Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har efterhånden læst en del herinde om import af vogn fra Tyskland. Det ser ud til at min Mercer SLK skal hjem den vej fra inden længe. Det hjælper også med en tysk mekaniker + taksator i familien :) Jeg kan nu ikke blive helt klog på hvor meget man skal lægge i "Svensk Såld" og at importbiler ikke holder prisen... Når jeg har været hos svenske bilforhandlere har jeg spottet en del tyskimporterede biler uden at prisen så speciel lav ud. Nogen af jer, der har haft bøvl med at komme af med en importeret bil igen i Sverige? Jeg kan spare ca. 20K DKK efter rejse, registrering og alt det halløj ved at hente den i Tyskland, men hvis jeg også skal sælge den tilsvarende lavere, er det jo et fedt....

Besvaret
Har efterhånden læst en del herinde om import af vogn fra Tyskland. Det ser ud til at min Mercer SLK skal hjem den vej fra inden længe. Det hjælper også med en tysk mekaniker + taksator i familien :) Jeg kan nu ikke blive helt klog på hvor meget man skal lægge i "Svensk Såld" og at importbiler ikke holder prisen... Når jeg har været hos svenske bilforhandlere har jeg spottet en del tyskimporterede biler uden at prisen så speciel lav ud. Nogen af jer, der har haft bøvl med at komme af med en importeret bil igen i Sverige? Jeg kan spare ca. 20K DKK efter rejse, registrering og alt det halløj ved at hente den i Tyskland, men hvis jeg også skal sælge den tilsvarende lavere, er det jo et fedt....
Jeg tror ikke det er svært at komme af med en importbil hvis bare den ikke har kørt over 75000 km. Jeg har godt nok haft svært ved at komme med mine importbiler.. Måske fordi de har kørt for langt.
Guest Mogens
Besvaret
Jeg tror ikke det er svært at komme af med en importbil hvis bare den ikke har kørt over 75000 km. Jeg har godt nok haft svært ved at komme med mine importbiler.. Måske fordi de har kørt for langt.
Jep - punktet ligger langt lavere end i Danmark. Og dét overrasker mange sælgere. I et land uden afgift er 100.000 km mange km for en bil = billig...
Besvaret
Jep - punktet ligger langt lavere end i Danmark. Og dét overrasker mange sælgere. I et land uden afgift er 100.000 km mange km for en bil = billig...
Jeg læste sidste år at de ældste biler i hele EU kører i danmark, og meget overraskende, sverige!
Besvaret
Jeg læste sidste år at de ældste biler i hele EU kører i danmark' date=' og meget overraskende, sverige![/quote'] Det er vel ikke så overraskende at der bliver kørt mange km i SWE pga de meget større afstande til alt...
Besvaret
Jeg læste sidste år at de ældste biler i hele EU kører i danmark' date=' og meget overraskende, sverige!
Formentlig fordi de der Volvo 740 traktorer der vist er bygget i svensk Panzer med duracell motor, ikke følger de almindelige pensionsregler for biler.
Besvaret

All right. Det giver god mening, at bilers ældningstid er noget kortere i et land uden brutale afgifter. :sick: Men når jeg direkte sammenligner SLK'ere fra autobild.de og bilweb.se på årgang og km er der stadig i omegenen af 25-30.000 at spare. Også selvom modellerne måske har gået 120-150.000 km. Det er bare her jeg tænker: Kan jeg holde den pris på en importbil, eller skal jeg kalkulere med et hak i tuden fordi min vogn ikke kan sælges som "svensk såld"??? /Junkeren

Besvaret

Uden at have et erfaringsgrundlag med køb/salg af flere biler af begge typer, så vil jeg sige at hvis du køber en bil i Tyskland 20-30K billigere end en tilsvarende svensksåld, og på et tidspunkt sælger den igen 20-30K billigere end en tilsvarende svensksåld, så har du jo stadig sparet de 20-30K. Man kan sikkkert være heldig at købe en "tysker" 20-30K billigere end en tilsvarende "svensker" og på et tidspunkt kunne sælge den til samme pris som en tilsvarende "svensker", og på den måde have haft et værditab som er de 20-30K mindre end ved at have købt "svenskeren", men det er nok ikke noget man skal forvente eller hænge sin økonomi op på.

Besvaret
All right. Det giver god mening, at bilers ældningstid er noget kortere i et land uden brutale afgifter. :sick: Men når jeg direkte sammenligner SLK'ere fra autobild.de og bilweb.se på årgang og km er der stadig i omegenen af 25-30.000 at spare. Også selvom modellerne måske har gået 120-150.000 km. Det er bare her jeg tænker: Kan jeg holde den pris på en importbil, eller skal jeg kalkulere med et hak i tuden fordi min vogn ikke kan sælges som "svensk såld"??? /Junkeren
Hvis der kun er 25K SEK at spare er det næsten ikke ulejligheden værd vil jeg sige. Du bruger ret hurtigt 10K på at hente bilen, transport, overnatning, forplejning, plader, forsikring og diverse. Dertil kommer de 4K du skal betale for besiktning og skrotafgift herhjemme.. Så det er måske ligepludselig kun 10K sparet.
Besvaret

En grund til at hente den i Tyskland kan også være at udvalget er markant større af visse typer biler. Prøv f.eks. at søge efter en BMW 120dA på bytbil.com og så det samme på mobile.de. Men kan man finde bilen i Sverige og til en beskeden merpris på fx 20.000 dkk, så er jeg enig - det kan nok lige knap betale sig at køre til Tyskland og hente med mindre man syntes det i sig selv kunne være sjovt.

Besvaret
Det ser ud til at min Mercer SLK skal hjem den vej fra inden længe. Det hjælper også med en tysk mekaniker + taksator i familien :)
Nu er det sådan at jeg har gode kort på hånden ift. at anskaffe bilen i Tyskland. Så om det kan svare sig på besparelsen på indkøbet er ikke et issue. Spørgsmålet lød på om dytten kan holde prisen. Nogen skræmmehistorier? /Junkeren
Guest Mogens
Besvaret

Alt for højt vurderet...

Du bruger ret hurtigt 10K på at hente bilen, transport, overnatning, forplejning, plader, forsikring og diverse.
Der er masser af penge at spare (alt efter model og årgang), og dit regnestykke er alt for højt kalkuleret. Vi plejer at bruge en 4-5.000 kr max.
Besvaret
Der er masser af penge at spare (alt efter model og årgang)' date=' og dit regnestykke er alt for højt kalkuleret. Vi plejer at bruge en 4-5.000 kr max.[/quote'] Ja ja fint. Alt for højt kalkuleret. Nu var der allerede sagt at der var kig på biler hvor besparelsen lå på 25K i forhold til sverige. Nøjes vi med dine 5K så er det stadigvæk en besparelse man burde overveje om det betaler sig at køre efter. 20K. Det var det jeg kommenterede på. Regnestykket vedrørende afhentning af bil kan variere meget. Kører man 2 personer i bil. Rejser man alene med tog. Overnatter man undervejs eller ej. Henter man bilen i Hamborg eller Stuttgart. Tager man forsikring eller ej. 14 dages forsikring eller en måned. Men tak for dit input, altid rart med folk der kommenterer efter at have læst hele tråden. Mht. til skræmme historier om at komme af med importbiler. Jeg har haft min importerede A4 Cab. TDI til salg ret længe. Der har været ret mange forespørgelser fra svenskere, så snart de hører den er importeret vil de ikke høre mere. Jeg har komplet historik, alle service ved Audi. Så det er både det og kilometerne. Mange sorterer biler fra der har kørt over 7500 mil. For mit vedkommende vil jeg fortsat hente biler i tyskland, men det er også nyere og derfor større besparelse. Men du vil gerne derned, det er også en god oplevelse. Men den bliver sværer at komme af med. Og hvad så? Så dyr er den jo heller ikke.. God tur derned.
Guest Mogens
Besvaret

Prøv at finde dit positive sind frem...

Ja ja fint. Alt for højt kalkuleret. Men tak for dit input, altid rart med folk der kommenterer efter at have læst hele tråden.
Selvtak :)
Besvaret

Well 25.000/20.000 sek sparet, syns jeg da er en dags arbejde værd. Personligt kan jeg i hvert fald ikke gå på arbejde og tjene 25.000 sek på en dag til mig selv efter skat. Selv om man skulle tage en fridag fra jobbet, til at hente den - syns jeg stadig besparelsen er værd at gå efter. Og hvis den så skal sælges 25.000/20.000 sek billigere, når man afhænder den efter brug - ja, så har man jo ikke tabt på det. Hvis man ydermere skal låne til bilen i bank eller andet, så betyder 25.000/20.000 sek da nogle måneder mindre i afdrag mv. alt efter hvor meget man afdrager med pr. måned. Det man nok skal overvejer, at brugtbilsprisen på bilen - hvis tabet på den er væsentlig størrer end ens besvarelse, så er det jo lige fedt. Men igen, det handler også om den bil man importerer - er det en specialbil, der er ikke er mange af i Sverige, eller er det en ford mondeo.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...