Pede Skrevet March 12, 2007 Rapporter Skrevet March 12, 2007 Skal ha købt et køkken armatur til vores ombygning men en VVSer i DK påstår at der kan være forskel på gevind størrelserne i SV i forhold til DK. Nogen der kan af- eller bekræfte dette? da jeg ikke har kunnet finde noget som helst om det herinde vil jeg ummidelbart tro at det er en and men jeg hører meget gerne fra folk med erfaring. Pede
Thomas Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Skal ha købt et køkken armatur til vores ombygning men en VVSer i DK påstår at der kan være forskel på gevind størrelserne i SV i forhold til DK. Nogen der kan af- eller bekræfte dette? da jeg ikke har kunnet finde noget som helst om det herinde vil jeg ummidelbart tro at det er en and men jeg hører meget gerne fra folk med erfaring. Pede Der kan også være forskel på dem i Dk, så det er ikke noget problem, købte et blandingsbatteri i dk, og monterede det uden problemer!
dan Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Vi har ombygget hele vores køkken og badeværelser og hos os måtte vores danske VVS'er med sit danske grej bruge rør der enten øgede eller mindskede (kan ikke lige huske det) rørenes størrelse før det passede med vores installationer.
Jønsson Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Da vi byggede hus havde vi røv-mange problemer med de armaturer vi havde indkøbt i DK, også selvom vi havde gjort opmærksom på det i forvejen...
BS Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Det er noget om at afstanden mellem de 2 rør koblinger på armaturet er forskellig fra DK til SE.
fisker Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 mange bostadretter har blandings batterier der hedder 40 c/c i danmark er det vist normalt 160 c/c noget med afstanden centrum af rør til centrum af rør tror jeg, større udvalg af den der hedder 40 i sverige end i dk
MissCath Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Skal ha købt et køkken armatur til vores ombygning men en VVSer i DK påstår at der kan være forskel på gevind størrelserne i SV i forhold til DK. Nogen der kan af- eller bekræfte dette? da jeg ikke har kunnet finde noget som helst om det herinde vil jeg ummidelbart tro at det er en and men jeg hører meget gerne fra folk med erfaring. Pede Jeg har et dansk VVS-firma som kunde, og vi har diskuteret dette da jeg flyttede til Sverige. Det er sådan, at gevindet/gevindene på et dansk armatur ikke er samme størrelse som på et svensk armatur - altså de gevind som sidder ind i væggens rør. Derfor kan du ikke bruge dine danske armaturer i Sverige. Vi talte dengang om brusere, om det samme gælder for køkkenarmaturer ved jeg ikke, men det vil jeg tro. Hvis du kan vente til i morgen, kan jeg lige kontakte min kunde og høre ad hvordan det forholder sig helt præcis...
Nif Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Kommer også an på installationen. Hvis man har mulighed for at få fat i selveste røret kan man for 50kr i Silvan på en "fætter" man lige spænder på. Ved ik om i lige forstår hvad jeg mener.
Pede Besvaret March 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 13, 2007 Tak for svarene - tyder på vi bare venter til vi hiver armaturet af og tager det med når vi shopper. :o Cheers, Pede
patbateman Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Jeg tror det i vort område af verden er to standarder for armaturer, og forskellen er i hovedsag afstanden mellem varmt- og koldt vand. jeg købte armatur i DK og installerede i min bolig i SE. Måtte imidlertid købe en mellemkobling til en billig penge, men så fungerede det uden problem.
fisker Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Kommer også an på installationen. Hvis man har mulighed for at få fat i selveste røret kan man for 50kr i Silvan på en "fætter" man lige spænder på. Ved ik om i lige forstår hvad jeg mener. Hey ikke silvan ;-) Biltema :-) De skal jo osse overleve ;-)
Miss W Besvaret March 13, 2007 Rapporter Besvaret March 13, 2007 Skal ha købt et køkken armatur til vores ombygning men en VVSer i DK påstår at der kan være forskel på gevind størrelserne i SV i forhold til DK. Nogen der kan af- eller bekræfte dette? da jeg ikke har kunnet finde noget som helst om det herinde vil jeg ummidelbart tro at det er en and men jeg hører meget gerne fra folk med erfaring. Pede Alle de armaturer vi har installeret i vort hus - det gælder både køkkenarmaturer, bruse- og håndvaskarmaturer er købt i Danmark. Jeg mindes ikke der blev stillet nogle spørgsmål i den forbindelse af vor svenske vvs'er. :) Winnie
Kapello Besvaret April 8, 2007 Rapporter Besvaret April 8, 2007 Svenske produkter... Rigtig mange af de produkter som handles i DK er svensk fabrikerede... Gustavsberg, Ifö m.m. og har derfor også det samme produktnummer i begge lande. Andre produkter fra Italien, England kaldes måske noget forskelligt i DK og SE, men hvis de kan passe til danske rør kan de næsten med garanti også monteres i Sverige. Da vi skulle indkøbe vores spurgte jeg vores Svenske montør om jeg skulle være opmærksom på noget vedr. toiletter, cisterner, vaske, armaturer, brusearmaturer, badekar... men vi kunne bare købe løs sagde han. Der hvor der kan være en forskel er på vandlåse og afløb. Desuden er det ikke så almindeligt med eftervarmer til jacuzzi i Sverige, hvor store modeler kan kræve 3 faser strøm, det skal man huske så de ikke nøjes med at trække en fase til badet, hvis det er aktuelt. God påske Kapello
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu