Juff Skrevet April 16, 2007 Rapporter Skrevet April 16, 2007 Hejsa Da vores soveværelse bliver skræmmende varmt til sommer, er jeg på udkig efter en airconditon der kan stå og kører om dagen.... Jeg synes måske at det er lidt "overkill" at købe sådan en stor fætter på hjul til 3500,- sek i fx biltema, harald-nyborg eller bauhaus... Jeg kan godt finde nogle små blæsere/avfuktere til 800,- men ved ikke om de køler nok... fx denne http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000MeK3nLLl?ProductID=.orD4QFHgk0AAAEOztRCGhkL&CatalogCategoryID=GCzD4QFHa9EAAAEONt5ZtSzQ Er der nogen af jer som har erfaring på dette område, eller skal man købe en af de store :) ?
Gio Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 For at en A/C fungerer ordentligt, så skal du af med den varme der genereres (samt have skiftet luften ud samtidig) - ellers får du intet ud af det - eller, maksimalt, et ubrugeligt resultat. De dér standalone-maskiner er ofte bakteriebomber efter kort tid - og hvor meget er det så lige værd!? Læs: Ordentlig A/C skal have aftræk til den varme/gamle luft.
Juff Besvaret April 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2007 OK tak Gio. Aftræk er ikke en mulighed, og vores lille bebs skal ikke skal ikke luftes med bakterier. Kanske en god ventilator er svaret så :)
Juff Besvaret April 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 16, 2007 http://vice.typepad.com/vice_magazine/2006/07/scandinavia_mel.html :D
splint Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Hej Juff Du skal klart gå efter de store anlæg. Et anlæg fra eks mitsubishi er kanon. Det har et lavt strømforbrug og det kan sædvanligvis afkøle op til ca. 40 kvm rum. Vær opmærksom på at det ikke er særligt godt at have et sådan anlæg kørende når man sover. Det kan udtøre slimhinder og man kan rent faktisk fryse ad h. til. Hvis du har været sydpå, så har du nok set nogle store kasser der hænger udenpå bygningerne ved en hver lejlighee. Det er et sådan anlæg jeg tænker på. Det virker og fås til en ca 7000 DKR.
larscph Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Sådan en hos el-giganten med aftræk larmer og kræver aftræk. Hvis du skal bruge noget der kun skal køle så køb en billig varmepumpe i Bauhaus eller hvor du nu kan finde den og sæt den op. Køb en model med forfyldte rør til selv-montage, så er det til at gå til hvis du har mindre end blot 5 tommelfingre. Det virker, det er rimeligt i el og det kan køle. De billigste modeller er ikke specielt effektive til opvarming, men det kan du jo være ligeglad med. Splitanlægget (varmepumpe) kræver ikke aftræk, men det kræver jo til gengæld at du har mulighed for at placere udendørs enheden et eller andet sted - samt bore et hul så du kan føre et par kobberrør, et elkabel og slange til kondensvand ud.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu