een uge i S.
Ham tolderen må ha väre monster stiv..:) De pröveplader som har en gul kant er KUN til Tyskland.. Hvis man vil köre hjem i sin ny indköbte bil, skal det väre med den röde kant på for der er ansvar på i hele EU :):)
Guest Mogens
Besvaret
Ham tolderen må ha väre monster stiv..:) De pröveplader som har en gul kant er KUN til Tyskland.. Hvis man vil köre hjem i sin ny indköbte bil, skal det väre med den röde kant på for der er ansvar på i hele EU :):)
Helt enig, men jeg er en nok god forhandler, skal du se :) De gule plader var forhandlerens fejl...
  • 1 month later...
Besvaret

Jeg går lidt og tænker over hvad det vil koste at køre i en Porsche 911 996 fra 1999-2001 om året. Jeg er snart 28 år gammel. Forsikring kunne godt blive dyr, da jeg kun har 1 års ancinitet trods 10 års bilkørsel. Men hvad skal man regne med? Vejafgift til sådan en bil må næsten være et fast beløb. Hvordan finder jeg den? Benzin økonomi skulle være omkring 8,3 km på literen. Det kan man nok leve med i en sportsvogn. Ca. service omkostninger om året? Reperationer kunne godt gå hen og blive dyre. Andre omkostninger jeg ikke har nævnt?

Besvaret

Hvad mener du lige med 1 års ancinitet trods 10 års kørsel? I se tæller de hvor længe du har haft kørekort. Ikke en skid andet. Vejafgiften kan du finde på www.vv.se søg på fordons skat.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...