Leth Skrevet May 21, 2007 Rapporter Skrevet May 21, 2007 Jeg overvjer at købe en bil fra 1979. Bilen er afstillet, sidst synet i 2004 og befinder sig over 300 km fra min bopæl. Må jeg påstille bilen og køre den hjem? Hvor langt tid har jeg til at syne og indregistrere? Jeg kan tilsyneladende ikke tegne forsikring før jeg har nummeret på bilen. Jeg er flyttet hertil i februar og har endnu ikke handlet bil. Kan nogen ridse fremgangsmåden op, så bliver jeg glad:)
Admin Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Jeg overvjer at købe en bil fra 1979. Bilen er afstillet' date=' sidst synet i 2004 og befinder sig over 300 km fra min bopæl. Må jeg påstille bilen og køre den hjem? Hvor langt tid har jeg til at syne og indregistrere? Jeg kan tilsyneladende ikke tegne forsikring før jeg har nummeret på bilen. Jeg er flyttet hertil i februar og har endnu ikke handlet bil. Kan nogen ridse fremgangsmåden op, så bliver jeg glad:)[/quote'] Du må officielt køre bilen når der er betalt vägskatt,tegnet forsikring og bilen er synet, men ok, hvis Mona Sahlin kan......
Gio Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Jeg overvjer at købe en bil fra 1979. Bilen er afstillet' date=' sidst synet i 2004 og befinder sig over 300 km fra min bopæl. Må jeg påstille bilen og køre den hjem? Hvor langt tid har jeg til at syne og indregistrere? Jeg kan tilsyneladende ikke tegne forsikring før jeg har nummeret på bilen. Jeg er flyttet hertil i februar og har endnu ikke handlet bil. Kan nogen ridse fremgangsmåden op, så bliver jeg glad:)[/quote']Det er kun ejeren der kan påställa bilen - og dette bliver du jo først når du har modtaget registreringsbevis i dit navn. Men har du dette, så er der ingen problemer - så længe bilen er forsikret, skattet og synet - præcis som Steen skriver.
Leth Besvaret May 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2007 Bilen er som sagt afstillet. Hvordan kommer en bil til syn når den ikke må køre? Findes der prøveplader? Forsikringsbevis? Forklar mig det som var jeg 4 år, jeg er helt på bar bund:rolleye:
MC Manden Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Bilen er som sagt afstillet. Hvordan kommer en bil til syn når den ikke må køre? Findes der prøveplader? Forsikringsbevis? Forklar mig det som var jeg 4 år' date=' jeg er helt på bar bund:rolleye:[/quote'] Jeg ved ikke hvordan det er med at få den hjem, men... Hvis bilen er avställd, så må du ikke køre i den overhovedet !. Hvis du påställer bilen, så må den køre i forbindelse med reperation og syn. Dvs... er bilen påställd og forsikringen er betalt, så kan du køre til syn. PS... hvad er det for en bil du vil købe, når den nu er fra 1979 ???
Leth Besvaret May 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2007 Synes vi kører lidt i ring her? Jeg må ikke køre i bilen som den står nu, hvis jeg bliver registreret ejer (hvordan?) kan jeg påstille bilen og gøre den klar til syn? Hvor langt tid har man til det? Hvis nuværende ejer påstiller bilen må jeg så køre i den før syn? Det er iøvrigt en Opel Monza 3,0E aut:cool:
MC Manden Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Synes vi kører lidt i ring her? Jeg må ikke køre i bilen som den står nu' date=' hvis jeg bliver registreret ejer (hvordan?) kan jeg påstille bilen og gøre den klar til syn? Hvor langt tid har man til det? Hvis nuværende ejer påstiller bilen må jeg så køre i den før syn? Det er iøvrigt en Opel Monza 3,0E aut:cool:[/quote'] jamen, det er ikke så svært.. hvis du påställer bilen, så må du KUN køre i den i forbindelse med syn og reperation. Du må bruge al den tid du vil, fra du påställer til du syner, men du må ikke køre i den. Du bliver registreret ejer ved at udfylde bilens papirer og indsende dem. Det gøres ved køb af bilen, meget simpelt og ganske gratis. Men, du kan stadig ikke køre bilen hjem efter købet
Leth Besvaret May 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2007 Men' date=' du kan stadig ikke køre bilen hjem efter købet[/quote'] Er der virkelig ikke en løsning på det??
Peter H. Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Er der virkelig ikke en løsning på det?? Hvis du kan vente til efter den 29 ( er på ferie i USA) så kan du låne min pröveplade mod nogle rammer cola :):)
Futz Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Hvis du kan vente til efter den 29 ( er på ferie i USA) så kan du låne min pröveplade mod nogle rammer cola :):) Skal du have nogle biler med hjem ?
Peter H. Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Skal du have nogle biler med hjem ? Man kigger vel lidt..:):) Har mest lyst til at flytte herovere,men det er jo desvärre ikke så nemt ..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu