Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Min kæreste og jeg har Nordea bank inde ved storetorget. Vi kom ind til dem i starten af maj 2007 (ja dette måned) med personbevis fra skattevärket og korrekte billed og fik underskrevet nogle papir. Så fortalte de os at vores bevis ville være klar om 4-5 uger. Intet problem :th2: Og det er jo ikke fordi de kender os. De havde kun set os 1 gang før. Da vi åbnede vores konto hos dem for 2 år siden! :D

• 2 months later...
Besvaret
Men hvis man så skal bruge ID for at hente kørekortet' date=' når det kommer i posten - så er man lige vidt...[/quote'] Fik mit svenske KK ved at legitimere mig med mit danske pas.
Besvaret

Jeg har været i en fuldstændig grotesk situation... Min viv er ikke fra EU, men har uppehållskort 5 år frem, personnummer osv. osv. For et par måneder siden var vi forbi den lokale afdeling i Nordea (hvor jeg fik oprettet mit kontonummer mv.) for at oprette en konto til min viv, så hun ligesom kan råde over sin egen økonomi på godt og ondt... Kald mig gammeldags, men jeg synes altså ikke det er helt rimeligt, at hendes indtægter skal gå ind på min konto (sorry født i 70'erne). Fik pænt at vide, at det kunne hun ikke uden enten EU-pas eller svensk kørekort (eller id fra en anden bank) Undrende skrev vi til Nordea AB, og fik at vide, at vi da bare skulle tage personnummerbevis fra skatteverket, uppehållskort og pas med, så ville banken kigge på det... Virkeligheden blev en anden. I skranken - og efterfølgende af lederen af banken - blev vi pure afvist !!! De ville ikke en gang kigge på vores papirer, og da jeg viste mailudvekslingen med Nordea AB om proceduren, fik vi besked om, at det havde Nordea AB intet at gøre med, og hver afdeling er selvstændige banker (ja, det sagde de faktisk!). Da jeg sagde, at jeg godt ville garantere for kontoen, ville de slå mig op på skærmen. Fint nok. giver damen mit Nordea VISA-kort. Afvist! Det er ikke gyldig i en Nordea Bank. Helt ærligt damen skulle jo bare slå mig op, for at se på mine aktiviter og konti - og det kan man så ikke bruge et VISA-kort til uden svensk id-kort !!! Hvordan i hel.... kan man så hæve penge i en Bankomat !?!? Hjem og skrive til Nordea AB igen. Hvem havde ret, og hvad kan vi gøre. Jeg mener: De vil gerne låne mig over 1,2 mio, men min viv kan ikke åbne en konto uden VISA-kort ! Svar: Hvilken afdeling drejer det sig om? For så vil vi sende din henvendelse til dem !! Det var bare ligesom ikke det jeg spurgte om, men fint nok, hvis de vil sende mig på skrift, hvad der er problemet (det ville de nemlig sjovt nok ikke i banken...). Foreløbigt er der nu gået 8 bankdage uden svar... De vil ikke engang svare på, hvor meget det vil koste mig i afgift, at få lov til at hæve mit lån... Måske man skulle tage sine bankpapirer - +'er og -'er og shoppe lidt rundt hrumpfff

Besvaret
- og det fik jeg så ikke :mad:
Der er jo forskel paa folk ;) Men det morsomme var at jeg havde slaebt en svensk veninde med for at sige god for mig. Men det var de ligeglade med for som manden bag skranken sagde "dit danske pas er jo gyldig EU dokumentation".

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...