pixelworks Skrevet June 19, 2007 Rapporter Skrevet June 19, 2007 Hej alle. Vi er en lille familie der snart flytter til Löddeköpinge og glæder os vanvittigt meget :) Der er naturligvis en masse spørgsmål, når man er ny i et andet land (det kender de fleste af jer vel til :) - et af dem går på: Min hustru skal have et mobilabonnement - kan det bedst betale sig at købe et svensk, eller skal hun beholde sit danske? Det er måske et dumbt spørgsmål, men jeg har ikke helt styr på hvem der betaler til hvilke grænser osv. Hun kommer fortrinsvis til at ringe til DK - men fra både DK og SV. På forhånd tak!
koustrup Besvaret June 19, 2007 Rapporter Besvaret June 19, 2007 Søg og du skal finde :-) Hin`t: køb en 3 tlf. til hende
Junkeren Besvaret June 19, 2007 Rapporter Besvaret June 19, 2007 Og har I fastnet, så få jer noget dansk IP-telefoni. Det svarer faktisk bare til at trække en forlængerledning fra DK med det danske nummer. Vi ringer til DK til 9 øre / minut når vi er hjemme og folk fra DK ringer ind til normal takst. :th2:
Basse Besvaret June 19, 2007 Rapporter Besvaret June 19, 2007 Og har I fastnet, så få jer noget dansk IP-telefoni. Det svarer faktisk bare til at trække en forlængerledning fra DK med det danske nummer. Vi ringer til DK til 9 øre / minut når vi er hjemme og folk fra DK ringer ind til normal takst. :th2: Smart - ringer for 0,40 sek i min. til DK - så lidt er der da at spare :-) Mht. mobil - så vil jeg også foreslå 3 i DK - så ringer hun til DKpris uanset om hun er i sverige eller i DK - dog er det udlandspris, hvis hun ringer til et svensknummer self. Udlandsprisen hos 3 er vidst nok 2.50 kr./min
pixelworks Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 Og har I fastnet, så få jer noget dansk IP-telefoni. Det svarer faktisk bare til at trække en forlængerledning fra DK med det danske nummer. Vi ringer til DK til 9 øre / minut når vi er hjemme og folk fra DK ringer ind til normal takst. :th2: Sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan kan man få noget dansk IP-telefoni når man er bosidende i SV? Mht. mobil - så vil jeg også foreslå 3 i DK - så ringer hun til DKpris uanset om hun er i sverige eller i DK - dog er det udlandspris, hvis hun ringer til et svensknummer self. Udlandsprisen hos 3 er vidst nok 2.50 kr./min Samme hér - kan man få et dansk 3 abonnement, selvom man ikke er bosidende i DK?
larscph Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Sikkert et dumt spørgsmål' date=' men hvordan kan man få noget dansk IP-telefoni når man er bosidende i SV?[/quote'] Ja, intet problem. Prøv f.eks. www.redspot.dk som jeg har - de fungerer fint. Søg på emnet herinde, der er mange andre udbydere at vælge imellem.
pixelworks Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 Ja' date=' intet problem. Prøv f.eks. [url']www.redspot.dk som jeg har - de fungerer fint. Søg på emnet herinde, der er mange andre udbydere at vælge imellem. Nej, der er i nødt til at alliere jer med noget familie/venner i DK der kan stå som ejer af abonnementet. Så er det blot at tilmelde regningen jeres PBS i Danmark og så kører det. Ejeren af abonnementet får et brev om måneden fra 3 med specifikation af regningen, men ellers har de ingen gener af det. Kanon - tak for hjælpen! :)
larscph Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Kanon - tak for hjælpen! :) Intet problem - og velkommen til i øvrigt! :th2:
koustrup Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Nej, der er i nødt til at alliere jer med noget familie/venner i DK der kan stå som ejer af abonnementet. Så er det blot at tilmelde regningen jeres PBS i Danmark og så kører det. Ejeren af abonnementet får et brev om måneden fra 3 med specifikation af regningen, men ellers har de ingen gener af det. Forkert :D Det kan godt lade sig gøre - medbring blot pas eller kørekort:-)
Basse Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Nej, der er i nødt til at alliere jer med noget familie/venner i DK der kan stå som ejer af abonnementet. Så er det blot at tilmelde regningen jeres PBS i Danmark og så kører det. Ejeren af abonnementet får et brev om måneden fra 3 med specifikation af regningen, men ellers har de ingen gener af det. Umiddelbart lyder det ikke som et problem når man ringer til 3 i DK - skulle bare have svensk og dansk personnummer, som deres kreditafdeling tjekker i dk og i sverige - så bliver der fremsendt abn. mv. til mig i sverige. Nu skal jeg så heller ikke købe en tlf af dem - kun have abn. Men skal da blive spændende om de finder problemer med det - ellers må jeg jo bare forbi en 3-butik i dk med pas osv. eller lade en i DK stå for det.
larscph Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Forkert :D Det kan godt lade sig gøre - medbring blot pas eller kørekort:-) OK - det er så nyt man kan det i forhold til at vi oprettede vores. Men dejligt at de har ændret proceduren!
pixelworks Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 3 dækning? .. ved I så tilfældigvis også om 3 dækker i Hofterup/Löddeköpinge? Ellers er det 2,95/min og 2,95/opkald via Telias net
koustrup Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Pas! Men ellers kan man måske finde det på www.tre.se, om ikke andet kan den svenske kundeservice besvare spørgsmål :-)
Thomas Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 .. ved I så tilfældigvis også om 3 dækker i Hofterup/Löddeköpinge? Ellers er det 2,95/min og 2,95/opkald via Telias net Bor selv i nærheden af lödde, og de er skoddækning her! Men kan være at i er heldige;)
larscph Besvaret June 21, 2007 Rapporter Besvaret June 21, 2007 Det er tit få meter det drejer sig om. I det meste af vores hus - og haven er der skoddækning på 3. Men går man om på den anden side af huset er der fint signal.
pixelworks Besvaret June 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 21, 2007 Okay - vi må vente og se :) ... tak for hjælpen!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu