Dover Skrevet May 4, 2007 Rapporter Skrevet May 4, 2007 Hejsa Jeg har en kapitalpension som jeg ikke længere anvender (blev oprettet til noget SU fusk...) og vil derfor gerne opsige den hive pengene ud. Alle midlerne er investeret i aktier som jeg så gerne ville sælge. Hvor vil jeg blive beskattet af den lille manøvre, i SE eller DK? Hvis det er i DK så bliver man jo straffet med 60% i skat men hvad når man nu bor i vakre Sverige? Mads
martin_–_grevie Besvaret May 7, 2007 Rapporter Besvaret May 7, 2007 Det bliver DK Da der er tale om en afgift og ikke en skat (same same ville nogen måske sige...) er det altid kildelandet. Dit pensionsselskab eller bank er forpligtet til at afregne dispositionsafgiften (som det hedder) på 60% til den danske stat inden du får udbetalt noget og det er uanset hvor du bor. Eventuelt afkast på aktierne er allerde blevet beskattet i DK via pensionsafkastskatten på 15% - er det et pensionsselskab som PFA eller Danica er det indregnet i det afkast du har fået, er det en bank vil du blive bedt om at indskyde skyldig skat på din pensionskonto i slutningen af året. Husk i øvrigt at tjekke det gebyr som typisk også tages ved disse genkøb - de findes næsten altid og kan udgøre fra 1.000 og op. Mvh Martin
bananas Besvaret May 7, 2007 Rapporter Besvaret May 7, 2007 Er også rimelig overbevist om, at det er til Danmark, at man kommer til at betale 60% - hvis der var tale om mindre, ville der være tale om et MEGA skattehul. I den fælles nordiske dobbeltbeskatningsaftale har landene aftalt ikke at beskatte hinandens pensioner, så jeg kan ikke forestille mig at svenskerne vil kræve noget.
Dover Besvaret May 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2007 Øv Det var jo nok også lidt det jeg frygtede... Tak for jeres svar! Mads
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu