Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

I går mistede jeg mit Metax kort, som er tilknyttet min brobizz aftale. Det er blevet spærret her til morgen og jeg har bestilt et nyt. Men hvordan kommer jeg så over broen? Eller rettere betaler? :rolleye: Er det noget med at tage en bemandet bane og få et gældsbevis? :confused: Jeg ringede til (mangel-på)kundeservice. Der fik jeg at vide at jeg skulle køre ind til et af kontorerne og få et papir, jeg skulle have udfyldt af personalet ved overkørsler. Men jeg kan kun få 4 stk. Så jeg må ind igen og få flere, efter de 4 overfarter!? Har de ikke disse blanketter i betalingsanlægget? Jeg kan huske der var en, der tidligere har skrevet om sine erfaringer med dette. Men jeg kan ikke finde det under min søgning. Mvh Daniel

Besvaret

En mirakelkur til at sikre fortsat bropassage ved bortkommet kontokort

I går mistede jeg mit Metax kort, som er tilknyttet min brobizz aftale. Det er blevet spærret her til morgen og jeg har bestilt et nyt. Men hvordan kommer jeg så over broen? Eller rettere betaler? Er det noget med at tage en bemandet bane og få et gældsbevis? ...
Ovenstående er jo et rigtigt skræk-scenario, som for Daniel er blevet til virkelighed :sad: Jeg har for nogen tid siden udtænkt følgende mulige løsning:
  • Man anskaffer sig et kredit/kontokort - helst en billig model - og helst med op til 60 dages kredit (kør over broen i denne måned, betal i slutningen af næste ...)
  • Man anmelder kortet som betalingsmiddel overfor Öresundsbron
  • Man sikrer sig, at rutinen fungerer
  • Dernæst klipper man kortet i stykker og smider stumperne ud:rolleye:

Nu har man opnået det ellers umulige Kortet kan ikke blive stjålet :) Kortet kan ikke blive væk :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...