Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Jeg har netop spenderet halvdelen af dagen på svensk i VH. Det går ganske ok' date=' og svenskerne jeg var sammen med tager hatten af for at jeg foretrækker at tale svensk, så godt jeg nu kan. Og de har fuld forståelse for at jeg lige må tage enkelte ting på dansk. Som de faktisk sagde idag "[i']Skåne er fan inte SVENSK....det e mer dansk, om nåt. Dom jävla nollotarna bla blabla..." *hehe* Malmöiterna giver udtryk for at have mere tilfælles med Danmark og det sydlige Sverige. De føler det selv som om der går en usynlig grænse små 100 km mod nordøst.
Hehehe, jeg vil lære sproget, men det er jo vigtigt om naboen gider at sludre. Mvh Karsten
Besvaret

Ja, du læser teksten forkert. Prøv at læse den langsomt. En løsning for dig er at fakturere din arbejdsgiver i stedet for at få lønmodtagerløn. Så står du helt selv for at betale diverse skatter til Sverige.

Besvaret

Hej Niels Det var egentlig også den ide jeg fik. Men så er det jo bare de svenska skatteregler jeg skal rette mig efter. Måske var det nemmere med de 30 %, for ikke at bruge 30 % af sin tid på papirer. Ded 30 %, skal man ikke sætte det mod hvad man ellers skulle betale i .dk, eller er det uforskammet oveni ? Med venlig hilsen Karsten

Besvaret
Hej Niels Det var egentlig også den ide jeg fik. Men så er det jo bare de svenska skatteregler jeg skal rette mig efter. Måske var det nemmere med de 30 %, for ikke at bruge 30 % af sin tid på papirer. Ded 30 %, skal man ikke sætte det mod hvad man ellers skulle betale i .dk, eller er det uforskammet oveni ? Med venlig hilsen Karsten
Danmark har valgt at lade sociale afgifter indgå i personbeskatningen - Sverige har valgt at lade det være en arbejdsgiverafgift. Så ja: det er 'oveni'

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...