Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej er der nogen der vil beskrive deres erfaring med om 1 rabisvaccine er nok eller om det virkelig er nødvendigt med to når man skal have lavet pas til hunden? Vi er både i tidsmangel og vil gerne spare det hvis muligt. Venlig hilsen (Dennis og) Mette

Besvaret

Det er forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge. Alle hunde er 100 % klar hvis de får 2 - hvis den ikke er klar efter de første 4 måneder skal man jo vente 4 måneder til.

Besvaret

Som angivet ovenfor - med to vacciner er man sikker, med en satser man. Jeg fik min kat vaccineret 2 gange, fordi jeg så var sikker, og så fordi han var så hysterisk mht. blodprøve, at jeg ikke ville udsætte ham for at skulle igennem det 2 gange - så hellere to stik og så være sikker på, at der kun skulle 1 blodprøve til. Jeg tror det kommer an på ens temperament (og måske hundens?) og så hvilken dyrlæge man har....

Besvaret

Vi har vist vendt den før Hej Jeg kan ikke huske, hvor tråden ligger, men den er her - vi har debatteret emnet tidligere, og fandt vist ud af, at vi er delt i to lejre: 1) Det er rigeligt med én, to er overkill, og det er virkelig, virkelig få dyr, som ikke reagerer tilstrækkeligt på den 1. vaccine. 2) Det er sikkert fint med én, men mit dyr skal have to, så vi er sikre. Vi orker ikke at vente 3-4 mdr. på at finde ud af, at én vaccine ikke var nok, hvorefter man så skal på den igen - og vente igen. Vi gav vores hund to - og det var rigeligt ;) Sanni

Besvaret

NU ved jeg selvfølgelig ikke om der er lavet om på reglerne siden 2002 men iflg. Jordbruksverket skulle man ha: RabiesVacc. Minimum 12 mdr før & max 120 dage inden indrejse Blodprøve min 120 dage efter vacc. Der kræves ingen revacc eller blodprøve hvis dyret har opnået godkendt antistoffer. Dyret skal revacc seneste 365+45 dage. Så er der jo lige Leptosspirose & hundesyge som man også skal vacc for.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...