Jump to content

Svensk Inkomstdeklaration 1????

Recommended Posts

Skrevet

Allerførst tak for en kanon side, hvor man ofte finder nogen gode, kloge og sjove svar :th2: Har forsøgt at blive klog på alt det her skattehaløj og er efterhånden klædt på til at få lavet vores selvangivelser for 2006. Meeen hvorfor modtager jeg en "Inkomstdeklaration 1" fra Skatteverket? Og hvad skal jeg gøre med den? :rolleye::confused: Det eneste beløb nævnt er renteudgifter "Avdrag för ränteutgifter m.m". Skal jeg bare skrive under og sende ind eller? Min mand og jeg er begge grænsegængere med arbejde i København og hyggelig bostadsret i Malmø med dertil hørende lån i svensk bank. June

Besvaret
Skriv den under og retunér den. Udgifterne for renter kan du skrive på din danske selvangivelse når du når dertil. (husk at omregne til DKK)
Du skal lige ændre renteudgifter til 0 først inden du returnerer. Jeg skrev i notesfeltet "grænsegænger". I praksis betyder det ikke noget om renterne står til 0 eller en milliard da du ikke har en indtægt du kan fradrage dem på...men eftersom du fradrager dem i DK bør de stå til 0 i SE.
Besvaret
I praksis betyder det ikke noget om renterne står til 0 eller en milliard da du ikke har en indtægt du kan fradrage dem på...men eftersom du fradrager dem i DK bør de stå til 0 i SE.
Det er 100% ligegyldigt!!!!!
  • 2 weeks later...
Besvaret
Skriv den under og retunér den. Udgifterne for renter kan du skrive på din danske selvangivelse når du når dertil. (husk at omregne til DKK)
Både min kæreste og jeg har modtaget vores Svenske selvangivelser, der står det samme i billån og boliglån (her mener jeg renter) hos os begge da vi deles 50/50 om lånende. Når jeg så skal have dem overført til vores Danske selvangivelser, skal jeg så dele de 2 beløb 50/50 til os begge. Eller er de 2 beløb allerede delt 50/50 når man modtager den Svenske selvangivelse? Mvh Allan
Besvaret
Både min kæreste og jeg har modtaget vores Svenske selvangivelser, der står det samme i billån og boliglån (her mener jeg renter) hos os begge da vi deles 50/50 om lånende. Når jeg så skal have dem overført til vores Danske selvangivelser, skal jeg så dele de 2 beløb 50/50 til os begge. Eller er de 2 beløb allerede delt 50/50 når man modtager den Svenske selvangivelse? Mvh Allan
Du skal overføre beløbene "direkte" og korrigere for kursen
Besvaret

Rubrik 66

Det er 100% ligegyldigt!
Min svesnke nabo nævner, at man også opgiver formueforholdene - rubrik 66...
Besvaret
Min svesnke nabo nævner' date=' at man også opgiver formueforholdene - rubrik 66...[/quote'] Hmm, jeg henholder mig til hvad der står i brochuren "Dags att deklarera" s.17 om udenlandske konti og depoter. Har derfor anført alt i rubrik 14 "øvriga upplysningar" og har så vedlagt kopier af bank- og depotudskrifter. Så må de selv rubricere det:D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...