Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal til at starte på nyt job i Køge fra næste uge, og kom i den forbindelse i tanke om hvordan jeg gør med transporten. Egentligt vil jeg gerne køre i bil fra Malmø til Køge (og sommetider fra til Køge fra København - hvis jeg overnatter hos mine forældre). Hvis jeg så vil trække km-pengene fra i skatten, er der nogen regel om at ruten SKAL være den samme hver gang, eller må jeg frit vælge mellem at rejse fra Malmø og København? På forhånd tak

Besvaret
Jeg skal til at starte på nyt job i Køge fra næste uge, og kom i den forbindelse i tanke om hvordan jeg gør med transporten. Egentligt vil jeg gerne køre i bil fra Malmø til Køge (og sommetider fra til Køge fra København - hvis jeg overnatter hos mine forældre). Hvis jeg så vil trække km-pengene fra i skatten, er der nogen regel om at ruten SKAL være den samme hver gang, eller må jeg frit vælge mellem at rejse fra Malmø og København? På forhånd tak
Dit befordringsfradrag bliver beregnet fra din bopælsadresse og til din arbejdsplads - som kan være ny hver dag, du skal bare kunne dokumentere overfor SKAT hvor du har arbejdet. Om SKAT også godtager din sammen sætning at transportvej, må du spørge SKAT om. Du kan jo sende dem en mail og se hvad de svare.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...