Tomcat Skrevet June 17, 2007 Rapporter Skrevet June 17, 2007 Hej Alle Selv om det måske ikke er så aktuelt med løsrivelse af det Nordiske samarbejde, er det hårrejsene at se på mens Dansk Folkeparti udøver isolationspolitik. Øresundsborger burde måske tage det op til et møde og evt. kontakte Integrationsministeren samt sende et brev til statsministeriet med den fakta som Øresundsinstituttet ligger inde med. Dansk Folkeparti burde også konfronteres og afkræves dokumentation for deres postulater. Hvorfor kan vi ikke stemme til folketinget så vi kunne få dem ud? Jeg er træt af et politisk parti bestående af vaskekoner og gamle sure mænd.
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Men faktum er at, havde man lyttet til Glistrup i 1970, så var rigtig mange problemer undgået i de næste 30 år.......
Tomcat Besvaret June 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 18, 2007 Nu gider jeg ikke bevæge mig ind i en længere politisk debat da jeg ikke selv er speciel politisk interesseret. Men jeg ville mene at det er på begrundelse af begrænset menneskesyn at påstår at "Danmark skal være fri for muhammeddanere" som glistrup udtrykte. Nu er jeg selv en person der er meget åben for input på mine rejser og der findes mange gode ting i andre kulturer som skilder sig fra den danske. Verden ville være kedelig hvis vi bare skulle nøjes med kolonihaver og Hof.
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 De holdninger kom først rigtig til udtryk senere i hans politiske karriere.....
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Mogens Glistrup (født 28. maj 1926 i Rønne på Bornholm). Glistrup blev jurist (cand.jur.) i 1950 og landsretssagfører i 1955 med møderet for Højesteret. Lektor i skatteret ved Københavns Universitet 1956-1963. Han blev offentligt kendt ved på TV 30. januar 1971 at sammenligne skattesnydere med jernbanesabotører og kort efter at vise sit skattekort med 0 i trækprocent, uanset at han som skatterådgiver for rejsekongen Simon Spies og mange andre havde stor indtjening i sit advokatfirma. Glistrup forsøgte i tiden derefter at blive opstillet i de etablerede partier med sine allerede i 1960erne udtænkte politiske ideer om afskaffelse af personskatterne og store dele af den offentlige sektor. Allerede i 1965 havde han støttet Peter Rindal i dennes protest mod kunststøtte og opfordret Rindal til at danne et politisk parti. Glistrup blev i 1971 opstillet for Det konservative Folkeparti, men den lokale opstilling blev annulleret. Han stiftede så Fremskridtspartiet den 23. august 1972 og ledede det som kampagneleder 1973-1983 og 1999-2001. En fængselsdom i 1983 for skatteunddragelse blev resultatet af Glistrups åbenmundede indrømmelse af udnyttelse af hullerne i skattesystemet, hvorefter Glistrups folketings-suppleant Pia Kjærsgaard overtog magten i partiet, mens han afsonede straffen i Horserød Statsfængsel. Da Glistrup blev løsladt fra fængslet, advarede han kraftigt mod det, han kaldte muhamedanerindvandringen som følge af en liberalisering af udlændingeloven i 1983. Dette førte til beskyldninger om racisme og manglende stuerenhed også i hans eget Fremskridtsparti. Han kom i Folketinget igen i 1987, men i 1990 ekskluderedes han fra Folketingsgruppen, fordi han ikke ville love at stemme som de nye magthavere i partiet ønskede. I perioden 1990-1999 forsøgte Glistrup at komme på banen igen med Trivselspartiet og skrev samtidigt tykke bøger om ”De Fremmede i Landet”. I 1999 blev Glistrup genoptaget i Fremskridtspartiet, som i mellemtiden var blevet betydeligt mindre, efter at Pia Kjærsgaard havde forladt partiet og dannet Dansk Folkeparti. Ophævelsen af Glistrups eksklusion fra Fremskridtspartiet skete ved landsmødet 1999 mod de nye lederes ønske. De ønskede ikke at følge Glistrups politik om ”Muhamedanerfrit Danmark”, og forlod derfor partiet. Som 75-årig var Glistrup så igen kampagneleder ved valget 2001, men det lykkedes ikke at komme over spærregrænsen. Siden 1979 har Glistrup offentligt kommet med racistiske udtalelser, såsom at "muslimer formerer sig i landet som rotter via familiesammenføringer og fødsler", hvilket har medført stribevis af straffe til ham selv og hans følgeskab, bl.a. fængsling i 20 dage i 2005. Martyrium for civil ulydighed blev folkebevægelsens varemærke og skulle vise sig at være en god måde at få mærkesager frem i lyset. Partiets succes i dets første år skyldtes i høj grad Glistrups humoristiske, målrettede, folkelige provokationer imod statsbureaukratiet, og derefter fulgte hundredvis af gennemarbejdede lovforslag, der oftest afvistes af ”gammelpartierne” men hvoraf nogle efter få år blev vedtaget i modereret udgave. Det handler både om privatisering, tvangsaktivering, besparelser og øget personlig frihed, fx juridiske foranstaltninger imod tvangsfjernelse af børn. Skattenedsættelser via nedskæring på sociale udgifter var et vigtigt punkt, men pensionister ønskede man at forkæle. Denne taktik er blevet kopieret af og har været afgørende for efterfølgerpartiet, Dansk Folkepartis succes. At Glistrup og hans partifæller allerede i 1979 fik gjort det til et højtprioriteret debatemne, at indvandrerne skulle snylte og havde det mål at overtage vore ressourcer og derfor bude udvises, har været en helt afgørende linje for efterfølgerpartiet. Glistrups debut som farverig debattør i dansk politik skete i de to år, før partiet blev stiftet, og her kom hans holdninger frem vedr. pacifisme og revisionisme, hvilket aldrig blev godtaget af det jysk-dominerede provinsparti. I de år bevægede han sig hastigt fra advokatrollen som klienternes forsvarer til at være de socialt svage danskeres mand, generelt udfra det utilitaristiske etisk-politiske slogan ”Størst mulig lykke for flest mulige danskere” Her kan du få en fornemmelse for den genialitet der var gemt i manden.....
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Har foreslået, at man erstattede det danske militær med en telefonsvarer, der sagde "Vi overgiver os" på russisk. Blev offentligt kendt ved på tv 30. januar 1971 at sammenligne skattesnydere med jernbanesabotører og kort efter at vise sit skattekort med 0 i trækprocent. Da han konfronteres med, at afskaffelse af socialhjælp vil medføre, at nogle mennesker vil sulte, svarer han, at så må man opsætte havregrødsautomater. Til Berlingske Tidende udtalte han i 1999: "Selvfølgelig er jeg racist – det er alle gode danskere. Enten er man racist, eller også er man landsforræder". Han har også sagt, at der er mange, som ikke betaler skat - men at han bare er den, der skriger mest op om det. Statskundskabsuddannelsen er Glistrup ikke begejstret for. "Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af", har han sagt.
MC Manden Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 *snip* Her kan du få en fornemmelse for den genialitet der var gemt i manden..... LOOOL Og, hvilke problemer ville så ha' været undgået i DK hvis man havde lyttet til Glistrup ??
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 :) Søg lidt info om ham på google....... Men her er lidt: Partiets succes i dets første år skyldtes i høj grad Glistrups humoristiske, målrettede, folkelige provokationer imod statsbureaukratiet, og derefter fulgte hundredvis af gennemarbejdede lovforslag, der oftest afvistes af ”gammelpartierne” men hvoraf nogle efter få år blev vedtaget i modereret udgave. Det handler både om privatisering, tvangsaktivering, besparelser og øget personlig frihed, fx juridiske foranstaltninger imod tvangsfjernelse af børn.
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Og nej, jeg vil gerne slå et syvtommer søm igennem formodningen om, at jeg stemmer på DF. Jeg kan slet ikke se det geniale i Pia K. Hun mangler den dybde Glistrup havde.....Der kom sjældent noget ud, uden der var hold i tingene. Samfundet afspejler så desværre den angst for konflikt, som Glistrup ikke besidder...:)
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Vi tager lige et indlæg mere: Danskere skal ikke forhånes, når de vil gøre noget effektivt for at forsvare deres hjemstavn. Otto Leisners uhøjtidelige fædreland tilhører de Osvald Helmuth-ætlinge, som kom ind fra Korsbæk med Halfdan Rasmussens fire-tog. I dette livsmønster forløber vore tilværelser på fælles traditioner, som udløser ro og tryghed i vort lille danske smørhul. Som Bent Mohn skriver i Politiken (21.6.1991) føles det lykkeligt for landet, hvis Grethe Sønck er indbegrebet af dansk folkelighed. Festligt, folkeligt og fornøjeligt vil vi have det. At kede sig er noget af det værste. Udslettelse af egen identitet og af egen livslykke er derimod selvfølgelig for muhamedanerne. I dyb skæbnetro affinder de sig med, at det, der sker, er Allahs vilje. Dydigt underkaster de sig samhørighed med familie, slægt og trosfæller. Vi finder det mest trivselsfremmende, at det enkelte individ selv frit afgør, hvorvidt hun eller han vil leve i husstand med andre. Muhamedanismens faste tradition forordner, at kun familier og storklaner har vægt, mens det enkelte individ i folkemasserne ikke i sig selv er af betydning eller fortjener samfundets respekt. Han skal blot som en af de mange arbejdsmyrer sikre ære, værdighed og magt for islam. Denne de forkuedes underkastelsesideologi ligger fjernt fra 1990’er danskernes friske, frimodige, autoritetsskeptiske omgangsformer. Jantelandet skal nok vide at nedpille fra piedestalen den, som fører sig frem som stærk mand, der vil dominere og lede omgivelserne. Dansk sympati ligger hos de svage, mens vi ikke hæger om vor elite af usædvanligheder. Og da slet ikke, hvis de er selvglade, oppustede alvorlighedsfolk. [...] Signalementet af danskerne er, at vi ikke er skabte til himmelblå højhed eller sønderslidende blæst. Men alene til at hyggenyggepusle os gennem vore jordeliv i trivsel og harmoni. Middelvejen kalder vi gylden. Uanset at den ofte er grobund for middelmådighed og kortsigtethed. Blot vi kan have det rart og bekvemt her og nu, bekymrer det os ikke, om syndfloden kommer efter os. Vi forstår os ikke på rænker med langsigtet henblik på at udrydde andre. På det jævne, på det jævne, der har livet sat os stævne, der skal vi vor prøve stå. Den fælles danske bevidsthed er, at ved jorden at blive det tjener os bedst. Slaphed og klap-nu-i er dansk dagligdagsmønster, mens patos, lidenskabsskaberi-følelsesudbrud og store tragedierne-ord, på os virker billige, hykleriske, panegyriske og hule. Fanatisme, terror, blodige religionskrige og andre yderlighedsvoldsomheder ligger os fjernt, hvor de er udfordringer og inspiration for muhamedanske folkeslag. 1000 danskere vil derfor ikke stå sig, når 10 fanatikerinspirerende offensive og udfarende fundamentalister maser sig frem. Saddam Husseins måde at folketale bombastisk på i længde, religionsudladninger, virkelighedsflugt, overdrivelser og urealisme er simpelthen noget, vi jordbundne danskere ikke kan fatte. [...] Danskeren svælger i stjerneøjeblikke på Mallorcas overfyldte strande, barer og grisefester, hvor muhamedanernes rejse foregår under strabadsfyldte, restriktionstramme vilkår til Muhameds Mekka. Her gælder den store kysseoplevelse den i mere end 2000 år overbesuttede hellige stenterning Ka’aba’en. Danskernes grinen og holden sjov virker pinligt, anstødeligt og umodent på Allahdyrkere. Uforpligtende adfærd betragter de som synd, mens vi synes, at de er nogle dødbidere. Hos dem ville det aldrig kunne forekomme, at hele folket fra hytte til slot samledes snesevis af lørdag aftener i begejstring omkring monologer mod "Lorteland" som det faste tema i analyse af eget samfund. [...] Kun en tåbe frygter ikke Islam. Vil danskerne ikke dige, må de vige. Klaus Rifbjerg, professor Sløk, Gregers Dirckink-Holmfeld og mange andre i dagens magtelite i Danmark, svækker deres fædreland med deres forkvaklede hang til selvkritik, og til at undervurdere egne folkelige værdier. Da gode kulturer ofte er bukket under for intolerante aggressorer, er der intet belæg for, at den danske egenart ikke skulle være bedre værd end at gå til grunde, fordi den ikke kan stå sig i dysten mod den indtrængende muhamedanske. Den svage har også adkomst til at leve – i al fald i sit eget land. Læs den IKKE som en kritik af ISLAM, men en kritik af de selvglade og selvfede danskere........ Med andre ord, så be'r han daneren om at få fingeren ud af røven.......
Futz Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Der burde gøres noget politisk modarbejde mod Dansk Folkeparti -------------------------------------------------------------------------------- Hej Alle Hvorfor kan vi ikke stemme til folketinget så vi kunne få dem ud? Jeg er træt af et politisk parti bestående af vaskekoner og gamle sure mænd. Jeg tror hellere man skal passe på at Dansk Folkeparti ikke gør noget politisk modarbejde mod Os her i Sverige og får vaskekoner og gamle sure mænd til at stemme os hjem. Bene vixit qui bene latuit
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Du har ret Futz.... Den der lever godt, lever ubemærket......:)
Steensommer Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Man kunne sagtens forestille sig at en debat om alle fordelene ved at bo i Sverige eller Tyskland og arbejde i DK kunne udløse misundelse i medierne og dermed måske større beskatning, så det ikke kunne betale sig at bo i Sverige med job i DK. Men det som DF's indlæg handler om, er frygten for at Irakiske flygtninge og andre indvandrere fra mellemøstlige lande skulle finde en genvej til Danmarks socialydelser via Sverige som svenske statsborgere, når Sverige må dreje nøglen nedenom om et par år (iflg. DF altså - mig bekendt er den svenske økonomi nu ikke så hårdt trængt). Dette kunne indskrænkes via det nordiske samarbejde. Men jeg tror aldrig dette forslag vil blive taget seriøst af andre end landsbytosserne fra DF, som igen har været ude i mediemøllen uden at have regnet lidt på det hjemmefra først. Læs lidt om tallene her (89 "ny"svenskere kom til DK sidste år) http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=9220&page=4
Steensommer Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Omkring den savlende Bornholmer, som så rørende er beskrevet tidligere i denne tråd, vil jeg citerer selvsamme fremmedfjendske person i et interview i BT for ca. 10 år siden. Det er efter et besøg i en dansk folkeklasse, hvor emnet blandt andet handlede om at lærerne ikke må slå eleverne som i gamle dage: "Jeg blev selv slået som dreng af min far og se hvordan det er gået mig!" I rest my case. Der bor formentlig stadig nogle "Muhammedanere" i Glistrups fødested i Rønne i dag... hvilket jeg finder hysterisk morsomt!
Guest Supermule Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 De har vel også pizzaria'er i Rønne.......Formentlig......
Steensommer Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Ja... var der ikke også engang nogle der lavede telefonfis i radioen - tror det var Voice og så ringede de til et pizzaria og Mogens Glistrup samtidig og koblede forbindelserne sammen, så de troede den anden havde ringet op *GGG*
hexa Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Man kunne sagtens forestille sig at en debat om alle fordelene ved at bo i Sverige eller Tyskland og arbejde i DK kunne udløse misundelse i medierne og dermed måske større beskatning, så det ikke kunne betale sig at bo i Sverige med job i DK. Men det som DF's indlæg handler om, er frygten for at Irakiske flygtninge og andre indvandrere fra mellemøstlige lande skulle finde en genvej til Danmarks socialydelser via Sverige som svenske statsborgere, når Sverige må dreje nøglen nedenom om et par år (iflg. DF altså - mig bekendt er den svenske økonomi nu ikke så hårdt trængt). Dette kunne indskrænkes via det nordiske samarbejde. Men jeg tror aldrig dette forslag vil blive taget seriøst af andre end landsbytosserne fra DF, som igen har været ude i mediemøllen uden at have regnet lidt på det hjemmefra først. Læs lidt om tallene her (89 "ny"svenskere kom til DK sidste år) http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=9220&page=4 Halløjsa.. Som svensk ved jeg at det er meget nemmere at være indvandrere i Sv end Dk, I den klas jeg gik i nu Dk det sidste år, gik det nogle kvinder som er indvandrere som havde familie i Sv, og de syntes at det var mange ting som var meget bedre i Sv end Dk, så jeg tror ikke at det bliver den store flyt fra Sv til Dk.. mvh hexa
Humle Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Hej Alle Selv om det måske ikke er så aktuelt med løsrivelse af det Nordiske samarbejde, er det hårrejsene at se på mens Dansk Folkeparti udøver isolationspolitik. Øresundsborger burde måske tage det op til et møde og evt. kontakte Integrationsministeren samt sende et brev til statsministeriet med den fakta som Øresundsinstituttet ligger inde med. Dansk Folkeparti burde også konfronteres og afkræves dokumentation for deres postulater. Hvorfor kan vi ikke stemme til folketinget så vi kunne få dem ud? Jeg er træt af et politisk parti bestående af vaskekoner og gamle sure mænd. Tror du de faa stemmer der er at hente hos danskerne i Sverige er nok til at aendre den politiske magtbalance i DK ?
Nils Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Den sidste trækker broklappen op Vaskekoner? Jeg synes det skifter hele tiden, hvem der er fjenden. Hvad skulle vi gøre uden Politiken: Dansk Folkeparti er nu endelig afsløret som albanske separatister.
MRoderick Besvaret June 19, 2007 Rapporter Besvaret June 19, 2007 LOL, jeg havde forventet en interessant debat ... istedet fik man et klasse eksempel på hvordan man afsporer en debat fuldstændigt med et par enkelte indlæg, god fornøjelse med det ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu