Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Jeg overvejer at købe en speedbåd til næste sommer. men hvordan er regler omkring køb af båd (også hvis man impotere), og skal man have et sejler/førebevis?. nogle der ved hvor nemt det er at få en bådplads i/omkring malmö samt hvor priserne ligger for sådan en? mvh. Kennet

• 4 weeks later...
Besvaret
Hej. Jeg overvejer at købe en speedbåd til næste sommer. men hvordan er regler omkring køb af båd (også hvis man impotere), og skal man have et sejler/førebevis?. nogle der ved hvor nemt det er at få en bådplads i/omkring malmö samt hvor priserne ligger for sådan en? mvh. Kennet
Har du fundet ud af noget?
Besvaret

nej ikke endnu. har ikke haft den store tid til selv at søge rundt og ville vente med selv til søge mere i det til jeg flyttede. og ingen her ved åbenbart noget om det såå...

Guest Mogens
Besvaret

CE-godkendelse...

har ikke haft den store tid til selv at søge rundt og ville vente med selv til søge mere i det til jeg flyttede. Og ingen her ved åbenbart noget om det såå...
Jeg var tæt/tændt på en 2 motores Formule (2xV8) på et tidspunkt sidste år. Havde fundet den i Schweiz, men blev forskrækket over at læse om følgende: CE-godkendelsen. www.lystsejleren.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=2 Citat: Det er nu 6 år siden, medlemslandene i EU besluttede, at alle nye lystbåde skal CE-godkendes efter fælles EU-standarder. Målet er at højne sikkerhedsniveauet i lystbådebranchen og samtidig fjerne handelsbarrierer mellem EU-landene. Men der dukker stadig både op, der ikke har været gennem den strenge kontrol, og henvendelser til Søfartsstyrelsen tyder på, at mange ikke er klar over, at CE-mærkningen er lovpligtig. Kravet gælder i store træk alle lystbåde mellem 2,5 og 24 meter, bygget efter 15. juni 1998 samt brugte lystbåde importeret fra lande uden for EU.
  • 1 year later...
Besvaret

ved med sikkerhed at der ikke ar afgift på både hverken i dk eller sverig.... scwheiz gælder som et 3. land som med biler og inføre man derfra er afgiften altid højre(med biler) ved ik om det gælder både.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...