Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Så lærte svenskerne lidt af danskerne :) Man kan lige så godt lægge lidt skatter ind hist og her på det folk ikke kan undvære nemlig en trafikforsikring. Så fra idag ser det ud som om at der er en skatt på bilforsikringer. Har dog betalt i starten af året så tror ikke det berøre mig før næste gang. Tror det træder i kræft her 1.7. Den er speicelt lidt bitter for danskere som pendler til DK og endelig kun køre nogle få MIL i Sverige. Skatten er lagt på for at hjælpe det svenske sundhedsvæsen med alle de skader der er på folk efter bilulykker. Men hvis en svensker laver udlykker uden for sverige betaler det svenske sunhedsvæsen vel ikke til det pågældende land ? Hvem ved, læste en større artikkel omkring emnet i motor (motormannes medlemsblad) PS: Måske forkert gruppe men i må flytte den hvis det er -Claus-

Besvaret
Så lærte svenskerne lidt af danskerne :) Har dog betalt i starten af året så tror ikke det berøre mig før næste gang. -Claus-
Hos Salus kommer der efterdebittering, så mon ikke det er samme situation med andre forsikringsselskaber også ? http://www.salusansvar.se/mhf/ny_skatt_trafikforsakring.aspx "För dig som köpte din försäkring efter den 1 juli förra året inträffar skattehöjningen under pågående försäkringsavtal, vilket innebär att du kommer att bli tilläggsdebiterad. Exempelvis kommer du som 2007-07-01 har tre månader kvar till gällande försäkrings förfallodag, betala skatt på trafikpremien för just den tremånadersperioden." Mvh Alex
Besvaret

De efterregulerer typisk din præmie hvis du har fornyet for året før den 1.7. Således har jeg fået en ekstra-opkrævning på begge vores der dækker skatten indtil de skal fornys igen 1.marts 2008. Skoda Octavia 2.0TDI DSG 2007 : + 751 sek/årligt. Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 1999 : + 702 sek/årligt. Om det er fair eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på, men det var jo den nye regerings valgprogram - så de gør jo blot hvad de har lovet at gøre. Til gengæld kan man jo så glæde sig over, at forsikringerne generelt set er noget mere fornuftigt prissat herovre. Sådan en gammel 406 coupé som vi har som bil nr. 2 koster en krig at forsikre i Danmark fordi den har været forholdvis dyr fra ny og fordi de danske forsikringer skriger "SPECIALBIL!!" - sådan er det ikke i Sverige. Ansvarsforsikringen på den er faktisk lavere end på vores Skoda (hvilket til dels så nok hænger sammen med at vi har max 2000 mil på Peugeot'en og ubegrænset på Skodaen - men alligevel).

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...