Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Har lige et spm. vedr. audi,vw,skoda og seats mobilitetsgaranti. Kan det passe, at garantien kun dækker i det land hvor man får udført service på et mærkeværksted. Hvis dette ikke er tilfældet, hvor kan man klage over SMC's afvisning af garantifiorpligtelsen fodi bilen er serviceret i SE.

Besvaret

Nej den dækker hele Europa. Af samme årsag er der telefon nummer til både SE og Europa til hvis det går galt. Så tag en snak med dit eget værksted og hør hvordan du skal gøre når du vil klage over dem.

Besvaret
Hej Har lige et spm. vedr. audi,vw,skoda og seats mobilitetsgaranti. Kan det passe, at garantien kun dækker i det land hvor man får udført service på et mærkeværksted. Hvis dette ikke er tilfældet, hvor kan man klage over SMC's afvisning af garantifiorpligtelsen fodi bilen er serviceret i SE.
Hvad skal du bruge mobilitetsgarantien til ? Som jeg kender til ordningen er det jo kun en service der gælder for at få slæbt bilen til nærmeste værksted samt dækning af lånebil o.lign...
Besvaret

Audi giver 2 års garanti på fabriksnye biler solgt efter 1. jan. 2004 (tror jeg det var) - men Danmark begyndte først at fortælle det til kunderne noget senere.. Dvs. at hvis du har et eller andet som går i stykker indenfor de 2 år SKAL et hvilen som helst værksted - uanset land - reparere bilen. Vedr. mobilitetsgarantien så er det en form for Falck abonnement (i Danmark ER det Falck som kommer ud til dig på fx. motorvejen), den dækker for såvidt i hele verden.

Besvaret
Vedr. mobilitetsgarantien så er det en form for Falck abonnement (i Danmark ER det Falck som kommer ud til dig på fx. motorvejen), den dækker for såvidt i hele verden.
Jeps. ..been there done that..både i DK og SE og det er Falck på begge siderl. Men det er derfor jeg undrer mig over hvad det er SMC nægter at dække?1?!?
Besvaret
Jeps. ..been there done that..både i DK og SE og det er Falck på begge siderl. Men det er derfor jeg undrer mig over hvad det er SMC nægter at dække?1?!?
Det kan jo være at splint bil er "for gammel" til at der er Audi garanti på den?!?! - i dette tilfælde er det, det enkelte lands garanti/reklamation som gælder, og så har SMC ret til at afvise at betale for reparationen.
Besvaret

---

Hvad skal du bruge mobilitetsgarantien til ? Som jeg kender til ordningen er det jo kun en service der gælder for at få slæbt bilen til nærmeste værksted samt dækning af lånebil o.lign...
Der er forskel på garantidækningen, bilfabrikaterne imellem - i alt fald mellem de mærker jég har ejet. Min nuværende fra '01 har også garantien !
Besvaret
Mobilitetsgarantien dækker også' date=' hvis bilen ikke kan starte. Så kommer de og giver dig starthjælp eller slæber den væk (hvis det ikke er batteriet, den er gal med).[/quote'] Det er også det man forbinder med et Falck abonnement :th2:
Besvaret
Det kan jo være at splint bil er "for gammel" til at der er Audi garanti på den?!?! - i dette tilfælde er det' date=' det enkelte lands garanti/reklamation som gælder, og så har SMC ret til at afvise at betale for reparationen.[/quote'] Men mobilitetsgarantien dækker overhovedet ikke betaling af reparationen. Den dækker kun omkostningen ved at få slæbt bilen til værkstedet samt transport af digselv. Den har intet med garanti eller betaling af rep at gøre....
Besvaret
Men mobilitetsgarantien dækker overhovedet ikke betaling af reparationen. Den dækker kun omkostningen ved at få slæbt bilen til værkstedet samt transport af digselv. Den har intet med garanti eller betaling af rep at gøre....
Det er JEG med på, men jeg tror ikke at splint er bevidst om forskellen. :) Som jeg kan forstå på splint's post er det noget reparation som normalt vil indgå under garantien som SMC nægter at betale (måske i deres gode ret - se min forrige post) - splint 'tror' så at mobilitetsgarantien er det samme som garanti/reklamation ret, men det ved vi jo godt at det ikke er. :)
Besvaret

Er godt klar over forskel på rigtig garanti og mobilitetsgaranti, men en audi a4 fra 99 får lavet et service eftersyn i se, hos motorcenter i skurup. Bilen kommer hjem til DK og motorlampen lyser. Sjovt nok efter et udført service. Ringer til smc og de siger at mobilitetsgarantien dækker kun biler der har fået udført service i dk. Altså, hvis vi ville noget, så skulle der ringes til den svenske "afdeling", for det var der servicen blev udført. Så er det ligesom ligemeget med en garanti!! Det viste sig senere, at grunden til motorlampen lyste var, at under servicet bleb tændrørsledningen ikke sat ordentligt fast, hvilket medførte at leningen var brændt over, således at strømen blev ledt til topstykket. Bilen kørte kun på 3 cylindre. Man havde desværre fra motorcentrets side lige glemt, at efter en udskiftnig af køler, så bør man udlufte systemet. Dette medførte at efter 3-4 kilometer blev motoren lettere overophedet. Så et stort minus til motorcenter skurup.

Besvaret
Er godt klar over forskel på rigtig garanti og mobilitetsgaranti, men en audi a4 fra 99 får lavet et service eftersyn i se, hos motorcenter i skurup. Bilen kommer hjem til DK og motorlampen lyser. Sjovt nok efter et udført service. Ringer til smc og de siger at mobilitetsgarantien dækker kun biler der har fået udført service i dk. Altså, hvis vi ville noget, så skulle der ringes til den svenske "afdeling", for det var der servicen blev udført. Så er det ligesom ligemeget med en garanti!! Det viste sig senere, at grunden til motorlampen lyste var, at under servicet bleb tændrørsledningen ikke sat ordentligt fast, hvilket medførte at leningen var brændt over, således at strømen blev ledt til topstykket. Bilen kørte kun på 3 cylindre. Man havde desværre fra motorcentrets side lige glemt, at efter en udskiftnig af køler, så bør man udlufte systemet. Dette medførte at efter 3-4 kilometer blev motoren lettere overophedet. Så et stort minus til motorcenter skurup.
Dine problemer har intet med mobilitetsgaranti at gøre! Du kan her læse mere om HVAD mobilitetsgarantien dækker. SMC har sin gode ret til at afvise at betale og henvise dig til det værksted hvor du har fået repareret din bil - det er jo ikke sket på et værksted i DK og slet ikke hos SMC.
...siger at mobilitetsgarantien dækker kun biler der har fået udført service i dk...
Der er vist noget SMC ikke helt har forstået da du talte med dem, da det - igen - ikke har noget at gøre med mobilitetsgarantien.
Besvaret

Har man fået udført servicet i Sverige skal man ringe til det svenske nummer af mobilitetsservice og tilsvarende i Danmark. De arrangerer så videre med bugsering, starthjælp eller lignende.

Besvaret
Dvs. man kan ligesåvel nøjes med et Falck abonnement og droppe de dyre aut. værksteder' date=' såsnart garantien er udløbet??[/quote'] Ja. Men overvej ulempen ved ikke at have aut. stempler i bogen ved evt. salg af bilen.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...