Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Spørgsmål vedr. gældsanering. Jeg har en gammel gæld fra et konkurs i 1986. Jeg forsøgte at søge om gældsanering ved skifteretten i KBH hvor jeg fik udleveret en skema til udfyldning og gjort som jeg fik besked på at returnere skemaet i udfyldt tilstand. Da jeg henvendte mig igen med skemaet i hånden fik jeg besked at det kunne jeg ikke søge om her da jeg bor i SE og har boet her siden 1999 så jeg kunne henvende mig til Malmö kommune hvor jeg tilhøre. PÅ Malmö kommune fik jeg at vide at de kunne ikke hjælpe mig da gælden er i DK og er så gammel og at da jeg arbejder i DK og betaler min skat der så er det Dk`s pligt at hjælpe mig med gældsaneringen, som jeg også mener vil være det rigtige. Jeg sendte en mail til Skatteministeriet med beskrivelsen af forløbet for to mdr. siden men jeg ikke så meget at fået et svar fra dem om evt. mulighed for at komme videre i denne sag. Gennem venner har jeg fået forslaget om at fremlægge emnet i Øresundsdebatten måske er der andre som også er i samme situation eller at der er evt. nogen som kan give en form for videre vejledning. PÅ forhånd tak Andy

Besvaret

Den medarbejder hos Malmö Kommune har mistænkeligt mange argumenter. Det virker lidt overgjort, at vedkommende ikke vil hjælpe dig fordi 1) Du arbejder i Danmark, 2) betaler skat i Danmark og 3) gælden er i Danmark. Såmegetdestomeresom det nok ikke er de stærkeste argumenter, sådan hver for sig. Eftersom du bor i Sverige, er du omfattet af svensk lovgivning og "rätsskipning", så der må være noget specielt at henvise til, før man kan afvise overhovedet at tage sagen op. Derfor synes jeg, du skal gå tilbage til kommunen og bede om at få uddybet, hvorfor du skal være henvist til juridisk at svæve hjemløs rundt over Øresund. I det mindste skal du få et rigtigt afslag fra Malmö Kommune, altså´med en begrundelse, henvisning til relevante paragraffer og oplysning om, hvordan der overklages.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...