renem Skrevet May 5, 2007 Rapporter Skrevet May 5, 2007 Hejsa, Jeg er ikke lige helt sikker på hvor den her skal ind (bolig eller skat?), så måske denne tråd skal flyttes (hvis det er muligt). Jeg har læst lidt rundt, men kan ikke lige finde nogen der har prøvet (eller har skrevet at de har) .. at sælge en ejendo i Danmark i forbindelse med flytning til .se. Som jeg forstår det, så gælder det om at få solgt sin ejendom i Danmark før man lader sig registrere i Sverige (for at undgå de der '30% skat af 2/3 af gevinsten'). Så er det så jeg tænker (tilgiv mig, klokken er over 3 om natten, så det lyder nok lidt stenet) - Jeg skakl have solgt min lejlighed i Kokkedal (det kan let tage 3 måneder hvis man vælger den forkerte mægler), finde en lejlighed i Malmø (Bostadsrätt), have et lån til den nye lejlighed og melde mig ind i folkbogen.. (og undervejs også skifte bank, det er endelig gået op for mig, at Danske Bank er alt alt for dyre). Det knækker lidt ved det med lånet, for så vidt jeg husker, så skal man være registreret i Sverige for at kunne få en konto i en bank og dermed kunne optage lån.. men lader jeg mig registrere for at kunne få lånet før min gamle lejlighed er solgt. så skal jeg jo betale kassen i skat.. En løsning kunne være, at sælge i DK først, bo på en sofa hos nogen venner medens man finder en bolig i Sverige og registrerer sig osv, men det kan jo også snildt tage noget tid at finde den rigtige bolig. Jeg har snakket med Swedbank for noget tid siden, men glemte selvfølgelig at snakke om lån her og nu (da jeg på daværende tidspunkt ikke havde tænkt mig at flytte før engang i 2008..). (som yderligere tvist skal det siges, at jeg før har boet i Sverige, så jeg allerede har et svensk CPR-nummer, men blev 'udmeldt' i 2003 da jeg flyttede tilbage til DK). Er der nogen der har nogen erfaringer ud i en sådan situation? Jeg regner i øvrigt med at kunne få caaa 300k DKK i gevinst på min danske bolig til anvendelse til indskud til en bolig i SE (måske de 80-100k bliver lagt til side til en mc, hvis jeg kan finde en garage). Jeg har kigget på lejligheder i klassen op til ca 1.5mil SEK (3+ værelser, over 50-60kvm, så der er plads til 2 :)) - de fleste af dem jeg lige har fundet der opfylder krav til rum og plads ligger så mellem 900k og 1.1mil, så det er jo fint. Jeg skulle mene at det skulle kunne køre rundt med en afgift på op til 4000SEK + lån hvad jeg lige kan regne ud, men det skal naturligvis tages med banken... Mvh /rené - en stenet dansker
Juka Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Hej, da jeg fik optaget lån i svensk bank om samtidig blev kunde, var jeg ikke registreret i sverige, de brugte et opdigtet svensk cpr nr indtil jeg blev registreret og fik den rigtige som de så skulle have... Der var ingen probs der...
Thomas Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Hr også lige solgt min lejlighed til en dansker der ikke var registreret i dk, det havde den svenske bank ingen problemer med!
renem Besvaret May 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2007 Tak for hurtigt svar til jer begge :) :th2: Mvh /rené
jacobe Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Det knækker lidt ved det med lånet, for så vidt jeg husker, så skal man være registreret i Sverige for at kunne få en konto i en bank og dermed kunne optage lån.. Du får lige et svar mere, så der ikke er nogen tvivl: du kan GODT låne penge i en svensk bank, uden svensk cpr-nr/bopæl. Det er slet ikke så besværligt, så ring du blot lidt rundt og få en tid til et møde et par steder, så går det altsammen :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu