Guest Nadynka Skrevet May 21, 2007 Rapporter Skrevet May 21, 2007 Hey! Er det bare mig eller er der andre der har haft en enormt dårlig oplevelse med VW i Malmö! Historie: LANG Motor lampen begynder at lyse ( Golf fra 2003 ) får bestilt tid VW og heldigvis har de allerede en tid den følgende morgen kl 7.30 jubii service med en hurtigt tid. Men det skal hurtigt vise sig at da jeg møder glad op kl 7:30 er da der ingen "Nadynka" der har bestilt tid. Diskutere lidt frem og tilbage, de prøver at ringe til den anden VW der ligger i Malmö, men ak de har mig heller ikke på listen. En 15 senere tager de dog sig alligevel tid.... Prisen for en test mellem 500 og 1500 SEK...og så afhænger prisen naturligvis af hvad der skal laves! Et par timer senere ringer de og min bil er klar 2000SEK for test og udskiftning af en bremse kontakt! WHAT så meget, ja 2000SEK nå men jeg betaler "glad" og køre afsted. Jeg køre afsted og 5 km senere bremser min bil pludseligt, den kan bare ikke køre! Ringer til VW og spørger..hvad så? vi sender Falck. FINT Falck kommer og vi køre til VW, de tager bilen ind og jeg kræver nu at få en låne bil ( uden beregning ), afsted igen. de ringer så igen og nu skulle den virke! jamen tak.... Nu er det så 3 dage siden og nu lyser min motor lampe igen. Ja så bliver det 1500 SEK for en ny test, nej nej nej ....de må lave den test og se om det stadig er samme problem eller om det er noget nyt! hvis det er noget nyt fair nok så betaler jeg...men f..om jeg vil betale 1500 SEK for en test igen! Er der ikke noget garanti på deres arbejde...jeg kan jo ikke blive ved at betale 1500SEK. Desuden er det vel nok smart at de siger at prisen er 500-1500 SEK for testen og ja klart bliver det 1500! Er der nogle der har oplevet noget med VW eller er det bare mig der er uheldig! /Nadynka, som først er glad når alt er iorden med bilen!
Guest Trine Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Been there done that....jeg bruger www.motorcenter.se i Skurup...
Johan Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Been there done that...... .....got all the t-shirts? :p
MC Manden Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Hey! Prisen for en test mellem 500 og 1500 SEK...og så afhænger prisen naturligvis af hvad der skal laves! Jeg gad heller ikke betale de dyre tests, så jeg bestilte en scanner på ebay... 300 kr.. så kan jeg teste alle de gange jeg vil...
larscph Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Søg lige herinde... Der er rigtig mange dårlige oplevelser med dem!
Peter H. Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Jeg gad heller ikke betale de dyre tests' date=' så jeg bestilte en scanner på ebay... 300 kr.. så kan jeg teste alle de gange jeg vil...[/quote'] Ja den hjälper noget at vejen,men der er også en masse ting den ikke kan vise,selv vores dyre Bosch tester viser ikke det halve af hvad en org VW tester gör..
MC Manden Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Ja den hjälper noget at vejen' date='men der er også en masse ting den ikke kan vise,selv vores dyre Bosch tester viser ikke det halve af hvad en org VW tester gör..[/quote'] Jeg tror iøvrigt slet ikke den passer på en VW. Min er til japanske og amerikanske biler (plus alt andet end VW og Audi).. Men, man kan ihvertfald også købe en tester til VW på ebay
spinner Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Jeg tror iøvrigt slet ikke den passer på en VW. Min er til japanske og amerikanske biler (plus alt andet end VW og Audi).. Men, man kan ihvertfald også købe en tester til VW på ebay Det du har købt er sikkert en OBDII-tester. OBDII bruges til at udlæse fejlkoder på alle modeller (solgt i USA siden 1/1/96). OBDII var oprindeligt tiltænkt til at lette fejlsøgningen i forbindelse med overholdelse af forurenings-normer, hvis jeg ikke tager meget fejl, men har siden udviklet sig en del. Der er 3 protokoller man kan bruge til OBDII, VPW der bruges af GM (sådan groft talt), PWM der bruges af Ford, og den sidste der bruges af alle de andre (ISO et-eller-andet) - Du har sikkert den sidste, der derfor også kan bruges med VW. Lige for VW (og andre VAG-biler) kan man så få VAG-COM, der er "hjemmebrugerens" værk-/legetøj i forbindelse med fejlsøgning/tilpasning af VAG-biler - koster vel en 2.500-3.000 kroner, og kan væsentlig mere end en ODBII-tester. Så er der så Bosch-testeren, som er den Peter har, der er noget dyrere. Mener typisk de bruges hos "uafhængige" værksteder, og dækker langt flere bilmærker. Og så er der så dem de bruger hos det autoriserede værksted (VAG 5150 eller noget i den stil) der garanteret koster kassen. Hvor meget mere de kan i forhold til f.eks. VAG-COM ved jeg ikke. Jeg har endnu ikke set noget over skulderen hos mekanikeren, som jeg ikke selv har kunnet udlæse/programmere via VAG-COM - dog er teksterne noget mere brugervenlige på hans værktøj. ;) Nå, ved ikke lige hvad jeg vil fortælle med det, men en go' historie var det da ... Eller... En historie var det da... :o
Peter H. Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Det du har købt er sikkert en OBDII-tester. OBDII bruges til at udlæse fejlkoder på alle modeller (solgt i USA siden 1/1/96). OBDII var oprindeligt tiltænkt til at lette fejlsøgningen i forbindelse med overholdelse af forurenings-normer, hvis jeg ikke tager meget fejl, men har siden udviklet sig en del. Der er 3 protokoller man kan bruge til OBDII, VPW der bruges af GM (sådan groft talt), PWM der bruges af Ford, og den sidste der bruges af alle de andre (ISO et-eller-andet) - Du har sikkert den sidste, der derfor også kan bruges med VW. Lige for VW (og andre VAG-biler) kan man så få VAG-COM, der er "hjemmebrugerens" værk-/legetøj i forbindelse med fejlsøgning/tilpasning af VAG-biler - koster vel en 2.500-3.000 kroner, og kan væsentlig mere end en ODBII-tester. Så er der så Bosch-testeren, som er den Peter har, der er noget dyrere. Mener typisk de bruges hos "uafhængige" værksteder, og dækker langt flere bilmærker. Og så er der så dem de bruger hos det autoriserede værksted (VAG 5150 eller noget i den stil) der garanteret koster kassen. Hvor meget mere de kan i forhold til f.eks. VAG-COM ved jeg ikke. Jeg har endnu ikke set noget over skulderen hos mekanikeren, som jeg ikke selv har kunnet udlæse/programmere via VAG-COM - dog er teksterne noget mere brugervenlige på hans værktøj. ;) Nå, ved ikke lige hvad jeg vil fortælle med det, men en go' historie var det da ... Eller... En historie var det da... :o Jeg har stået og kigget på en org tester på vores AUT VAG värksted og den kan utroligt meget mere ind den vi selv har ( Bosch ) men vi bruger jo også kun vores når vi skal finde fejl på de biler vi köber i Tyskland..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu