Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

jagten på en Yamaha R typen er i fuld gang, har dog ingen erfaring med Yamaha, har haft et par cykler før men ikke voldsom nogle. nogle der har sådanne en MC. hva skal man være opmærksom på inden køb. og jo jeg er gammel nok til at eje en MC har haft et par stk min sidste var en Honda VFR400 lille og lækker sag. til en lille mand som mig ehhe.. med forårs Hilsen Carwash:rolleye:

• Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
jagten på en Yamaha R typen er i fuld gang, har dog ingen erfaring med Yamaha, har haft et par cykler før men ikke voldsom nogle. nogle der har sådanne en MC. hva skal man være opmærksom på inden køb.
At den skal väre kört af pige:rolleye: Ahj, ved ikke om der er noget du skal väre specielt opmärksom på ved en Yamaha, du skal vel ha en forholdsvis ny ik? Men jeg vil gerne vide hvad du kommer til at gi i forsikring, så kan jeg sammenligne:) Held og lykke med det!
Besvaret
At den skal väre kört af pige:rolleye: Ahj' date=' ved ikke om der er noget du skal väre specielt opmärksom på ved en Yamaha, du skal vel ha en forholdsvis ny ik? Men jeg vil gerne vide hvad du kommer til at gi i forsikring, så kan jeg sammenligne:) Held og lykke med det![/quote'] hvis den er køret af en pige så er det ingen ridser eller hva heeheh? jeg har tænkt på årgnag 00 og oppefter alllaaa denne type http://www.blocket.se/vi/11117854.htm?ca=23_11_s har ikke forsøgt at få en ca. pris på forsikring, men regner med det er ikke helt vildt højt.. ca. 7-9000kg årligt, men ved ikke...
Besvaret
jagten på en Yamaha R typen er i fuld gang, har dog ingen erfaring med Yamaha, har haft et par cykler før men ikke voldsom nogle. nogle der har sådanne en MC. hva skal man være opmærksom på inden køb. og jo jeg er gammel nok til at eje en MC har haft et par stk min sidste var en Honda VFR400 lille og lækker sag. til en lille mand som mig ehhe.. med forårs Hilsen Carwash:rolleye:
Jeg ved positivt, at de bruger mere olie end andre motorcykler, men at det i sigselv ikke er et problem, men man skal være opmærksom på dette når man først ejer sådan en fætter. Når du skal lede efter forsikring, så prøv at hør en forhandler om der findes en Yamaha mærkeforsikring. Min Triumph koster f.eks. kun 6050SEK i helforsikring igennem IF.
Besvaret
Jeg ved positivt, at de bruger mere olie end andre motorcykler, men at det i sigselv ikke er et problem, men man skal være opmærksom på dette når man først ejer sådan en fætter. Når du skal lede efter forsikring, så prøv at hør en forhandler om der findes en Yamaha mærkeforsikring. Min Triumph koster f.eks. kun 6050SEK i helforsikring igennem IF.
tak for info.. forsikring sku det ikke være noget problem jeg har gode kontakter hos VESTA gennem min bank rådgiver så det mere mekaniken ved cyklen og evt. oplevelsen af hva man har oplevet ved sådan en cykel.. jeg har set din cykel , den er nice.... :th2: :th2: :th2:
Besvaret
tak for info.. forsikring sku det ikke være noget problem jeg har gode kontakter hos VESTA gennem min bank rådgiver så det mere mekaniken ved cyklen og evt. oplevelsen af hva man har oplevet ved sådan en cykel.. jeg har set din cykel , den er nice.... :th2: :th2: :th2:
Tak tak... Ja, den står jo på jobbet en gang imellem. Det kommer jo lidt an på hvad du vil med din mc. Min kammi havde en R1'er på et tidspunkt, og han syntes den var FOR vild. Desuden kunne han heller ikke køre længere stræk på den, da den ikke er specielt god til hygge, men perfekt til race. F.eks. kørte jeg +200km i går... det tror jeg ikke jeg gad på en R6/R1
Besvaret
Tak tak... Ja, den står jo på jobbet en gang imellem. Det kommer jo lidt an på hvad du vil med din mc. Min kammi havde en R1'er på et tidspunkt, og han syntes den var FOR vild. Desuden kunne han heller ikke køre længere stræk på den, da den ikke er specielt god til hygge, men perfekt til race. F.eks. kørte jeg +200km i går... det tror jeg ikke jeg gad på en R6/R1
ja det har du ret i den er race cykel. men jeg tænke jo på højden , det passer til en lille mand som mig hheh, jeg skal race lidt rundt og måske bruge den til pendle om sommeren ikke andet.. prisen er overkommligt også ..
Besvaret

Og jeg har en kammi på over 2 meter som körte DK-Nordkap på sin R1 uden problemer...:tongue2: Spörg 1000 mennesker om deres holdning til en vis cykel og du får 1000 svar :rolleyes: Pröv den(m)! og dan din egen mening:) Mekanisk er yamaha vel ikke så meget anderledes end alle andra japsere (nyere modeller)...

Besvaret
men jeg tænke jo på højden ' date=' det passer til en lille mand som mig hheh[/quote'] Hvor höj er du da? Men uanset hvad skulle det heller ikke väre noget problem, på Sturup körer der en lille gut på max 1,5m på en ZX636R og det går fint:)
Besvaret

Tak .. SanneJ.. du har fuldstændig ret i ( find den prøv den ) jeg er ikke 2meter høj gad jeg var hehe. en lille mand som skal kunne nå jorden ved trafik lyset på cyklen hehe..og så ser den mega frækt ud i mine øjne.. tak for rådet..

Besvaret

Fine cykler begge 2, har dog ikke selv nogen erfaringer med overnævnte. Men vil alligevel råde dig til at købe en så ny cykel med så få kilometer på tælleren som du har råd til/vil bruge. Denne form for motorcykel har for det meste fået mange tæv (læs: fuld gas) af de tidligere ejere. Personligt (hvis jeg var til den slags MC) vil jeg vælge en R6'er eller en CBR 600, da disse sagtens kan opfylde ens krav til fart og kører glæde. Mht. mærke forsikring så er de ikke altid billige. Kender en som forhørte sig hos Honda's mærkeforsikring, og de vil have 18.000 SEK om året for en CBR 1000 Fireblade:surprise: :surprise: :surprise: Hvad end du vælger kan du glæde dig til Sunddebattens onsdagsturer som snart starter igen. Held og lykke med købet.

Besvaret

Takkkk .. ClausN som sanneJ skrev skal jeg nok kigge efter en som er kørt af en dame hehe, hva er lav km? jeg tænke på cyklen skal være fra 00 og opefter.. CBR600 har jeg faktisk kigget en del på mener det er lidt højrere end R1, jeg har haft en Honda VFR400 da jeg boede i Dk, nice og racer cykel.. kan ikke finde nogle VFR 400 fra blocket så jeg kigge på CBR og R typen.. den skal heller ikke være den vildste ...

Besvaret
som sanneJ skrev skal jeg nok kigge efter en som er kørt af en dame hehe
Det bliver nok meget svært....
hva er lav km?
Maks 4000 mil.
kan ikke finde nogle VFR 400 fra blocket
VFR 400, CBR 400, ZXR 400 og GSX-R 400 er kun lavet til det japanske marked. Så dem er der ingen af i Sverige og Europa. Lige bortset fra dem som blev brugt importeret gennem sidedøren i starten/midten af 90'erne til DK.
Besvaret

Hej, Her hvad jeg kunne finde af punkter i diverse brugt tests: Gearkasse: Der har været enkelte problemer med svage fjedre i de tidlige årgange som medførte tilbagekaldelser. Check at den ikke er for ”grov” når du vælger gear og at den ikke springer ud af gear ved hårde accelerationer. Affjedrings komponenter: Undersøg deres tilstand nøje da de bliver brugt mere på sportsmaskiner. Særligt forgaflerne kan lide under for mange wheelies. Check at pakningerne ikke er utætte. Styrlejer: Kan blive ovale af samme årsag som forgaflerne. Et udsagn i retning af ”de skal bare justeres” holder som regel ikke. Generelt: Hvis der er tydelige tegn på mere end almindelig aktiv og inspireret kørsel som feks gennemborede bolte ved bremser, oliesump m.m. er der sikkert tale om et gammelt banevrag der er kommet til ære og værdighed igen. Særligt hvis kåbe dele og sæder ser nye ud i forhold til cyklen. Det er helt sikkert ikke noget man skal begynde at overveje til gadebrug, uanset pris. De senere modeller bløder lidt op og årgang 2002-2003 med indsprøjtning betragtes mange steder som bedste køb. Afslutnings vis en lille advarsel. En R1 er ikke en begynder cykel og særligt de tidlige årgange er lidt af en håndfuld. Jeg kører selv på en CBR 929 RR og tilsammen ligning føles den tam og velopdragen i forhold til en R1 fra samme årgang. Ikke at den er meget langsommere men den prøver ikke at køre på baghjul ved en hver lejlighed og er generelt meget mere civiliseret. En R1 kræver en erfaren bruger og jeg er ked af at sige det, men en VFR400 kvalificerer ikke umiddelbart til det niveau. En R6 besidder mange af de samme kvaliteter uden at være for ekstrem og er bestemt ikke langsom. Skulle du være i besiddelse af en ekstrem selvkontrol og går efter R1’eren vil jeg bare ønske dig held og lykke med købet.

Besvaret

Krdster.... tak tak tak da for den venlige advarsel og info... jeg er faktisk lidt af en kylling, så behøver jeg ikke nævne selvkontrol med en MC af R1 typen , jeg ved R1 er vildere end R6 men damm jeg er vild med R1 især hvid/Rød. og nej det er bestem ikke en begynder cykel, jeg startede med en suzuki GSRXR 250 og kom op på en Honda VFR 400 har du prøvet op til 800 men det er lidt for voldsom at styre.. R1 ser overkommligt ud men den skal bare ikke fyres af og ikke af mig da heheh.. er du tiol at få fat i en dag i April hvis jeg finde en cyklen og du ku kigge med??? Hilsen patrick

Besvaret
Maks 4000 mil. VFR 400, CBR 400, ZXR 400 og GSX-R 400 er kun lavet til det japanske marked. Så dem er der ingen af i Sverige og Europa. Lige bortset fra dem som blev brugt importeret gennem sidedøren i starten/midten af 90'erne til DK.
4000 mil på en R6/R1 ??? Jeg ville aldrig købe en R med mere end 1000 mil !! baby-gixxer'en blev officielt importeret til Europa. Da den kom til Danmark i 1991 blev den solgt til 49.990DKK og var noget at et scoop. Samme år solgt man iøvrigt 750gixxer til 99.990. Den første model med upsidedown forgaffel. Året efter steg den til 120.000 = Jeg fik en masse penge for min 750gixxer :th2: ... nårh jah, det var så en 16 år gammel mc historie :flov: Fuck, man har snart kørt for meget, hva ?? Og, hvor fa'en var du igår, Claus ????? 200km til Simrishamn og syd til Ystad... Top nice...
Besvaret
.. er du tiol at få fat i en dag i April hvis jeg finde en cyklen og du ku kigge med??? Hilsen patrick
Du siger bare til hvis du evt. vil ha' en hånd med. Jeg er altid frisk på at kigge på mc'ere.... Med hensyn til R1'eren, så ER den vild. Såh, hvis du alligevel ikke mener du kan/vil skyde dn af, så købe en rød/hvid R6'er.... Den tror jeg faktisk du vil blive gladere for i længden. Og, som Claus siger... så starter onsdagsturene snart op igen :thumbup:
Besvaret

Ja gerne. Du kan evt poste diverse emner herinde og lade juryen give sin mening til kende. Mht til den rød/hvid R1 så er det nok den oprindelige fra 1998-1999 du tænker på. Jeg er bange for et de eneste brugbare eksemplarer du finder af den årgang står i en montre hos Yamaha i Japan :-) De fleste har efterhånden kørt så mange kilometer at det bliver svært at finde noget til gadebrug . Prøv at se på de næste generationer, 2000-2001 eller 2002-2003 og som ikke har kørt for langt.

Besvaret

Jeg ville vælge Honda. Hejsa Jeg har lige købt en sprit ny Honda CBR1000RR Fireblade :th2: Den er forsikret hos IF til 13.700 om året for en fuld forsikring :( Jeg har også kiggede på en R1 men er blevet rådet af flere til at købe Honda bla. fordi at effekt kurven er meget jævn, der kommer ikke nogle overraskelser i den måde som den trækker på. Desuden har jeg altid kørt på Honda har bla. haft 2 stk. CBR1100XX Blackbirds som jeg har været super glad for. Jeg skal hente den på fredag så må vi se hvordan den køre.:D MC-Manden> Kan vi ikke snart få gang i den obligatoriske Mc tur igen? /Rene

Besvaret
MC-Manden> Kan vi ikke snart få gang i den obligatoriske Mc tur igen?
Jo, det kan vi sagtens, men skal vi ikke lige vente til det bliver sommertid ??? Desuden står jeg lige midt i en flytning og ferie, men I kan jo sagtens køre uden mig :)
Besvaret
Og' date=' hvor fa'en var du igår, Claus ????? 200km til Simrishamn og syd til Ystad... Top nice...[/quote'] Så først dit indlæg søndag kl. 15:00 da jeg kom hjem fra DK. Surt show. Havde du sendt en SMS kunne jeg måske have nået hjem.
Besvaret
Fine cykler begge 2, har dog ikke selv nogen erfaringer med overnævnte. Men vil alligevel råde dig til at købe en så ny cykel med så få kilometer på tælleren som du har råd til/vil bruge. Denne form for motorcykel har for det meste fået mange tæv (læs: fuld gas) af de tidligere ejere. Personligt (hvis jeg var til den slags MC) vil jeg vælge en R6'er eller en CBR 600, da disse sagtens kan opfylde ens krav til fart og kører glæde. Mht. mærke forsikring så er de ikke altid billige. Kender en som forhørte sig hos Honda's mærkeforsikring, og de vil have 18.000 SEK om året for en CBR 1000 Fireblade:surprise: :surprise: :surprise: Hvad end du vælger kan du glæde dig til Sunddebattens onsdagsturer som snart starter igen. Held og lykke med købet.
Forsikring tilbud på Yamaha R1 fra 00-02 halvförsäkring då ersätter det stöld brand inbrott 7649:- helförsäkring kosta 11448:- med en självrisk på 3000. En självrisk på 6000:- skulle premien bli 10958. Det er rart med en man kender i branchen hehe jeg er 28 år har, egenj garage, MCkort siden 1996 haft 2 Mcér og Null skade .. Hilsen Carwash
Besvaret
Det er rart med en man kender i branchen hehe jeg er 28 år har, egenj garage, MCkort siden 1996 haft 2 Mcér og Null skade .. Hilsen Carwash
Hvorfor ?? Det er da ikke specielt gode priser. Dem kan du garanteret finde bedre selv.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...