Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min agent i marken kan med gru berette, at der er forventede forsinkelser på togene her til aften, da en køreledning er faldet ned. Det vedrører dog kun trafikken til og fra KBH H og Nørreport/Østerport ( hvilken informationsskranken på Hovedbanen ikke selv ved :confused:, men Bane Danmark ved det åbenbart Bane Danmark ) men på trods af dette kører togene ikke lige pt. Agenten rapporterer om ingen/manglende oplysninger fra DSB samt kaos på stationen grunden folkemylder...

Besvaret

Banedanmark serveren (HTTP Error 500-13 - Server too busy) Det kan være at dette hjælper på manglende information fra DSB's side.

• Højtaler der ikke virker.
  • Tale der ikke er til at forstå.
  • Tog der bremser så man intet kan høre.
  • Manglende skiltning.

Der er bare syndt at der skulle et uheld til før det kommer op i medierne at informationen er meget dårlig. Mvh Nenad

Besvaret
Det kan være at dette hjælper på manglende information fra DSB's side.
  • Højtaler der ikke virker.
  • Tale der ikke er til at forstå.
  • Tog der bremser så man intet kan høre.
  • Manglende skiltning.

Der er bare syndt at der skulle et uheld til før det kommer op i medierne at informationen er meget dårlig. Mvh Nenad

Jeg tror desværre ikke at man i denne omgang kommer til at fokusere på informationen, men mere DSB's sikkerhed. I den her forbindelse er det nok mere relevant at diskutere, hvorfor det kunne ske, og ikke hvorfor de mange andre passagerere ikke fik noget at vide om den efterfølgende togdrift...
Besvaret

Hvor er det bare uhyggeligt, tænker på alle de gange man har stået i den ende af perronen!!! Ja og prøv at tænke på dem som har været vidner til det... Kunne være jeg skulle overveje bilen i morgen tidlig

Besvaret
Hvor er det bare uhyggeligt, tænker på alle de gange man har stået i den ende af perronen!!! Ja og prøv at tænke på dem som har været vidner til det... Kunne være jeg skulle overveje bilen i morgen tidlig
Ifølge min kilde, så var folk temmelig rystede, specielt en kvindelig svensk togdame, som min kilde snakkede lidt med... Børnene fra lejrskolen var pænt chokerede, men deres mandlige lærer var på benene, men havde dog røde mærker over kravebenene. Der var meget hurtigt sørget for psykolog og krisehjælp, men jeg tror heller aldrig jeg kommer til at stå der igen, helt afslappet... så hellere rotterne og lugten på Nørreport! Er bare chokeret over at det overhovedet var muligt!! Det er simpelthen sådan en ting som bare ikke må ske, og det kan ikke passe at sådan nogle ledninger ikke tjekkes et par gange om året, nu folk færdes under dem... dét fatter jeg simpelthen ikke!
Besvaret

Nej det forstår jeg heller ikke! Synes det er så skræmmende at det kan gå så galt... Og ja, at det SKAL gå så galt før der måske bliver gjort noget ved det. Jeg kan også godt overleve nørreport for at undgå det der, men så tænker jeg bare... Hvor vedligeholdt er der så lige på den station??! Og der er man jo luket inde under jorden:( Må indrømme at det her får mig til at føle mig ret så utryg!

Besvaret

Shit happens Eftersom der ikke var flere døde, mon vi så ikke kan konkludere, at mediernes oplysning om, at de kvæstede fik strøm gennem kroppen ikke er 100 procent korrekt, men udelukkende er taget med for at sætte lidt ektra kulør på hændelsen. :rolleyes:

Guest Mogens
Besvaret

Wrong Nils

Eftersom der ikke var flere døde, mon vi så ikke kan konkludere, at mediernes oplysning om, at de kvæstede fik strøm gennem kroppen ikke er 100 procent korrekt, men udelukkende er taget med for at sætte lidt ektra kulør på hændelsen.
Nej - politiets udrykningsleder har netop udtalt på TV, at een person har fået "strøm" igennem sig...
Besvaret
Nej - politiets udrykningsleder har netop udtalt på TV' date=' at een person har fået "strøm" igennem sig...[/quote'] Hvis det skulle vise sig at være korrekt, så vil jeg beklage mine hastige konklusioner... :cool:
Besvaret
Nej det forstår jeg heller ikke! Synes det er så skræmmende at det kan gå så galt... Og ja, at det SKAL gå så galt før der måske bliver gjort noget ved det. Jeg kan også godt overleve nørreport for at undgå det der, men så tænker jeg bare... Hvor vedligeholdt er der så lige på den station??! Og der er man jo luket inde under jorden:( Må indrømme at det her får mig til at føle mig ret så utryg!
Ja Nørreport er heller ikke det hyggeligste sted... efter min mening er der alt for smalt derinde, så tit skal man temmelig tæt på kanten, når man skal forbi andre... :scared: Og som du helt rigtigt siger, hvad sker der så ikke hvis man er fanget under jorden... Og så skal det ikke undre mig hvis det er undermineret af alle de klamme rotter der kravler rundt dernede!!
Eftersom der ikke var flere døde' date=' mon vi så ikke kan konkludere, at mediernes oplysning om, at de kvæstede fik strøm gennem kroppen ikke er 100 procent korrekt, men udelukkende er taget med for at sætte lidt ektra kulør på hændelsen. :rolleyes:[/quote'] Det må da siges at være heldigt at der kun er én slemt tilskadekommen, og endnu ingen døde, når man tænker på hvad der er sket... Og så vidt jeg er orienteret, så behøver man jo ikke dø af at få strøm igennem sig, så der kan jo derfor i teorien godt være flere, der har fået den grimme én på opleveren... Uanset hvad, så er det skandaløst at den slags kan ske!
Besvaret
Og så vidt jeg er orienteret, så behøver man jo ikke dø af at få strøm igennem sig, så der kan jo derfor i teorien godt være flere, der har fået den grimme én på opleveren... Uanset hvad, så er det skandaløst at den slags kan ske!
Klart man kan overleve at få strøm igennem sig, men nu var det så ikke 220 volt og en sengelampe, men 25.000 volt (ellervadeter) og strøm nok til at drive et lokomotiv, altså mere ovre i lynnedslag, så jeg stiller mig afventende. Men skandaløst det er det. Skandaløst. :)
Guest Supermule
Besvaret

Er det ikke første gang det er sket i dk????Altså ned over en perron???? Kan vi så ikke konkludere at sandsynligheden for at det sker er temmelig lille???? Og visse folk har en tendens til at overreagere?????:lol: Desuden er der 4 nødudgange fra Perronen på Nørreport.....Og rotterne er sku mere bange for os end vi er for dem....:lol:

Besvaret
Klart man kan overleve at få strøm igennem sig, men nu var det så ikke 220 volt og en sengelampe, men 25.000 volt (ellervadeter) og strøm nok til at drive et lokomotiv, altså mere ovre i lynnedslag, så jeg stiller mig afventende. Men skandaløst det er det. Skandaløst. :)
Ja, en sengelampe kan det ihvertfald ikke sammenlignes med :lol: Men det bliver spændende at høre de forklaringer og detaljer der kommer de næste par dage... For hvis der er en der har fået strøm igennem sig, så er det vist temmelig heldigt at personen har overlevet. Jeg kunne forestille mig at de andre lettere kvæstede har fået et svirp med ledningen...
Besvaret
Er det ikke første gang det er sket i dk????Altså ned over en perron???? Kan vi så ikke konkludere at sandsynligheden for at det sker er temmelig lille???? Og visse folk har en tendens til at overreagere?????:lol: Desuden er der 4 nødudgange fra Perronen på Nørreport.....Og rotterne er sku mere bange for os end vi er for dem....:lol:
Jeg synes bestem ikke der er nogen her der overreagerer. Selv har jeg en forventning om at kunne færdes visse steder uden at blive udsat for livsfare, men det har vi vist allerede konkluderet at der er forskellige meninger om. Nu har der været skrevet så meget om den skandaløse bro og bommer der klapper ned over biler, så jeg synes bestemt ikke der er nogle der reagerer ud over normalen vedrørende denne sag. De fleste af os har jo et ønske om at komme sikkert hjem til vores familier... 4 nødudgange på Nørreport? Det giver jeg ikke meget for. Nogle gange er der så proppet at man ikke kan komme forbi hinanden, så med det samme folk går i panik er 4 nødudgange simpelthen for lidt.
Besvaret
Hvad har fire nødudgange på Nørreport at gøre med en ulykke ved spor 5 på KBH H :confused:
Egentligt ingenting, men Nørreport blev nævnt som et sted man kunne bruge i stedet for Hovedbanen...
Guest Supermule
Besvaret

Lille ven.....UANSET hvor du bevæger dig, er du udsat for livsfare........ Handler ganske enkelt kun om at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt..... Der er ganske enkelt en statistisk sandsynlighed for at du omkommer i trafikken og den kan du ikke gøre noget ved...... Du kan endsige heller ikke forebygge den, så jeg synes du skal tage det roligt og nyde hver dag. Fremfor at frygte det som måske kan ske.....:love2: Alt her i livet er en kalkuleret risiko, såååååå........ Tør du overhovedet gå på gaden????? Jeg mener chancen for en vildfaren ht bus er sgu da større end at du får et lyn eller ledning i hovedet...:lol:

Jeg synes bestem ikke der er nogen her der overreagerer. Selv har jeg en forventning om at kunne færdes visse steder uden at blive udsat for livsfare, men det har vi vist allerede konkluderet at der er forskellige meninger om. Nu har der været skrevet så meget om den skandaløse bro og bommer der klapper ned over biler, så jeg synes bestemt ikke der er nogle der reagerer ud over normalen vedrørende denne sag. De fleste af os har jo et ønske om at komme sikkert hjem til vores familier... 4 nødudgange på Nørreport? Det giver jeg ikke meget for. Nogle gange er der så proppet at man ikke kan komme forbi hinanden, så med det samme folk går i panik er 4 nødudgange simpelthen for lidt.
Besvaret
Lille ven.....UANSET hvor du bevæger dig, er du udsat for livsfare........ Handler ganske enkelt kun om at være på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt..... Der er ganske enkelt en statistisk sandsynlighed for at du omkommer i trafikken og den kan du ikke gøre noget ved...... Du kan endsige heller ikke forebygge den, så jeg synes du skal tage det roligt og nyde hver dag. Fremfor at frygte det som måske kan ske.....:love2: Alt her i livet er en kalkuleret risiko, såååååå........ Tør du overhovedet gå på gaden????? Jeg mener chancen for en vildfaren ht bus er sgu da større end at du får et lyn eller ledning i hovedet...:lol:
Når nu der er en mulighed for at minimere disse risici ved vedligeholdelse af stationerne, er der vel ingen grund til ligegyldighed, trækken på skuldrene og ellers bare håbe på det bedste :cool: Eftersom vi betaler en klækkelig sum for togtransporten er det vel ikke for meget forlangt at der er sørget for sikkerheden - ligesom du sikkert ville blive temmelig arg over huller i vejen på broen!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...