torben Skrevet May 5, 2007 Rapporter Skrevet May 5, 2007 http://www.di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fstat%3d0%26ArticleID%3d2006%5c01%5c13%5c171698%26SectionId%3dPrivatekonomi%26menusection%3dPrivatekonomi%3bPrivatNyheter Ja, nu er det åbenbart ikke kun de unge, men også ældre dansker der flytter til Malmö.
Nils Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Held og lykke med salget af din lejlighed, Torben, men til andre vil jeg lige sige, at Dagens Industri ikke i egentlig forstand er et seriøst medie, og artiklen er i øvrigt halvandet år gammel. Det er ikke en advarsel, en kritik eller noget, men en lille irritation over en vis tone, der kan snige sig ind: Hvis det begynder at hælde til, at man skal "hype" Skåne for enhver pris, så ender det med, at forummet bliver mindre anvendeligt, fordi brugerne skal til at afgøre, om det er en salestalk, de læser, eller regulær information.
torben Besvaret May 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 5, 2007 Held og lykke med salget af din lejlighed, Torben, men til andre vil jeg lige sige, at Dagens Industri ikke i egentlig forstand er et seriøst medie, og artiklen er i øvrigt halvandet år gammel. Det er ikke en advarsel, en kritik eller noget, men en lille irritation over en vis tone, der kan snige sig ind: Hvis det begynder at hælde til, at man skal "hype" Skåne for enhver pris, så ender det med, at forummet bliver mindre anvendeligt, fordi brugerne skal til at afgøre, om det er en salestalk, de læser, eller regulær information. Nils. Det må du undskylde, det skulle bare være en oplysning, jeg så ikke at den var halvandet år gammel. Sorry. :o
Nils Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Nils. Det må du undskylde' date=' det skulle bare være en oplysning, jeg så ikke at den var halvandet år gammel. Sorry. :o[/quote'] Siden du undskylder, vil jeg undlade at stille dig disse tre kritisk problematiserende spørgsmål: Hvorfor syntes du, vi skulle have den pågældende "oplysning" lige nu? Hvad fik dig til at viderebringe den? Og hvorfor ventede du så lang tid? Dermed slipper du for at svare. :D
bananas Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Mægleren i artiklen var nok lidt for tidligt ude til at spå om et rush over broen af de store danske krigsgenerationer (altså dem som er født i 40'erne). For et år siden, har han faktisk vrøvlet en hel del. Krigsgenerationerne er især dem som sidder på flæsket i dagens Danmark, i form af friværdi i de store boliger, og dermed de store formuer. Jeg har aldrig hørt om formuende folk, der har helt vildt lyst til at flytte til et land, hvor der er formueskat og ingen loft over ejendomsskatten:rolleye: . Sådan var det jo i Sverige for et år siden. Til gengæld er der nu med den borgerlige regerings skatteomlægninger klart kommet flere fordele: Formeuskat er nu fjernet ligesom i Danmark Ejendomsskatten på de dyre boliger er nu klart lavere i Sverige end i Danmark.Derudover er der stadig de eksisterende fordele: Renteindtægter beskattes klart lavere i Sverige end i Danmark - næsten det halve - ret vigtigt for gamle folk med mange penge i obligationer. Aktiebeskatningen i Sverige er lavere end i Danmark (med mindre man er småsparer). Det svenske sygehusvæsen er ikke helt så udpint som det danske (de bruger i hvert fald en større andel af BNP på det).Alt i alt er der altså et ganske godt skatte-økonomisk incitament for kommende eller nybagte pensionister til at tage til Sverige. Om det så er nok til, at nogen vil gå så langt som til at flytte, kan jeg ikke sige. Seniorer er jo ikke ligefrem kendt for at være hurtige på aftrækkeren.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu