Ceni Skrevet March 26, 2007 Rapporter Skrevet March 26, 2007 Hey. Jeg skal til august flytte til sverige i halvandet år og har derfor overvejet at købe bil deroppe.. Der er så bare det at jeg gerne vil ha den med hjem efter det halvandet år er gået men hva med afgift osv...? Kan det på nogen måde klares på en nem måde eller hvordan forholder det sig..? Overvejet en toyota celica fra '00... Nogle råd? Hilsen Ceni
Kvist Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 Hey. Jeg skal til august flytte til sverige i halvandet år og har derfor overvejet at købe bil deroppe.. Der er så bare det at jeg gerne vil ha den med hjem efter det halvandet år er gået men hva med afgift osv...? Kan det på nogen måde klares på en nem måde eller hvordan forholder det sig..? Overvejet en toyota celica fra '00... Nogle råd? Hilsen Ceni Må jeg anbefale søgefunktionen - den er guld værd :th2: f.eks.: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=4799&highlight=import+danmark
Ceni Besvaret March 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2007 Ja okey :) Men syns ikk rigtig det gav noget svar andet end at det måske var 3 år..
Gio Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 Biler kan ikke indføres til DK som "flyttegods", og afgift-omgåes.
Ceni Besvaret March 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2007 Heller ikke hvis man bor længe nok i Sverige?
Ceni Besvaret March 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2007 Men okey.. hvordan foregår det så hvis jeg nu engang vil ha den med hjem alligevel? Den koster 110 k i sverige... hva ville jeg så ca skulle af med når jeg flyttede hjem...?
mrode Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 Men okey.. hvordan foregår det så hvis jeg nu engang vil ha den med hjem alligevel? Den koster 110 k i sverige... hva ville jeg så ca skulle af med når jeg flyttede hjem...? Det er der svaret på mange gange før.. endda med links til hvor man på SKATs hjemmesiden kan se afgifterne osv.
Ceni Besvaret March 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 26, 2007 sry har jeg ikk lige kunne finde..
nielsen.se Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 sry har jeg ikk lige kunne finde.. Du kan slippe for momsen...
Guest Mogens Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 Men okey.. hvordan foregår det så hvis jeg nu engang vil ha den med hjem alligevel? Den koster 110 k i sverige... hva ville jeg så ca skulle af med når jeg flyttede hjem...? Når der er tale om en brugt bil, betyder din indkøbspris ingenting. Det er udsalgsprisen i DK, som betyder noget. Du skal altså finde en tilsvarende bil hos en dansk forhandler, hvor du efterfølgende beregner 62% af forhandlerens udsalgspris som værende den afgift, du kommer til at afregne med staten. Et eksempel - koster bilen 300.000 kr hos en dansk forhandler, vil afgiften der skal betale være 300.000 x 62% = 186.000 kr. Okay? - ellers kig på vores web, du finder et link til under min profil ;)
Ceni Besvaret March 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 27, 2007 Når der er tale om en brugt bil, betyder din indkøbspris ingenting. Det er udsalgsprisen i DK, som betyder noget. Du skal altså finde en tilsvarende bil hos en dansk forhandler, hvor du efterfølgende beregner 62% af forhandlerens udsalgspris som værende den afgift, du kommer til at afregne med staten. Et eksempel - koster bilen 300.000 kr hos en dansk forhandler, vil afgiften der skal betale være 300.000 x 62% = 186.000 kr. Okay? - ellers kig på vores web, du finder et link til under min profil ;) Dvs at hvis jeg finder en tilsvarende bil fra '00 som ligeledes har kørt de 27000 km på bilbasen.dk som er godt og vel 200.000 og tar 62% af dette så er det det beløb jeg skal betale når jeg flytter hjem igen og intet yderligere..?? Nu har jeg kigget en del rundt på internettet, samt din hjemmeside, men er bare ny i alt det her import/export at jeg gerne vil være 100% sikker inden jeg bevæger mig ind på et område jeg ikk helt kender noget til.. :)
Martin R Besvaret March 27, 2007 Rapporter Besvaret March 27, 2007 Biler kan ikke indføres til DK som "flyttegods"' date=' og afgift-omgåes.[/quote'] Næ det bliver jo sjovt når man kan :th2:
Guest Mogens Besvaret March 27, 2007 Rapporter Besvaret March 27, 2007 Dvs at hvis jeg finder en tilsvarende bil fra '00 som ligeledes har kørt de 27000 km på bilbasen.dk som er godt og vel 200.000 og tar 62% af dette så er det det beløb jeg skal betale når jeg flytter hjem igen og intet yderligere..?? Nu har jeg kigget en del rundt på internettet, samt din hjemmeside, men er bare ny i alt det her import/export at jeg gerne vil være 100% sikker inden jeg bevæger mig ind på et område jeg ikk helt kender noget til.. :) Der kommer udgifter til et toldsyn samt danske nummerplader - that's all...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu