Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Malmø's nye metro station Trianglen, skal have flere butikker og lejligheder for at kunne trække flere folk op fra Metroens undergrund, ifølge en artikel i Sydsvenskan. http://sydsvenskan.se/malmo/article237446.ece triangeln384_75532a.jpg Der bliver tale om et indkøbscenter der består af en høj bygning der kommer til at ligge op af Hilton og en lavere bygning. Altså en ca. 30.000 kvm stor udvidelse af det shopping strøg der er inde i Hilton bygningen. Wow! Man mener at Malmø city får brug for noget der kan trække flere folk ind til Trianglen til gavn for alle de små butikker derinde og som modvægt til de meget store planer ude ved Hyllievång. Men har Malmø brug for så mange butikker? Iflg. NCC så tror man på danskeffekten og de ser ingen grund til at indflytningen fra det danske skulle stoppe. Malmø er jo også en flot by! Det er svært ikke at lade sig rive med af det hype der er omkring Malmø. Sjældent har jeg været vidne til så mange infrastruktur projekter! Bare de ikke alle sammen bliver kedelige firkanter :th2: EDIT: Det drejer sig om 15.000 kvm til handel iflg. NCC's hjemmeside: http://www.ncc.se/templates/GenericPage.aspx?id=8028

Besvaret
Malmø's nye metro station Trianglen' date=' skal have flere butikker og lejligheder for at kunne trække flere folk op fra Metroens undergrund, ifølge en artikel i Sydsvenskan. http://sydsvenskan.se/malmo/article237446.ece triangeln384_75532a.jpg Der bliver tale om et indkøbscenter der består af en høj bygning der kommer til at ligge op af Hilton og en lavere bygning. Altså en ca. 30.000 kvm stor udvidelse af det shopping strøg der er inde i Hilton bygningen. Wow! Man mener at Malmø city får brug for noget der kan trække flere folk ind til Trianglen til gavn for alle de små butikker derinde og som modvægt til de meget store planer ude ved Hyllievång. Men har Malmø brug for så mange butikker? Iflg. NCC så tror man på danskeffekten og de ser ingen grund til at indflytningen fra det danske skulle stoppe. Malmø er jo også en flot by! Det er svært ikke at lade sig rive med af det hype der er omkring Malmø. Sjældent har jeg været vidne til så mange infrastruktur projekter! Bare de ikke alle sammen bliver kedelige firkanter :th2: EDIT: Det drejer sig om 15.000 kvm til handel iflg. NCC's hjemmeside: http://www.ncc.se/templates/GenericPage.aspx?id=8028
Jeg glæder mig nu meget til at følge udviklingen i Hyllie, i sær nu når man næsten bliver nabo til området:)
  • 3 weeks later...
Besvaret

Jeg er ikke helt med (bor jo stadig i Kbh.). Skal der bygges en metroring i Malmø? Er Malmø ikke for lille til det? Der bor jo kun 150.000 eller der omkring (har jeg vist læst et sted - ret mig, hvis jeg tager fejl).

Besvaret
Jeg er ikke helt med (bor jo stadig i Kbh.). Skal der bygges en metroring i Malmø? Er Malmø ikke for lille til det? Der bor jo kun 150.000 eller der omkring (har jeg vist læst et sted - ret mig' date=' hvis jeg tager fejl).[/quote'] Kig på www.citytunneln.se. Det er øresundstogene der bliver ført under Malmø by, for at man kan udvide antallet af afgange, så der kan indføres 10 minutters drift til København :th2: Der kommer en ny station ved Hyllievång og en ved Trianglen. Centralen udbygges. Man taler også om at indføre sporvogne/light rail på de hårdest belastede buslinjer. Traffikalt betyder det at man næsten kan komme 40 minutter hurtigere til København hvis man står på Triangeln i Malmø. Ellers er Malmø nok for lille til en Metro, dog er det nok mere befolkningstætheden der afgør hvor smart en metro er. Det er derfor den forslåede ringmetro i København har svært ved at hænge sammen økonomisk. Malmø har iøvrigt en større befolkningstæthed end København. Men Malmø Metro må vente nogle år endnu :D EDIT: Se en hurtig præsentation her: http://www.malmotunnel.se/
Besvaret
Traffikalt betyder det at man næsten kan komme 40 minutter hurtigere til København hvis man står på Triangeln i Malmø.
Den udregning vil jeg nu gerne se... Idag tager det 35min fra Centralen til Kbh + 20 min. i gå-tempo fra Trianglen ?? Altså, ca. 55 min. Kan man, med den nye afgang, komme til Kbh på 15 min. ????
Besvaret
Den udregning vil jeg nu gerne se... Idag tager det 35min fra Centralen til Kbh + 20 min. i gå-tempo fra Trianglen ?? Altså, ca. 55 min. Kan man, med den nye afgang, komme til Kbh på 15 min. ????
Damn! Godt set. Det var godt nok noget af en bøf jeg kom med. Her er listen over de officiele tidsbesparelser. http://www.citytunneln.com/templates/CT_Page.aspx?id=2349&epslanguage=SV Så Trianglen-Kastrup tager i dag 46 minutter og vil tage 15 minutter efter at citytunneln står færdig. Så der er 21 minutter sparet.
Besvaret

Nu vi er i gang med den her tunneldiskussion og mytebegravelse... Hvad kommer der til at ske med Svågertorp??? Sporene drejer jo af i hver sin retning ved Bunkeflo. Har hørt at Hyllievang kommer til at overtage det meste af trafikken fra Svågertorp, men holder det??? Svågertorp er jo glimrende placeret som pendelerstation fra det syd- og vestlige opland. /junkeren

Besvaret
Så Trianglen-Kastrup tager i dag 46 minutter og vil tage 15 minutter efter at citytunneln står færdig.
Ja det er jo nemt for "Citytunneln-projektet" at sammenligne den kommende station på Triangeln med busstoppestedet der idag ligger på Triangeln :rolleye: Klart Citytunneln vil gavne dem der bor i området omkring Triangeln,det er jo logik :thumbup: Flot hvis toget i praksis kan køre fra Triangeln til Kastrup på kun 15 minutter i fremtiden, det glæder vi os til at se! Men at sige det idag tager 46 minutter, er da fuldstændig latterligt! Hvorfor bruge 46 minutter via Centralen, når man fra Triangeln kan tage bus 7, f.eks kl XX.27 til Svågertorp med ankomst XX.47, og så tage toget XX.51 med ankomst i Kastrup kl XX.03 - altså kan man gøre det idag på 36 minutter, og ikke nødvendigvis 46 minutter! Ret skal være ret! Hader når der lige skal pyntes på et resultat eller en forskel osv, og her snakker vi trods alt om en overdrivelse på ca 28% :thumbdown Men 15 minutter er da trods alt stadig en del bedre end 36 minutter. :rolleyes:
Besvaret
Nu vi er i gang med den her tunneldiskussion og mytebegravelse... Hvad kommer der til at ske med Svågertorp??? Sporene drejer jo af i hver sin retning ved Bunkeflo. Har hørt at Hyllievang kommer til at overtage det meste af trafikken fra Svågertorp, men holder det??? Svågertorp er jo glimrende placeret som pendelerstation fra det syd- og vestlige opland.
I dag kører Øresundstogene langs kontinentalbanen fra Svågertorp op til Malmø, men det bliver ændret med citytunneln. Derved bliver kontinentalbanen fri for øresundstog og kan bruges til lokal tog drift. En publikation (pdf) fra Malmø kommune beskriver det således:
Kontinentalbanan kan bli en tillgång för invånarna i östra Malmö. När den täta trafiken till och från Öresundsbron försvinner kan spåren användas för en lokal tågtrafik för dem som bor och arbetar i området. Idén kallas Kontinentalbanependeln, ett lokaltåg mellan Malmö C och Hyllievång med fyra avgångar per timme i vardera riktningen. Med en ökad tillgänglighet växer också möjligheterna till en större integration mellan de östra stadsdelarna och övriga Malmö och regionen.
Ifølge dokumentet får kontinentalbanen følgende stationer: Malmø C, Östervärn, Rosengård, Persborg, Fosie, Svågertorp, Hyllievång. Jeg ved ikke lige hvordan Oxie kommer til at passe ind? [ATTACH]1287[/ATTACH] Jeg går udfra at cirklerne omkring stationerne indikerer "rimelig kort" cykelafstand. :o. EDIT: Endnu mere omkring de stationsnære områder kan læses her: http://www.malmo.se/download/18.15092c010609dd73148000175/StationNytt.pdf

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...