Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg fandt et lokalt værksted som kunne fikse min bil, ... sagde de. Nå men, det var nu ikke det store job. Der skulle skiftes en "tie rod" (aner ikke hvad den hedder på dansk) og efterfølgene skal bilen naturligvis spores. Da jeg godt kan skrue på en bil, så ved jeg udemærket godt hvilke ting der skal til for at den er i orden. Da jeg så hentede bilen, træk den lidt til højre og rattet sad skævt. Altså, den var ikke sporet rigtigt, og de havde ikke løsnet rattet og centreret det. Begge dele er vist obligatiriske efter at man har haft en tie rod af og på ?? Det er jo ikke den store katastrofe, de fik bare bilen ind igen.. og, det var så idag... Da jeg kommer med bilen siger han "du kan bare vente, så laver jeg det mens du venter".. Fint nok, jeg har lidt tid, så ingen problem. Sporingen foretages, og jeg siger til ham at det måske var en ide at løsne rattet, og så centrere jeg det på prøveturen (så plejer jeg ihvertfald at gøre), men det ville han ikke høre på, da det var for besværligt når der var airbag i bilen !!! Så blev jeg faktisk skræmt ... Det er 4 skruer der skal løsnes. En til batteriet, 2 til airbag'en og en centermøtrik i rat-stammen. Det tager max 5 min. Da jeg har prøvekørt den, så er rattet naturligvis skævt, og det ser han så også. Så sætter han sig ind i bilen (MEGET beskidt, og jeg har læder i bilen :thumbdown ) ... Nu er jeg direkte urolig. Han tager en kæmpe skruetrækker frem og prøver at vippe airbag'en ud at rattet... Der bliver jeg så nødt til at stoppe ham og fortælle hvordan man gør sådan noget... Da han så lykkedes at få airbag'en af, så kan han ikke få rattet af. Han henter en aftrækker og den passer ikke. Så vil han hente en ny aftrækker, og så er det jeg opdager at fjolset har ridset mit læderrat. Ca. 5 cm :eek: SÅ bliver jeg en del sur !!! Jeg går ind til ham på værkstedet og be'r ham komme med ud, og viser ham så hvad han har lavet. Så råber han "HAR JEG LAVET DET ???" ... "Ja makker... Det har du, og du skal IKKE lave mere på min bil, jeg fikser det selv" Og, jeg var tosset, så det var nok i et let hævet toneleje. Nu kommer det sjove så... Han flipper HELT ud. "DU KAN BARE TA' DIN BIL OG SKRIDE" ..."DIN SKIDE DANSKER, SKRID TILBAGE TIL DANMARK"... "KOMMER DU NOGENSINDE HER IGEN, SÅ ER DU FÆRDIG" "SVIN !!!" (jeg undrede mig en del over hans udtalelser, da han tidligere havde fortalt at han var fra Palæstina og havde boet 3 år i Danmark, men sådan er der jo så meget :p ) Sådan fortsatte han så i et stykke tid mens jeg pakkede min adskilte bil sammen og vendte den inden i gården så jeg kunne komme ud. Så... moralen er: Brug ikke Vintrie Bil Service ... De er vist endnu værre end Din Bil :D

Besvaret
Jeg fandt et lokalt værksted som kunne fikse min bil, ... sagde de. Nå men, det var nu ikke det store job. Der skulle skiftes en "tie rod" (aner ikke hvad den hedder på dansk) og efterfølgene skal bilen naturligvis spores. Da jeg godt kan skrue på en bil, så ved jeg udemærket godt hvilke ting der skal til for at den er i orden. Da jeg så hentede bilen, træk den lidt til højre og rattet sad skævt. Altså, den var ikke sporet rigtigt, og de havde ikke løsnet rattet og centreret det. Begge dele er vist obligatiriske efter at man har haft en tie rod af og på ?? Det er jo ikke den store katastrofe, de fik bare bilen ind igen.. og, det var så idag... Da jeg kommer med bilen siger han "du kan bare vente, så laver jeg det mens du venter".. Fint nok, jeg har lidt tid, så ingen problem. Sporingen foretages, og jeg siger til ham at det måske var en ide at løsne rattet, og så centrere jeg det på prøveturen (så plejer jeg ihvertfald at gøre), men det ville han ikke høre på, da det var for besværligt når der var airbag i bilen !!! Så blev jeg faktisk skræmt ... Det er 4 skruer der skal løsnes. En til batteriet, 2 til airbag'en og en centermøtrik i rat-stammen. Det tager max 5 min. Da jeg har prøvekørt den, så er rattet naturligvis skævt, og det ser han så også. Så sætter han sig ind i bilen (MEGET beskidt, og jeg har læder i bilen :thumbdown ) ... Nu er jeg direkte urolig. Han tager en kæmpe skruetrækker frem og prøver at vippe airbag'en ud at rattet... Der bliver jeg så nødt til at stoppe ham og fortælle hvordan man gør sådan noget... Da han så lykkedes at få airbag'en af, så kan han ikke få rattet af. Han henter en aftrækker og den passer ikke. Så vil han hente en ny aftrækker, og så er det jeg opdager at fjolset har ridset mit læderrat. Ca. 5 cm SÅ bliver jeg en del sur !!! Jeg går ind til ham på værkstedet og be'r ham komme med ud, og viser ham så hvad han har lavet. Så råber han "HAR JEG LAVET DET ???" ... "Ja makker... Det har du, og du skal IKKE lave mere på min bil, jeg fikser det selv" Og, jeg var tosset, så det var nok i et let hævet toneleje. Nu kommer det sjove så... Han flipper HELT ud. "DU KAN BARE TA' DIN BIL OG SKRIDE" ..."DIN SKIDE DANSKER, SKRID TILBAGE TIL DANMARK"... "KOMMER DU NOGENSINDE HER IGEN, SÅ ER DU FÆRDIG" "SVIN !!!" (jeg undrede mig en del over hans udtalelser, da han tidligere havde fortalt at han var fra Palæstina og havde boet 3 år i Danmark, men sådan er der jo så meget Sådan fortsatte han så i et stykke tid mens jeg pakkede min adskilte bil sammen og vendte den inden i gården så jeg kunne komme ud. Så... moralen er: Brug ikke Vintrie Bil Service ... De er vist endnu værre end Din Bil
Damm han var da en tosse :(...
Besvaret

Hold da fest en oplevelse ... Forslag til admin: Kan vi lave en tråd/indeks med omtale af steder i Malmö? Ikke nødvendigvis kun værksteder.

Besvaret
Hold da op en klaphat. Du nåede vel ikke at betale for det?
Nu havde de lavet 99% af jobbet, så jo, det har jeg... nu frygter jeg bare fjolset "hævner" sig på min bil. Han ved hvor den er parkeret.
Besvaret
Nu havde de lavet 99% af jobbet' date=' så jo, det har jeg... nu frygter jeg bare fjolset "hævner" sig på min bil. Han ved hvor den er parkeret.[/quote'] Ja det er sq det værste! Håber det bedste. Ellers ved du jo hvor du kan finde ham :th2:
Besvaret
Nu havde de lavet 99% af jobbet' date=' så jo, det har jeg... nu frygter jeg bare fjolset "hævner" sig på min bil. Han ved hvor den er parkeret.[/quote'] Vi skal ikke til at have den slags ude i vores kvarter! Mon ikke han holder sig fra det, man kan jo holde øje med bilerne fra lejlighederne!
Besvaret
Vi skal ikke til at have den slags ude i vores kvarter! Mon ikke han holder sig fra det' date=' man kan jo holde øje med bilerne fra lejlighederne![/quote'] Det har du nemlig ret i. Det gider vi slet ikke ha' herude. Meeeen, det ville jo også være 2 numre for barnligt hvis han begynder på sådan noget, så jeg kan ikke forestille mig at det vil ske.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...