Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg tænkte om nogen kan hjælpe mig. Vi har lige købt en lejlighed i Helsingborg - og er igang med en masse stridigheder mellem os og sælgeren. Det som vi er lidt i tvivl er at ude i badeværelset havde de haft hængt et spejl op som var boret i selve flisen og ikke fugen. Da vi var og kigge på lejligheden var der ikke givet besked om at spejlet tages med og at der ville være huller i flisen. Da vi så endelig overtog lejligheden havde de fjernet spejlet og efterladt 2 meget grimme huller i flisen. Sælger kommer så 14 dage efter købet for at lave det - han kommer så med en gang silikonefugemasse for at fylde hullerne ud - men nej det går ikke, det vil jo ingenting hjælpe da man stadig kan se hullerne jo, så vi siger til ham at der skal en ny flise i. Selvom han er murer bilder han os ind at det kan ikke lade sig gøre og han går i vrede. Jeg kontakter så en murer for at høre om det kan være rigtigt, og jo det kan sagtens lade sig gøre, er bare besværligt og tidskrævende. Jeg kontakter ejendomsmægleren og siger at vi kræver at der bliver sat en ny flise i, men han har lige vendt tilbage og sagt at sælger kun fuger flisen og ellers bliver der ikke lavet mere!!! Er der nogen der kan hjælpe med hvad reglerne er? Vi agter at gå langt med det her, for der er mange andre ting som vi har været "venlige" med og set igennem fingre og selv lavet... men nu synes jeg at sælger strammer den:mad: Håber på hurtigt svar :laugh: for NU gider vi ikke mere:scared:

Besvaret
Hej Jeg tænkte om nogen kan hjælpe mig. Vi har lige købt en lejlighed i Helsingborg - og er igang med en masse stridigheder mellem os og sælgeren. Det som vi er lidt i tvivl er at ude i badeværelset havde de haft hængt et spejl op som var boret i selve flisen og ikke fugen. Da vi var og kigge på lejligheden var der ikke givet besked om at spejlet tages med og at der ville være huller i flisen. Da vi så endelig overtog lejligheden havde de fjernet spejlet og efterladt 2 meget grimme huller i flisen. Sælger kommer så 14 dage efter købet for at lave det - han kommer så med en gang silikonefugemasse for at fylde hullerne ud - men nej det går ikke, det vil jo ingenting hjælpe da man stadig kan se hullerne jo, så vi siger til ham at der skal en ny flise i. Selvom han er murer bilder han os ind at det kan ikke lade sig gøre og han går i vrede. Jeg kontakter så en murer for at høre om det kan være rigtigt, og jo det kan sagtens lade sig gøre, er bare besværligt og tidskrævende. Jeg kontakter ejendomsmægleren og siger at vi kræver at der bliver sat en ny flise i, men han har lige vendt tilbage og sagt at sælger kun fuger flisen og ellers bliver der ikke lavet mere!!! Er der nogen der kan hjælpe med hvad reglerne er? Vi agter at gå langt med det her, for der er mange andre ting som vi har været "venlige" med og set igennem fingre og selv lavet... men nu synes jeg at sælger strammer den:mad: Håber på hurtigt svar :laugh: for NU gider vi ikke mere:scared:
Nu er det sådan at sælger faktisk ikke skal lave de huller soom har været efter billeder og lign, men jeg kan ikke forstå hvorfor i ikke tager det op med mægler han kender jo reglerne og er der hul i flisen er det bare ærgeligt! Reglerne er jo ikke ligesom i danmark!
Besvaret

Jo men spejlet var "indbygget", altså ikke ligesom et billede e.l. Mægler er for dum :fight: der er ikke meget hjælp at hente, for det hele bunder jo ud i at han har glemt at fortælle det, ligesom nogle andre indbyggede lamper som mægler endda stod og viste os hvor smarte de var da vi var på visning - de er bare lavet nu fordi vi ikke gider vente mere.

Besvaret
Jo men spejlet var "indbygget", altså ikke ligesom et billede e.l. Mægler er for dum :fight: der er ikke meget hjælp at hente, for det hele bunder jo ud i at han har glemt at fortælle det, ligesom nogle andre indbyggede lamper som mægler endda stod og viste os hvor smarte de var da vi var på visning - de er bare lavet nu fordi vi ikke gider vente mere.
Glem det! Get a life ;-) Man skal ikke være smålig ;-) Da jeg har overtaget min lejlighed var der også meget, meget lort, men.....det gør ikke noget ;-) Livet går videre.....
Besvaret
hmm okay... bare sindsygt når man gir 2' date='4mill for en lejlighed at man så yderligere skal ud og betale mere :thumbdown :laugh:[/quote'] Ja, men om 5 år er din lejlighed 3 mio. værd uden at du "bevæger en finger" (er det sådan man siger det på dansk ;-))
Besvaret

Hvis noget opfattes som "fast inventar" i en lejlighed, så skal sælger/mægler oplyse om at det evt. ikke følger med ved salg. Er dette ikke opfyldt, så kan i køre en sag. Men det kan jo tage lang tid, eftersom det er ord mod ord. Men jeg er 99% sikker på at det skal fremgå af et supplement til kontrakten, hvis sælger tager fast inventar med sig ved salg. Indbygget spejl = fast inventar. Ikke noget man bare høvler ned og med, efter kontrakten er skrevet.

Besvaret

Taget fra en mæglers hjemmeside: (Sælger må IKKE fjerne et indbygget spejl) Det som tillhör tomten kallas fastighetstillbehör Där ingår till exempel: bostadsbyggnad, uthus, garage, sandlåda, grindar, träd och buskar, brygga, bojstenar och bojar, växthus, friggebod, hundgård, hundkoja, brevlåda, torkvinda, piskställning, fast gungställning, fågelholkar, lekstuga, flaggstång med lina, solur, trädgårdsfontän, armatur i trädgården, staket och stängsel, ledning för gas, el och vatten, soptunna, oljetank. Det som tillhör byggnaden kallas byggnadstillbehör Där ingår till exempel: garderober (inkl inredning), TV-antenn, parabol, heltäckningsmatta, spis, kylskåp, frys, toalett- och badrumsinredning, spisfläkt, badkar, badrumsskåp, radiatorer, tvättmaskin, torkskåp, torktumlare, mangel, duschkabin, fönsterbräden, ledstång, markiser, persienner, tjuvlarm, fönsterluckor, innanfönster, gnistgaller, hatthylla, åskledare, porttelefon, braskamin, fastighetstillbehör

Besvaret

Tak Mette. Kan du henvise til den side du har set det der på? For efter at have læst det igennem kan jeg se at der faktisk er en del ting som de bare har taget med sig :mad:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...