kennet86 Skrevet May 9, 2007 Rapporter Skrevet May 9, 2007 Hej. Jeg har jo skrevet tidliger, men denne gang giver søge funktionen op, så håber at i kan/vil hjælpe mig. jeg har søgt om lån hos SEB og swedbanken, men begge disse giver afslag pga. at jeg står i RKI i DK, sbab gav afslag pga. at jeg ikk har svensk CPR nummer. jeg står i RKI pga. 3 forhold, 1 TDC, 1 3G og 1 telia, 3 og telia er pga. at de ikke kunne finde ud af at flytte mit nummer og efter 3 mdr. nægtede jeg at betale nogle af dem før de havde flyttet mit nummer, tdc er pga. at jeg havde billig mobil mens jeg var ansat der, men da jeg stoppede fik jeg en efter regning fra dem, alle 3 sager er princip sager for mig så derfor vil jeg ikke betale dem. jeg forestiller mig at da nordea også har DK afdelinger vil de også køre et tjek på mig i DK. kender i nogle banker der ikke køre et tjek i DK, og som vil låne 85-90% af prisen på lejligheden? min lån er ca. 18.000 før skat og ingen udgifter i DK ud over min bil, så det skulle være muligt at finde en bank syndes jeg da. nogle der kan hjælpe?
Homer Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Hvis du er "nyflyttet" til Sverige og ikke har nogen kredithistorie dér vil alle banker tage et tjek i RKI - og så længe du er registreret der kan du glemme alt om lån i Sverige.
kennet86 Besvaret May 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2007 håbede på lidt andet, men utroligt at sådanne lorte firmaer kan ødelægge så meget... :(
Homer Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Prøv evt. her: http://www.bluestep.se/ Men renten er noget højere end det traditionelle lånemarked
kennet86 Besvaret May 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 9, 2007 okay. må jeg kigge på, men ja lånene er lidt dyre, men når jeg har fået svensk cpr er der nok også større mulghed for at få et lån igennem i en "rigtig bank".
bananas Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Hej. jeg står i RKI pga. 3 forhold, 1 TDC, 1 3G og 1 telia, 3 og telia er pga. at de ikke kunne finde ud af at flytte mit nummer og efter 3 mdr. nægtede jeg at betale nogle af dem før de havde flyttet mit nummer, tdc er pga. at jeg havde billig mobil mens jeg var ansat der, men da jeg stoppede fik jeg en efter regning fra dem, alle 3 sager er princip sager for mig så derfor vil jeg ikke betale dem. Har du ikke gjort skriftlige indsigelser undervejs? Du må da ikke stå i RKI med mindre at du er blevet dømt til at betale - eller med mindre at du har undladt at svare på nogen af rykkerne og bestride kravet. http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/41/ http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/39/ Fra sidste link: Kreditoplysningsbureauet må ikke registrere gældsposter, der bestrides af skyldneren, når sagen ikke er afgjort ved en domstol. Man kan godt blive indberettet til et kreditoplysningsbureau, selvom der kun er tale om småbeløb, men bureauet må ikke videregive oplysninger om de små gældsposter. Kun hvis gælden er over 1.000 kr., må bureauet videregive oplysninger om, at du er registreret som 'dårlig betaler'.
Basse Besvaret May 9, 2007 Rapporter Besvaret May 9, 2007 Hvis du regner differencen mellem den højere rente ud på lånets løbetid, kontra hvad din restance er til de 3 firmaer i dk - kan det så ikke betale sig for dig, at sænke dine principper og så få dit bolig lån, ved at betale din restance ? Nogle gange, skader man sig selv ved at være satans stædig :-) Mit bud vil også være bluestep, for at holde mig til trådens oprindelige spørgsmål :-) De reklamerer i hvert fald for at betalingsanmærkninger mv. ikke er et problem.
kennet86 Besvaret May 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 10, 2007 sagen er endt hos min advokat, kort og godt. jeg har sagt til dem at jeg ikke ville betale da jeg ikke fandt det remligt at de ikke kunne få fingeren ud af røven, har haft et par besøg af dem hvor de har fået samme besked. skriver nok til RKI imorgen at pga. at der ikke er faldt dom i div. sager bedes de slette mig, for der er ikke faldt dom i nogle af sagerne, selv om de har truet tit og ofte med det. bluestep lyder til at være meget fair at snakke med, planen er at få det svenske cpr. nummer også få flyttet lånet over i en svensk bank med lavere rente. burde ikke være helt umuligt.
Junkeren Besvaret May 10, 2007 Rapporter Besvaret May 10, 2007 Kan ikke hjælpe dig meget andet end med et skulderklap. Det er sq sejt, at du holder fast for skodfirmaer, selvom det svider i miklen nu med RKI og bolighandel i dårlig symbiose. :( Har netop hørt at GE Money Bank er begyndt at udbyde boliglån i Sverige. Ved ikke om kreditvurderingen er anderledes der, men det kan vel undersøges.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu