Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle. Vi er en lille familie der snart flytter til Löddeköpinge og glæder os vanvittigt meget :) Der er naturligvis en masse spørgsmål, når man er ny i et andet land (det kender de fleste af jer vel til :) - et af dem går på: Min hustru skal have et mobilabonnement - kan det bedst betale sig at købe et svensk, eller skal hun beholde sit danske? Det er måske et dumbt spørgsmål, men jeg har ikke helt styr på hvem der betaler til hvilke grænser osv. Hun kommer fortrinsvis til at ringe til DK - men fra både DK og SV. På forhånd tak!

Besvaret

Og har I fastnet, så få jer noget dansk IP-telefoni. Det svarer faktisk bare til at trække en forlængerledning fra DK med det danske nummer. Vi ringer til DK til 9 øre / minut når vi er hjemme og folk fra DK ringer ind til normal takst. :th2:

Besvaret
Og har I fastnet, så få jer noget dansk IP-telefoni. Det svarer faktisk bare til at trække en forlængerledning fra DK med det danske nummer. Vi ringer til DK til 9 øre / minut når vi er hjemme og folk fra DK ringer ind til normal takst. :th2:
Smart - ringer for 0,40 sek i min. til DK - så lidt er der da at spare :-) Mht. mobil - så vil jeg også foreslå 3 i DK - så ringer hun til DKpris uanset om hun er i sverige eller i DK - dog er det udlandspris, hvis hun ringer til et svensknummer self. Udlandsprisen hos 3 er vidst nok 2.50 kr./min
Besvaret
Sikkert et dumt spørgsmål, men hvordan kan man få noget dansk IP-telefoni når man er bosidende i SV? Mht. mobil - så vil jeg også foreslå 3 i DK - så ringer hun til DKpris uanset om hun er i sverige eller i DK - dog er det udlandspris, hvis hun ringer til et svensknummer self. Udlandsprisen hos 3 er vidst nok 2.50 kr./min Samme hér - kan man få et dansk 3 abonnement, selvom man ikke er bosidende i DK?
Besvaret
Sikkert et dumt spørgsmål' date=' men hvordan kan man få noget dansk IP-telefoni når man er bosidende i SV?[/quote'] Ja, intet problem. Prøv f.eks. www.redspot.dk som jeg har - de fungerer fint. Søg på emnet herinde, der er mange andre udbydere at vælge imellem.
Besvaret
Ja' date=' intet problem. Prøv f.eks. [url']www.redspot.dk som jeg har - de fungerer fint. Søg på emnet herinde, der er mange andre udbydere at vælge imellem. Nej, der er i nødt til at alliere jer med noget familie/venner i DK der kan stå som ejer af abonnementet. Så er det blot at tilmelde regningen jeres PBS i Danmark og så kører det. Ejeren af abonnementet får et brev om måneden fra 3 med specifikation af regningen, men ellers har de ingen gener af det.
Kanon - tak for hjælpen! :)
Besvaret
Nej, der er i nødt til at alliere jer med noget familie/venner i DK der kan stå som ejer af abonnementet. Så er det blot at tilmelde regningen jeres PBS i Danmark og så kører det. Ejeren af abonnementet får et brev om måneden fra 3 med specifikation af regningen, men ellers har de ingen gener af det.
Forkert :D Det kan godt lade sig gøre - medbring blot pas eller kørekort:-)
Besvaret
Nej, der er i nødt til at alliere jer med noget familie/venner i DK der kan stå som ejer af abonnementet. Så er det blot at tilmelde regningen jeres PBS i Danmark og så kører det. Ejeren af abonnementet får et brev om måneden fra 3 med specifikation af regningen, men ellers har de ingen gener af det.
Umiddelbart lyder det ikke som et problem når man ringer til 3 i DK - skulle bare have svensk og dansk personnummer, som deres kreditafdeling tjekker i dk og i sverige - så bliver der fremsendt abn. mv. til mig i sverige. Nu skal jeg så heller ikke købe en tlf af dem - kun have abn. Men skal da blive spændende om de finder problemer med det - ellers må jeg jo bare forbi en 3-butik i dk med pas osv. eller lade en i DK stå for det.
Besvaret
Forkert :D Det kan godt lade sig gøre - medbring blot pas eller kørekort:-)
OK - det er så nyt man kan det i forhold til at vi oprettede vores. Men dejligt at de har ændret proceduren!
Besvaret
.. ved I så tilfældigvis også om 3 dækker i Hofterup/Löddeköpinge? Ellers er det 2,95/min og 2,95/opkald via Telias net :sad:
Bor selv i nærheden af lödde, og de er skoddækning her! Men kan være at i er heldige;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...