Audii Skrevet March 10, 2007 Rapporter Skrevet March 10, 2007 Hey people :) Så har jeg sku lært det med boliger o.s.v og efter jeg har været på opdagelses rejse har jeg valgt at det skal være andel (de høje bygninger) ved serenadgatan - Ville spørge om der er nogen som bor her rundt omkring? Vil jo gerne kende mine naboer :D Hvis nogen har en til salg mindst 3 værelser er jeg meget interesseret :D Har også hørt at priserne her stiger fordi de er meget atraktive da den ligger tæt på broen o.s.v
Markowitch Besvaret March 10, 2007 Rapporter Besvaret March 10, 2007 Så har jeg sku lært det med boliger o.s.v og efter jeg har været på opdagelses rejse har jeg valgt at det skal være andel (de høje bygninger) ved serenadgatan. Hvis nogen har en til salg mindst 3 værelser er jeg meget interesseret :D Har også hørt at priserne her stiger fordi de er meget atraktive da den ligger tæt på broen o.s.v Du kender vel http://www.hemnet.se og http://www.bovision.se. Hvis ikke, så kan du finde boligen dér. Ellers et lille fif. Man skal ikke sige det du gør, når man skal købe - kun når man sælger :D. Kort sagt Serenadegatan er fuld af parkeringspladser og beton, ligger langt fra Malmø centrum og der er så stille derude at man kan høre kragernes ensomme skrig. Men hvis der var et godt tilbud, så kunne du da godt tænke dig at købe :th2: Lad det lige være nævnt at Serenadegatan er helt fin, ovenstående er bare taktisk snak.
Audii Besvaret March 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2007 Okay :) - tak for de gode ord - :):th2:
DoJo Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 når det gælder de højhuse er der kun en ting der kunne få mig til at købe og det er udsigten, så find en af dem som har udsigt til øresund og så højt oppe som muligt :th2: . Ellers tag nogen af de 3 etagers huse der ligger rundt omring, de er af en eller anden grund billigere
lsv Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Jeg bor selv på Serenadgatan nr 29 på 2. sal. Med udsigt til den store vej - Når man tænker på det er en 4 sporet vej, er der faktisk ikke meget larm, og omkring ved midnat kører der måske 2-3 biler i timen, jeg har somreglen mit vindue i stuen åbnet døgnet rundt, selvfølgelig kan man høre biler, men ikke så man bliver generet af det. Det kan godt være at bebyggelsen virker skræmmende, men de 3 lejligheder jeg har været inde i, er altså ganske flotte. I stuen er der et meget pænt træ gulv. Man skal stadig huske på at det hele kun er fra 70'erne. Indretningen i lejlighederne er helt perfekt, når man tænker på at jeg kun har en 1 værelses. Mit køkken er stortset ligeså stor som min stue, med ganske god spiseplads i køkkenet. Jeg villle mene at det er en perfekt lejlighed til 2 mennesker, selvfølgelig ikke god når man skal have børn osv. så bliver den for lille - men der går nok sin tid før jeg tænker på det :) Lejlighederne er meget godt lydisoleret, det eneste jeg kan høre engang imellem er min nabos barn som larmer lidt ude på opgangen, men så snart de har lukket døren hører jeg intet til dem. Det skal dog lige siges at jeg altid har boet op og ned af en befærdet vej, så bil larm har jeg altid været til. Jeg har selv været oppe på 17. sal, og jeg vil sige at udsigten over øresund er ret dårlig, så ville jeg hellere tage en af dem med udsigt over Malmö, for den er virkelig flot deroppe fra, men de koster også 100.000 skr mere end dem nede "på jorden". Motorvejen ligger ca. 400 m. herfra, også har du nedkørsel til både Malmö central motorvejen, mod Helsingborg og mod KBH. Bus linje 2, der kører direkte til Malmö Central over Gustav Adolfs Torg og Triangln kører hvert 8. minut i dagtimerne indtil kl ca. 01 i hverdagene og 03 i weekenderne, hvis ikke jeg husker helt forkert. Bus linje 33 kører direkte til Ön over Svågertorp, men denne stopper dog allerede kl 21. Begge linjer har stoppested stortset lige nedenfor døren. Området omkring alle de store bygninger har meget fine legepladser, og "grill" områder. Men det område ser man jo aldrig når man kører forbi.
Kay Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Jeg bor selv på Serenadgatan nr 29 på 2. sal. Med udsigt til den store vej - Når man tænker på det er en 4 sporet vej, er der faktisk ikke meget larm, og omkring ved midnat kører der måske 2-3 biler i timen, jeg har somreglen mit vindue i stuen åbnet døgnet rundt, selvfølgelig kan man høre biler, men ikke så man bliver generet af det. Det kan godt være at bebyggelsen virker skræmmende, men de 3 lejligheder jeg har været inde i, er altså ganske flotte. I stuen er der et meget pænt træ gulv. Man skal stadig huske på at det hele kun er fra 70'erne. Indretningen i lejlighederne er helt perfekt, når man tænker på at jeg kun har en 1 værelses. Mit køkken er stortset ligeså stor som min stue, med ganske god spiseplads i køkkenet. Jeg villle mene at det er en perfekt lejlighed til 2 mennesker, selvfølgelig ikke god når man skal have børn osv. så bliver den for lille - men der går nok sin tid før jeg tænker på det :) Lejlighederne er meget godt lydisoleret, det eneste jeg kan høre engang imellem er min nabos barn som larmer lidt ude på opgangen, men så snart de har lukket døren hører jeg intet til dem. Det skal dog lige siges at jeg altid har boet op og ned af en befærdet vej, så bil larm har jeg altid været til. Jeg har selv været oppe på 17. sal, og jeg vil sige at udsigten over øresund er ret dårlig, så ville jeg hellere tage en af dem med udsigt over Malmö, for den er virkelig flot deroppe fra, men de koster også 100.000 skr mere end dem nede "på jorden". Motorvejen ligger ca. 400 m. herfra, også har du nedkørsel til både Malmö central motorvejen, mod Helsingborg og mod KBH. Bus linje 2, der kører direkte til Malmö Central over Gustav Adolfs Torg og Triangln kører hvert 8. minut i dagtimerne indtil kl ca. 01 i hverdagene og 03 i weekenderne, hvis ikke jeg husker helt forkert. Bus linje 33 kører direkte til Ön over Svågertorp, men denne stopper dog allerede kl 21. Begge linjer har stoppested stortset lige nedenfor døren. Området omkring alle de store bygninger har meget fine legepladser, og "grill" områder. Men det område ser man jo aldrig når man kører forbi. Jeg har kigget på nogle lejligheder på Serenadgatan på hemnet, og kan se, at der er meget forskel på kvaliteten inden for. Jeg tror vist nr. 29 er generelt kønnere end de andre "numre" fx. 23. Men som jeg kan se på hemnet, ligger der helt op til 5-10 lejligheder til salg på Serenadgatan, det synes jeg er vildt. Ved du om der er en grund til at der er så mange mennesker der vil af med stedet? Jeg synes ellers det er et OK sted! Hvor stor er din lejlighed og hvad gav du for den i sin tid, hvis man må spørge.
ednob Besvaret March 16, 2007 Rapporter Besvaret March 16, 2007 5(4) etagers på den anden side Jeg bor i den 5(4) etagers røde bygning på Serenadgatan 37 på den anden side af vejen. Er helt okay. Købte en 3 værelses på 82,5 kvm for 2½ år siden til 500tkr. Har selv målt lejligheden op til 82, men foruden det er der også en 15 kvm indelukket terrasse (kanon i 7 måneder om året). Har udsigt nord/syd, dvs ind over Malmø, hvilket er et utroligt lækkert syn på alle tider af året. Da jeg købte den var den godt nedslidt, men havde dog lige fået lavet nyt badeværelse og gæstetoilet. Jeg har selv hevet tapetet ned fra væggene og pudset dem op igen + lagt klikgulv + renoveret køkkenet. Nu kan man se at det er en dansker som bord er. Kan kun anbefale det. :th2:
Kay Besvaret March 16, 2007 Rapporter Besvaret March 16, 2007 Jeg bor i den 5(4) etagers røde bygning på Serenadgatan 37 på den anden side af vejen. Er helt okay. Købte en 3 værelses på 82,5 kvm for 2½ år siden til 500tkr. Har selv målt lejligheden op til 82, men foruden det er der også en 15 kvm indelukket terrasse (kanon i 7 måneder om året). Har udsigt nord/syd, dvs ind over Malmø, hvilket er et utroligt lækkert syn på alle tider af året. Da jeg købte den var den godt nedslidt, men havde dog lige fået lavet nyt badeværelse og gæstetoilet. Jeg har selv hevet tapetet ned fra væggene og pudset dem op igen + lagt klikgulv + renoveret køkkenet. Nu kan man se at det er en dansker som bord er. Kan kun anbefale det. :th2: Det lyder da godt, har du nogle billeder af din lejlighed så man kan se, jeg er bare nysgerrig :)~
DoJo Besvaret March 17, 2007 Rapporter Besvaret March 17, 2007 Jeg har kigget på nogle lejligheder på Serenadgatan på hemnet, og kan se, at der er meget forskel på kvaliteten inden for. Jeg tror vist nr. 29 er generelt kønnere end de andre "numre" fx. 23. Men som jeg kan se på hemnet, ligger der helt op til 5-10 lejligheder til salg på Serenadgatan, det synes jeg er vildt. Ved du om der er en grund til at der er så mange mennesker der vil af med stedet? Jeg synes ellers det er et OK sted! Hvor stor er din lejlighed og hvad gav du for den i sin tid, hvis man må spørge. der er altid en masse lejligheder til salg der. Men nu er der altså også rigtig mange lejligheder. En ting undre mig dog, hvor er alle folk henne, der er næsten aldrig nogen på gaden, sidder de bare i lejlihederne og putter sig? og hvor er butikkerne, man skulle tro at alle de mennesker skulle serviceres
lsv Besvaret March 20, 2007 Rapporter Besvaret March 20, 2007 Jeg har kigget på nogle lejligheder på Serenadgatan på hemnet, og kan se, at der er meget forskel på kvaliteten inden for. Jeg tror vist nr. 29 er generelt kønnere end de andre "numre" fx. 23. Men som jeg kan se på hemnet, ligger der helt op til 5-10 lejligheder til salg på Serenadgatan, det synes jeg er vildt. Ved du om der er en grund til at der er så mange mennesker der vil af med stedet? Jeg synes ellers det er et OK sted! Hvor stor er din lejlighed og hvad gav du for den i sin tid, hvis man må spørge. Nu er der også omkring 700 lejligheder ialt (kan ikke huske det nøjagtige tal) men ca. 5 lejligheder pr etage - 17 etager højt og 8 blokke er der så vidt jeg husker. Som jeg ser på det, så tror jeg at det område her er sådan et "første gangs køber" ihvertfald for mange af de unge her - altså som sådan et springbræt for at komme videre. De 2 blokke jeg har været inde i, har der aldrig været noget der lignede støj (musik osv.) af særlig stor karakter, man kunne jo godt fristes til at sige at der ville blive holdt mange fester - men der har aldrig været musik (som jeg har kunnet høre) efter kl 22, i weekenderne. Nu har jeg ikke boet her i sommerperioderne, men der har da været et par varme dage, hvor der blev holdt noget ala en havefest, men det kan man jo ikke høre. Nu er jeg som sagt, også en der bedst kan lide at der er ikke er 110% stille, men godt kan lide at det lyder som om man ikke er helt Palle alene. Området er nok mest besat af indvandrere (2. generations indvandrere, eller hvad man nu skal kalde dem) - men når man tænker på hvordan området ser ud, og hvordan sådan et område ville se ud i DK, så er det skam pænt. Jeg må så indrømme at jeg er fuldstændig ligeglad med folks oprindelige nationalitet, bare de opfører sig ordentligt. - Så for mig er det ikke et problem, men kan selvfølgelig være for nogle mennesker. Selve foreningen, har et overskud på noget ala et par millioner - så huslejen står rimelig godt fast (læs: haha Annestad). Ja, der er stor forskel på hvordan de forskellige lejligheders istandssat, jeg var så heldig at det var en ægte svensk pige (Blondine, med meget klingende svensk navn) som havde boet her i 7 år - og piger er jo gode til at holde orden. Hun brugte også dette som et springbræt for at komme videre, og valgte så at købe et hus med hendes kæreste. Det eneste som måske nok lige skal have en lille tur på et tidspunkt, er mit køkken, det kunne godt trænge til lidt maling, men det er vel også rimeligt, når jeg ikke har rørt en finger endnu :) Lejlighederne bliver så vidt jeg ved, solgt temmelig hurtigt - min var til salg i 1 weekend. Sat til salg fredag, huskig lørdag - købt mandag, der var 4 andre som også bød på den, men jeg havde et max jeg ville gå til - så det var vist 5 bud jeg nåede op på, før den blev min (gik 90.000 over den normale pris)
lsv Besvaret March 20, 2007 Rapporter Besvaret March 20, 2007 der er altid en masse lejligheder til salg der. Men nu er der altså også rigtig mange lejligheder. En ting undre mig dog' date=' hvor er alle folk henne, der er næsten aldrig nogen på gaden, sidder de bare i lejlihederne og putter sig? og hvor er butikkerne, man skulle tro at alle de mennesker skulle serviceres[/quote'] Har du været over på den anden side - Lindängen, der er da et sødt lille torv, med mange forskellige butikker. ICA, frugthandel, apotek, frisør, bager, internet café, restaurant, pizzaria og andet. I området ved blokkene er der en købmand (ikke specielt dyr, i forhold til ICA) og en Preem, som også fungerer som posthus. Men helt enig i det... Hvor er alle mennesker? Da jeg flyttede ind, tog det mig vist 3 timer at flytte tingene fra bilen ind til lejligheden, på en lørdag kl 13-16 så jeg alt i alt 5-6 mennesker. Så liv og glade dage kan man nu ikk sige der er.
Jeppe Besvaret March 20, 2007 Rapporter Besvaret March 20, 2007 Vi bor også i de røde bygninger overfor. Bare i de lave 3 etagers på Balladgaten. De er mildest talt vildt eftertragtet i øjeblikket. Vi har en 3 værelses på 82 m2 med altan og have til. Super lækkert om sommeren...!! Vi går også og laver om i lejligheden med nye tapeter osv. det bliver rigtig godt når vi engang er færdige... :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu